Graag had ik geweten welke merken er glazen flesjes hebben met een rubberen (bruine) speen. Ik wil geen plastieken omdat glas toch altijd mooi blijft na het vele afwassen/steriliseren, en heb ook al veel gelezen dat de siliconen speentjes te hard zijn waardoor de baby (vooral in het begin) te hard moet zuigen en het zo niet goed lukt. Van zodra de baby wat groter wordt en zelf zijn flesje zal nemen zal ik wel voor het plastiek gaan. Op de glazen flessen zit veelal een silicone speen en ook heb ik gelezen dat niet alle rubberen spenen daarop passen? Vandaar mijn vraag.
Geen idee.. maar enkel op het feit dat ze langer meegaan (steriliseren hoeft praktisch niet meer tegenwoordig) en dat kinderen niet goed uit een silliconen speen zouden kunnen drinken (er zijn zoveel soorten!) zou ik geen glazen flessen en rubberen spenen kopen..
Glazen flesje 120 ml smalle hals | Villa Kakelbont, een hippe bio, eco en fair trade webshop voor coole kids! en die
Greenjump heeft ze BPA-vrije babyflessen plastic en glas , milieuvriendelijke babyflesjes Maar zelf zou ik bij ons volgende kindje misschien wel gaan voor deze RVS van puurspeelgoed Voor baby\'s
Ben je niet bang dat een glazen fles kapot valt. Ben dolblij dat ik plastic flessen heb, anders had ik echt al een aantal nieuwe flessen willen kopen. Overigens met de speen hier geen problemen. Ook niet in het begin!
Als ik glazen flessen had gehad, dan hadden er al veel nieuwe moeten komen. Je stoot zo vaak. Wist ook niet dat er nog glazen flessen bestonden. Tip koop niet teveel flesjes/spenen. Je weet nooit uit welke fles/speen het kindje straks het beste drinkt. Hier uiteindelijk op aanraden zkh difrax flessen. Zelf had ik al avent in huis.
hier zijn de flesjes 11 maanden oud en ze zien er nog super uit. ondanks het steriliseren. steriliseren hoeft trouwens niet meer. en ALS het al moet dan alleen de eerste weken. daarna niet meer. dus daar zou ik geen glazen flessen voor kopen.
Ik snap de reacties, maar de vraag is naar glazen flessen en het merendeel van de reacties zijn "Nou, ik zou het niet doen hoor" In de tijd voordat BPA-vrije flessen in Nederland verplicht waren zijn er een aantal moeders overgestapt op glazen flessen. Het idee hierachter was onder andere de gevaarlijke stoffen die vrijkomen tijdens het opwarmen van babyvoeding in een plastic fles. Glas laat deze stoffen niet vrij. Nu weet ik niet hoe het met de huidige flessen zit, ik ben van het gemak en heb gewone BPA vrije flessen gekocht en gooi ze ook vanuit bed op de gang als mn dochter de fles op heeft
Geen ervaring maar plastic flessen blijven ook wel mooi hoor . Wij hebben de advent flessen gebruikt voor ons meisje, werken elke dag uitgekookt maar zien er nog steeds goed uit .