Ik wil morgen met mijn zoontje (7 weken) naar mijn oma waar het heel slecht mee gaat. Dit betekent wel dat ik ongeveer een uur en kwartier moet rijden, mijn vriend kan niet mee ivm werk, ik ben toch wel een beetje huiverig, zolang in de auto op de snelweg, alleen met mijn zoontje. Opzich vindt hij het fijn in de auto en slaapt ie meestal wel maarja dat weet je niet van tevoren. Wat vinden jullie? Zijn mc staat dan op de bijrijderstoel en als het te warm zou worden kan ik de airco licht aanzetten.
Gewoon gaan rijden, alleen ik zou de maxicosi op de achterbank zetten ipv de bijrijdersstoel. Maar dat is ieders eigen keuze. Sterkte met je oma.
Als je hem op de voorstoel zet, zorg dan dat je de airbag uitgeschakeld hebt . Moet kunnen toch? Gewoon rustig aan doen komt helemaal goed! Veel sterkte met je oma..
Wat is het probleem dan? Als hij honger krijgt dan ga je toch gewoon even stoppen bij een P of benzinestation om te voeden?
Mag ik vragen waarom??? Bij ons gaat ie nl altijd op de voorstoel met de airbag uit. Als we met z'n drietjes weggaan zit manlief of ik op de achterbank. Ik vind namelijk dat je je kindje niet goed ib de gaten kan houden als hij op de achterbank staat. Door de hoogte van de mc zie je je kindje niet. Maar weer ontopic. Ts, gewoon gaan en heel veel sterkte met je oma.
Hier nooit voorin gehad vindt het onzin dat een volwassenen achterin moet zitten allereerst maar ten tweede ik erger me groen en geel aan de mensen die de kinderen op de voorstoel hebben staan/ zitten en van links naar rechts de weg over gaan of naar voren duiken om een speentje te zoeken. Hier altijd achterin gestaan en als er drama is dan stop ik gewoon even bij een benzinepomp of parkeerplaats. Maar ik zie het probleem niet zo gewoon gaan
Wij deden gewoon bestuurder voorin, en mama achterin met baby. Veiliger en makkelijker. Ik vind dat je een baby niet alleen achterin moet zetten.
Ik was vooral even bang dat hij nog te klein is om zo ver weg te gaan. Ik heb geen airbag bij de passagier dus dat is geen probleem. En op de achterbank kan ik hem niet zien dus dat vind ik helemaal niet fijn, al zal ik me toch niet met hem bezighouden onder het rijden. Thnx voor de reacties
Zo dacht ik er ook over. Stel dat ´ie spuugt en je ziet het niet. Nee, ik zet ze zo klein liever ook naast me. En idd even de airbag uitzetten. Gewoon lekker gaan TS. Als er iets is, volgt er altijd wel gauw een afrit of een benzinepomp of iets dergelijks. Je kunt altijd even stoppen. Wat mij zelf altijd veel rust geeft is om van tevoren al alles te checken (luiertas e.d.) en klaar te zetten. Geen gehaast en gestress het laatste moment. Succes met je oma.
Kan me voorstellen dat je even moet wennen aan het idee. Wat ik altijd deed is voeding geven en dan een half uurtje wachten (zodat het eten wat is gezakt) en dan weg rijden ... dan was ik vaak voor de volgende voeding weer op de plaats van bestemming en kon daar iemand een x de fles geven. Sterkte met je oma ik denk dat ze het erg zal waarderen.
He? Mijn dochter was 9 weken oud toen we met de auto naar Spanje gingen, gewoon tussendoor stoppen. Hoewel dat voor een kort ritje als dit niet echt nodig is.
Dit deden wij ook altijd. In mijn auto zit zoontje ook voorin, gewoon airbag uit gaat prima! Ik vind het nog handiger ook, ik kan hem beter zien en contact hebben met hem. Gewoon lekker gaan, en sterkte met je oma.