ik had eigenlijk een vraagje in heb de spaarpotten van de kids geleegd en geteld. nu moet ik dit storen maar hiervoor moet ik 18 km rijden maar daar heb ik nu even geen zin in het weer is veelste mooi om in de auto te zitten. nu zei vriend van doe het in zakjes en ga naar de winkel en geeft het uit en stort dan het bedrag naar de spaar van de kids. op zich een goed idee maar kan die zo?? ik moet nog even naar het kruitvat naar de slager naar de blokker en naar de supermarkt en mischien even naar de zeeman. maar kan ik daar gewoon met dit kleingeld betalen??? het zijn 10/20/50 cent stukken en 1 en 2 euro's totaal een 300 euro. als ik het nu in zakjes doe van 5 euro per zakje zou ik dan bij deze winkels gewoon kunnen betalen ermee?
ja, dat kan. winkels zijn er altijd erg blij mee, omdat ze zelf moeten betalen voor klein geld. ik ben het toen bij eem snackbar wezen inwisselen, die zijn er ook blij mee
Je kan er gewoon mee betalen hoor. Of ze er blij mee zijn is een 2e vraag. Als ze alles moeten gaan tellen.... Wij mochten nooit zulke zakjes aannemen, het moest altijd nageteld worden.
ja hoor natuurlijk kan dat alleen is het erg irritant voor de wachtenden achter je want ja het moet allemaal goed geteld worden! Maar goed dat is jou probleem niet hihi maar die van degene die achter je staat!
Tuurlijk kan dan. Ik denk dat de winkeliers zelfs erg blij met je zullen zijn omdat ze het kleingeld goed kunnen gebruiken.
winkels hebben graag kleingeld, hebben ze vaak tekort, alleen het tellen is wat minder als er nog 6 wachtende acher u staan
Je kan ook gewoon naar een winkel stappen en vragen of ze het willen wisselen in bijvoorbeeld een biljet van 50,00 euro. De meeste winkeliers zijn er inderdaad blij mee. Zelfs zonder dat je iets koopt.
Ja en ik ben altijd erg blij met kleingeld in de winkel waar ik werk, we moeten idd betalen om kleingeld te bestellen dus als ze moeilijk doen moet je de manager er bij halen die is er wel blij mee Wel is het handig om het op een rustig moment te doen, alles moet toch na geteld worden hoe betrouwbaar je er ook uitziet
Nee je kan niet met geld betalen in de winkel... Sorry erg flauw maar, waarom denk je dat dit niet zou kunnen?? Wisselgeld is erg in bij supermarkten in ieder geval. Misschien dat je wat zuchtende mede klanten hebt omdat het wat langzamer gaat (lekker boeiend)maar verder..
ja is serieus een vraag ik weet toch niet of winkel er blij mee zijn als ze aan 50 euro kleingeld krijgen
klopt! haha Bij ons zijn we er ook erg blij mee! Vaak hebben bedrijven wel kleingeld tellers. Dus het makkelijkste voor ons is 5 centjes bij elkaar etc! groetjes!
maar als ze er niet blij mee zijn moeten ze het toch aannemen en persoonlijk vind ik dat de klant bepaald hoe die betaald en de winkel dus niet mag klagen! dus maak je niet druk
Zeker kan dat. Heb laatst nog een pakketje op de post gedaan (6.75 dus) en dat allemaal met 5 centjes Die man in de winkel was er erg blij mee!
Goed dat je het vraagt hoor! Ik ben er momenteel ook mee bezig om het kleingeldpotje te gebruiken voor onze eigen boodschapjes (wees niet bang, geen spaarpot van de kinderen) de winkels waar ik heen ga zijn er blij mee! Wellicht zal een visboer of een marktkoopman er ook blij mee zijn! Gewoon doen!
Als wij zoveel kleingeld hebben ga ik naar de kleine zelfstandige hier en vraag heb je er belang bij, antwoord is volmondig ja, laat het bij hara achter om te tellen, doe de rest van mijboodschappen en kom dan het geld in brief weer ophalen, maarja dta is dan een winkel waar ik erg vaak kom. Maar meestal zijn winkels erg blij met kleingeld.
ja hoor.. geld is geld.. en meestal zijn winkeliers blij met kleingeld maar.... de helft van de lol van sparen is het natuurlijk zelf naar de bank brengen (en het wordt vanzelf wel weer wat slechter weer.. Nederland kennende )
hier heeft onze snackbar een plakkaat hangen....kleingeld! lever het hier in!! hahaha, die willen het zoooo graag.