Ach soms zou je toch willen dat je een glazen bol had? Mijn zoontje is sinds een week weer 1 a 2 keer per nacht wakker en wil dan ook echt gevoed worden. Op zich natuurlijk helemaal niet erg, maar daarvoor (dus tot een week geleden) sliep hij regelmatig, zo'n 4-5 keer per week, de nacht al door. Dus ongeveer van 23 uur 's avonds tot 6-7 uur 's ochtends. Als je dan eerst zo verwend bent, valt het toch een beetje tegen natuurlijk. Nu komt hij vaak weer om 01.00 en dan ook nog om 04.00... Ergens hoop ik dat het een fase (sprongetje/regelweek) is, maar het lastige is dat je dat natuurlijk nooit weet. Pas achteraf... Voor hetzelfde geld wil hij over 10 weken nog steeds 2 nachtvoedingen. Of niet. Lastig hoor. Nog meer dames hier last van?
Doe mij maar geen glazen bol! Als ik had geweten dat mijn meisje met 9 maanden nog steeds graag 2 nachtvoedingen wil, had ik misschien nog wel 3x nagedacht over het stoppen met de pil, hahaha (maar ik had haar toch echt niet willen missen!!!)
Troost je, het kan nog even duren Dochter lust hier s avonds laat en soms s nachts ook nog graag een slokkie. Ach, je went eraan! Het gaat vanzelf een keer over. Neem aan dat ze op haar 18e mij niet op die manier nodig heeft. Ik was hier 6 maanden lang verwend toen ze ermee begon.
Ach ik weet het. Ik moet me er bij neerleggen. Gelukkig heb ik het allemaal al een keer meegemaakt, dus ik weet nu dat het heus wel weer overgaat. Maar toch zou ik wel heeeeeeel graag willen weten wanneer .
Toen ik je bericht las, dacht ik dat je kindje een jaar was ofzo! Mijn zoontje had twee jaar nachtvoedingen nodig, ik had daar zeker met 3 maanden geen last van! Tijdens sprongetjes enzo kunnen ze tijdelijk wel meer navhtvoedingen nodig hebben.
Idd leven bij de dag/week. Als je mij dit 1,5 jaar geleden had verteld, was ik gek geworden. Nu heb je geen keus en neem je de dingen zoals ze zijn en dan zijn ze eigenlijk helemaal niet zo erg.
Ik weet het hoor! Je kan je er beter bij neerleggen en het nemen zoals het is. Ik kijk ook echt niet te veel vooruit, maar soms zit ik er natuurlijk wel een beetje over te fantaseren... Maar het zit ook een beetje in de aard van het beestje... Ik ben nogal een control freak en verschrikkelijk nieuwsgierig. Ik wil in het algemeen gewoon weten waar ik aan toe ben zodat ik daarop kan anticiperen. Ik moest daarom bij de oudste ook verschrikkelijk wennen, want het moederschap is natuurlijk juist precies het omgekeerde: daarin moet je je aanpassen aan je kind, en is alles juist onvoorspelbaar. Net als je denkt dat je een beetje een ritme hebt, gooien ze alles om. Maar goed, deze keer laat ik me gewoon meevoeren door wat mijn lieve schatje wil en eigenlijk kan ik me zelf nu best goed wegcijferen en meer in het moment leven in plaats van naar de toekomst kijken. Alleen soms dan duikt mijn innerlijke control freak toch de kop op en dan zou ik toch wel even heel graag weten waar ik aan toe ben...