Hoe weet je of melk is bedorven. Ik vind het soms best ranzig ruiken/smaken al Heeft het pas paar dgn in koelkast gestaan
ik vroeg me dit vroeger af proefde of rook geen zure melk nu dus wel ! echt zuur en is vaak ook wat dikker
Ik neem voor het gemak maar even aan dat deze vraag over afgekolfde moedermelk gaat? In deze link Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk staat precies hoe lang je afgekolfde melk kan bewaren. Ook staat er als je iets naar beneden scrolt dat afgekolfde melk wat ranzig kan ruiken en smaken, maar dat dat niet betekent dat het bedorven is.
Bedoel idd afgekolfde melk, vandaar dat ik het onder borstvoeding plaats Maar bedankt voor de link. Vond het idd ranzig ruiken maar mijn zoon klokte het weg
Ik denk dat als het bedorven is, je kindje het niet drinkt. Hier rook verse afgekolfde melk nergens naar. Uit de vriezer een vieze zure lucht. Ik zorgde er meestal voor dat de melk max. 3 dagen oud was in de koelkast, kon het ook eigenlijk niet mis gaan.
Dat is wel het maximum. Ik kolfde in het weekend ook altijd nog en dan vroor ik de melk van donderdag in (dat moet binnen 24 uur). Hier liet ik verse melk nooit langer dan 3 dagen staan.
Hier ook donderdag voor maandag, ze lust geen melk uit de vriezer... Ik zorg wel dat het goed koel blijft.
Zet ook echt achterin de koelkast. Kan het opzich Ook invriezen en voor maandag weer Ontdooien. Wat is beter??
Die snap ik niet helemaal. Neem aan dat je de voeding een week in de koelkast wil bewaren? Of bedoel je, de voeding van vrijdag of dat maandag nog houdbaar is? In principe is verse melk beter omdat er bij invriezen toch wat verloren gaat. Maar als het om veel dagen gaat, zou ik invriezen.