Pas geleden was er een open dag waar je kon kijken bij de basisscholen. Nu was mijn man ziek en ik durfde ook niet alleen te gaan en wilde samen de sfeer proeven zeg maar.. Er stond dat je ook daarna een afspraak kon maken. Nu hoor ik over veel scholen die we wel interessant vonden goede en slechte dingen. Ik weet dat dat altijd zo zal zijn maar nu we een keuze moeten maken voor onze dochter waar ze veel jaren zal zitten en goed opgeleid zal moeten worden kan ik dta moelijker loslaten. Nu ben ik ook online aan het kijken. Wil niet alleen op de school kijken maar ook of er verder nog positieve of negatieve dingen staan vermeld. Nu ben ik op de site terecht gekomen van de inspectie van het onderwijs om daar naar de rapporten van de scholen te kijken. Sommige zijn alleen van jaren geleden en er kan ondertussen verschillende dingen anders zijn geworden (1 was zelfs van 5 jaar terug!) Nu is mijn vraag of er ook andere sites met betrouwbare informatie is over de scholen en beter nog cijfers of informatie van ouders die hun kind op die school heeft zitten of bestaat dat niet? We moeten er ook bij stilstaan dat Emma soms misschien meer hulp nodig zal hebben omdat ze een Erbse parese heeft. Daar moet een school ook 'zin' en ruimte voor hebben natuurlijk.
Je mag me wel een pb sturen als je vragen hebt, werk in Meppel op een basisschool... (Meer zeg ik hier niet... )