Post van vorige bewoners!!!

Discussion in 'De lounge' started by Ladylittleangel, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik wordt er echt he-le-maal knetter van.
    Er blijft maar post komen van de vorige bewoner, wij wonen hier sinds 1 mei 2010 en het huis stond toen al 1 maand leeg.

Ik doe altijd de brieven terug in de brievenbus met retour afzender erop.
    Er komen dus ook brieven van de belastingdienst, en nu net weer eentje van CJIB (bekeuring denk ik)
    En als klap op de vuurpijl stond er anderhalve week geleden een deurwaarder aan de deur! voor de vorige bewoner dus...

Ik heb geen idee waar die man nu woont, de buren weten het ook niet.

Wat kan ik nu nog doen?

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Alles retour sturen of weggooien. En zorgen dat je legitimatie hebt als er een deurwaarder aan de deur komt. Raar, de belastingdienst werkt via de gemeente en die horen het goede adres wel te hebben.
    Hebben er in ons vorige huis 3 jaar last van gehad, incl deurwaarders maar na een tijdje weten die wel dat ze er niet meer wonen.

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    niet veel. eventueel kijken bij de gemeente of de bewoners nog ingeschreven staan op je adres. verder post terug blijven sturen.

doe ik dus ook al 6 jaar voor de oud bewoners hier. en sommige bedrijven zijn hardnekkig. soms belde ik ook zeker als het een rekening oid was. om het uit te leggen.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Je kan er volgens mij niet veel meer aan doen. Als je al door hebt gegeven dat de persoon in kwestie er niet meer woont, dan ligt het probleem toch bij het betreffende bedrijf lijkt me?

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

De gemeente zou toch moeten weten waar de vorige bewoners nu wonen toch? bedoel lijkt mij dat ze daar wel aangifte voor hebben gedaan?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Aangezien ook de deurwaarder bij je op de stoep stond en het CJIB nog post stuurt... staat deze persoon zeer waarschijnlijk gewoon nog ingeschreven op jullie adres!
    Laat dit nagaan bij de gemeente en vraag na hoe deze persoon bij jullie kan worden uitgeschreven.

Dit zijn nl instanties die werken mbv gegevens uit de Gemeentelijke Basisadministratie.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Weet je zeker dat de vorige bewoner zich heeft uitgeschreven?
    Wij hebben namelijk gehad in ons ons vorige huis dat een bewoner zich niet had uitgeschreven.
    We kregen zelfs officiele documenten dat hij zijn verblijfsvergunning kon komen ophalen!

Uiteindelijk naar de gemeente geweest en de man is naar veel gedoe uitgeschreven...hij zat in de gevangenis.

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bellen met desbetreffende bedrijven. Bij de belastingdienst zetten ze het op onbestelbaar nl. maar als ik jou verhaal zo lees staan de vorige bewoners nog ingeschreven bij de gemeente op jullie adres. Daar werken de Bel.dienst en CJIB samen mee en ook de deurwaarders. bel eens met de gemeente of dit zo is. Ik weet je kan er niks aan doen dan (helaas) maar dan weet je hoe het komt. bel met de bedrijven om de post op onbestelbaar te zetten meestal komt het dan goed nl. alleen de vorige bewonders van jullie adres af te halen is een hele opgave want dat doet de gemeente nl niet zomaar (helaas) ik hoor vaak op mijn werk (belastingdienst) dat dit een heel gedoe is iemand uitschrijven via de gemeente zonder handtekening van de persoon zelf :(

9. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Hmm heb hetzelfde gehad (ook vanaf mei 2010), kreeg ook allemaal aanmalingen enzo vd vorige bewoner.
    Ik heb diegene toen opgezocht op Hyves en een berichtje gestuurd (2 weken terug).
    Hij was hartstikke blij dat ik zijn post had bewaard.
    Er was blijkbaar wat mis gegaan met de adreswijzigingen.
    Hij heeft diezelfde week nog zijn hele stapel opgehaald.

Ik vind het niet netjes om iemands post weg te gooien.

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Wij zijn nu vanaf november 2010 eigenaar van deze woning & de oude bewoners kregen eerst van de buren hun post, ze wonen hier al lange tijd niet meer.. Ik maak de post (deurwaarders) open en de andere post flikker ik weg.. Deurwaarders bel ik dus achter aan en de rest boeid me niet, moeten ze zelf hun zaakjes maar regelen!

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij wonen sinds December 2008 in ons huis, nu al 2 jaar dus en krijgen ook nog regelmatig post aan van de oude bewoners. Ik heb een hele tijd alles retour afzender gedaan maar de laatste tijd gooi ik het gewoon weg. Ze hebben tijd genoeg gehad om hun zaakjes te regelen en ik ga niet steeds achter hun kont aanlopen..

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik heb ooit eens 2 maanden in een klein flatje gewoond tot m'n andere woning woonklaar was en toen kreeg ik echt tientallen aanmaningen en brieven van deurwaarders binnen van een vorige bewoner.
    Ik heb toen samen met een vriendin (heel fout, I know, maar voelde me niet prettig als ik niet wist of er daadwerkelijk een deurwaarder langs zou komen om míjn spullen in beslag te nemen....) alle post opengemaakt en geteld hoeveel schuld ie had. Pffff... weet het niet meer precies, maar was volgens mij iets van 1600 gulden ofzo.

Ik heb daarna wel al die enveloppen weer dichtgeplakt en retour afzender gedaan.
    Gelukkig was ik daar snel weer weg, was toch echt bang dat een deurwaarder bij mij de deur zou openbreken ofzo.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Zooo herkenbaar!! (behalve de deurwaarder gelukkig!! )

De bewoners die voor ons in ons huis hebben gewoond stonden onder toezicht van een of andere instantie m.b.t financieën en daar kregen wij steeds brieven van, dat er contact opgenomen moest worden etc etc. Nou toen hebben wij maar even gebeld en gezegd dat zij hier niet meer wonen! Dat was opgelost...
    Maar vervolgens kregen we ook aanmaningen van Bol.com, bestellingen thuis gestuurd die door hun zijn besteld, en nog meer aanmaningen van verschillende instanties, ik heb alles terug gestuurd met retour afzender erop!
    Maar het blijft idd komen (ook onder verschillende achternamen vreemd genoeg ) pas ook weer een pakje wat in de bus lag waar niet getekend voor hoefde te worden, nou ik was het echt spuug zat!!
    Nadeel is wel dat ondanks dat wij een andere achternaam hebben en voorheen altijd netjes hebben betaald op ons andere adres niet b.v bij bol.com eerst kunnen bestellen om later pas te betalen want dat accepteren ze niet!

Wat je kan doen is het terug blijven sturen of telefonisch contact opnemen met de instanties en idd je ID bij houden zodat je kan bewijzen dat jij degene niet bent mocht er iemand aan de deur komen!
    En misschien informeren bij de gemeente of zij weten waar diegene woont ?

14. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    je bent het 1 jaar VERPLICHT

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Oh en op ons vorige adres woonde we al 2 jaar en we kregen ieder jaar een kerstkaart uit Engeland die bestemd was voor de vorige bewoonster... Nou nou dat waren vast en zeker goede vrienden / kennissen ;)

16. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    je bent het 1 jaar VERPLICHT eigenlijk om door te sturen of afz retour, maar daarna niet meer hoor..

consider haha toevallig kregen wij 4 maanden geleden ook zo`n brief van de gemeente dat mnr shakka een inburgerings cursus moest komen doen, vorige week kregen we een brief dat het afgewezen is (verlijfsvergunning) omdat hij niet is komen opdagen enzo..

17. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik heb een jaar lang alle post retour afzender gedaan. Vanaf nu gooi ik alles weg. Sommige bedrijven veranderen de gegevens nooit :S

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik pletter alles gewoon weg!

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2