glaucoom

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door mamavansuus, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    Ons zoontje van 1 1/2 heeft glaucoom, verhoogde oogdruk!
    Toen hij 6 maanden is, is hij hiervoor in het VU geopereerd aan zijn ene oog en nu staat hem voor zijn andere oog dezelfde operatie te wachten.

Glaucoom komt veel voor bij ouderen maar helaas heeft ons zoontje het als aangeboren afwijking. Hoe hij hier aan komt is een raadsel aangezien het vaak erfelijk is maar het bij ons niet in de familie voorkomt. Binnenkort zal er een bloedonderzoek komen waarbij ze kijken of het erfelijk is wat hij heeft of dat hij pure pech heeft.
    Ik loop tegen veel onbegrip aan en omdat het zo weinig voor komt kan men niets zeggen over zijn zicht voor de toekomst.
    Is er iemand die te maken heeft met glaucoom bij babys of jonge kinderen?

2. Judith87

Judith87 Lid

6 nov 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft ook een verhoogde oogdruk. Dit is twee weken geleden ondekt. Emma heeft een aangeboren oogafwijking. Emma is met 600 gram geboren en haar ogen zijn niet goed ontwikkeld. Normaal gesproken zit er ruimte tussen de lens en het hoornvlies maar dat zit bij Emma helemaal op elkaar. Waardoor ze een heel troebel linker oog heeft. Rechts is gelukkig veel minder aangetast. Verhoogde oogdruk is hiervan een gevolg. Ze heeft al wel een operatie gehad maar dat was om een nieuwe pupilopening te maken. De oogdruk was telkens nog goed maar nu helaas te hoog. We druppelen nu 1 x dgs. Ze ziet weinig tot niets met haar linker oog. Wel heeft ze heel veel last van het daglicht. Naar buiten gaan is altijd lastig. Heeft jouw zoon dat ook? Ik heb wel een zonnebrilletje maar die wil ze ook niet altijd op en deze is ook te groot... ze is een mini mensje (dwerggroei) waardoor een passende zonnebril lastig te vinden is. Ik hoop dat het bij druppelen blijft en geen operatie wordt. Wat doen ze bij zo'n operatie?

Groetjes Judith

3. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    Hai judith,

wat een zorg!
    Heeft jouw dochter last met 1 oog dan of met allebei? waar word zij behandeld? Het komt vaak voor dat te vroeg geboren kindjes een oogafwijking hebben begreep ik. Is die verhoogde oogdruk ook het gevolg van het feit dat er geen ruimte in haar oog zat? wat een vragen..ik probeer me te verdiepen je ogen zijn zo belangrijk en nu mijn zoontje een afwijking heeft aan zijn oog merk je dat het eigenlijk niet zo vaak voorkomt! Mijn zoon is inmiddels weer in het vu geweest en zijn operatie is voorlopig uitgesteld. Voorlopig want het blijft van onderzoek naar onderzoek gaan..nu lijkt juni nog zo ver weg maar als het straks mei is zit die brok in mijn keel er weer... in het vu hebben ze een sneetje gemaakt in zijn hoornvlies zodat het kamerwater beter afgevoerd kan worden en de oogdruk verminderd.dit is me toen reuze meegevallen, maar nu hij voor zijn andere oog zal moeten is hij 1 1/2 jaar ouder...

heb jij een beetje lotgenoten waar je je zorg of verhaal bij kwijt kan? ik bedoel niet van die clubjes ofzo maar merk gewoon dat er zo weinig over de toekomst bekent is dat ik dat zoooo moeilijk vind!
    geniet van je meisje!

Deel Deze Pagina