glasvlies behang

Discussion in 'De lounge' started by Zara75, Mar 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,151
    113
    Happyland
    --------------------------------------------------------------------------------

Dit hebben wij in ons nieuwe huis.Er is over heen geverfd.
    En nu willen wij er op 1 muur een behangetje over heen plakken.
    Vraagje: Kan dit of moet ik dan eerst het glasvliesbehang er weer afhalen, omdat het behang al geverfd is?

2. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Het moet erraf................wij hadden glasvlies op de muur gebruikt om het te egaliseren en daarna behangen..helaas kwam het behang er direct vanaf...zelfs de verf zal niet helpen helaas....balen ...

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nee helaas... je zult het er echt af moeten halen... soppie met dreft en krabben met een plamuurmes, dan is het er zo vanaf ;)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,151
    113
    Happyland
    Beetje frustrerend dit, ik lees op het internet allemaal tegenstrijdige berichten over het verwijderen van het glasvlies behang.Volgens de een komt er stukken muur mee, zodat je dus moet gaan stuken.En volgens de ander is het juist heel gemakkelijk te verwijderen?
    Ik baal echt, want heb dus geen zin in stuukwerk.. :(

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dat ligt helemaal aan de ondergrond... als het stucwerk al broos is, maakt het niet uit wat voor behang erop zit, dan kun je er toch wel stukken vanaf trekken, dat weet je alleen als je het uitprobeert... Maar ja, je kunt het maar beter in een keer goed doen, dan dat je alles behangen hebt en de volgende dag alles weer op de grond ligt.

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,111
    2,285
    113
    Brabant
    ligt idd aan de ondergrond! ik zou het er iig afhalen, want behangen eroverheen zal wrs niet mooi worden, t behang is nl niet glad, dus zal je nieuwe behangetje ook niet mooi glad zijn

succes ermee

7. mini23

mini23 Actief lid

Sep 18, 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Je zult inderdaad alles er af moeten halen. Als je opnieuw wilt behangen. Door het glasvlies zuigt de muur niet meer. En kan de lijm van je nieuwe behang dus niet hechten. Ik wens je in ieder geval veel succes.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij hebben het eraf moeten halen in onze slaapkamer.
    Op daan zijn kamer hebben we het geverfd maar er wel een band op geplakt deze is goed en mooi blijven zitten.

Share This Page