Hallo. Het is nu al dag 3 dat ik met een opgezette gezicht zit en verga van de pijn aan me verstandkies. Flink ontstoken, zelf bij me oog is het wat dik me oor doet zeer en me hele kaak is dik en beurs. Ik ben zo bang om het te laten trekken, maar ben nu echt op het punt gekomen dat ik hem er nu uitwil. Ik slaap zo goed als niet en ibuproven is me vriend, helaas werkte hij niet gistetavond... Afijn weekend... Nooit bij stil gestaan. Wat mijn vraag dus is wat kan ik doen, en heeft iemand nog tips? En als ik maandag ervoor bel heb ik dan zo spoedig mogelijk een afspraak of moet ik dan nog een tijd wachten?? Vnochtend is er wel heel wat pus uitgekomen maar neemt de pijn niet weg..
Als de wiedeweerga de spoedtandarts bellen en zorgen dat je vandaag nog gezien wordt. Het klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen een onstoken kies. Mogelijk een (gesprongen) abces als gevolg van een ontstoken kies waardoor ook oog, kaak etc. zijn aangetast. Die tand moet behandeld worden eveneens a de infectie. Dit gaat niet vanzelf over. Als pijnstilling kun je 600mg ibuprofen nemen, 3 x per dag. Daarna mag je 1000mg paracetamol nemen, max 4 x per dag. Natuurlijk niet tegelijk maar op basis van een spiegel. Sterkte ermee!
Idd de spoedtandarts bellen.Ik ben 2 weken geleden ook op zondag geweest ivm een ontsteking. Ik mocht ook 6oomg ibuprofen 3x daags met minimaal 6 uur ertussen en 4x daags 1000mg PCM. Sterkte.
Meteen bellen! Die kies moet er uit Dit moet je echt serieus nemen. Als het verkeerd wil komt de infectie in je bloedbaan terecht en dat wil je niet. Waarom ben je niet eerder naar de tandarts gegaan als ik vragen mag?
Zit wel met ene heel groot probleem, ik moet wetken vandaag en ik kan niet ff weg! Kan wrl schelden. Me ouders nemen het iok niet echt serius, ik bel ze straks nog wel een keer. Waarom ik niet eerder gebeld heb? Ik dacht dat het een normale ontsteking zou zijn maar word met de dag erger, wist ik veel. Plus ik ben doodsbang en stel het al heel lang uit dit doet dus zo zeer dat ik niet eens meer bang ben zo erg
Bij een normale ontsteking moet je ook altijd gelijk bellen hoor! Klinkt idd als een abces en dat moet je gelijk laten behandelen, straks ben je verder van huis...
Gebelt en geweest, ze konden enkel niets boor me doen. Ze hebben fotos gemaakt maar vonden dat me tandvlees onstoken was doordat me bovensye kies erop bijt. Dit is niet waar omdat er een bult zit naast me koes en pus uit stroomd, zover ik weet kan ontstokentandvlees dit niet krijgen. Ze zouden dan maar ff me goede tand eruit halen dit heb ik vriendelijk afgewezen omdat iknergens last van heb met die. Weleen verwijzing voor kaakchirurg
je hebt ook bij drogist en apotheek een flesje met spoelmiddel speciaal voor ontstekingen... elke x als je wat eet je tanden poetsen en dan spoelen... dan trekt ontsteking gauw weg... en je kunt evt 2pcm met een ibu samen innemen 3x daags.. succes
Mag ook gewoon mondspoeling? Zoutoplossing moet ik van spugen Tot nu toe is hetgoed te doen rond 1 uue laatste ibuproven ingenomen en ik kan nu nog zonder doet wel pijn masr wil pas met slapen weer 1 innemen . Heeft ook iemand een kies laten trekken met narcose? Ik merk dat ik in volle paniek ben en zelfs helemaal van de wereld voel zo bang. Bang dat ik maandag niet ga bellen omdat ik zo angstig ben heeft iemand tips?
Ik weet niet hoe duur het is om onder algehele narcose te gaan dat moet je bij je ziekenhuis nabellen en vervolgens bij de verzekering kijken wat er vergoed wordt. Een andere optie is om te vragen om lachgas, dat krijg je dan in je neus. Ik heb dat hier in Engeland laten doen dus dat kostte mij niks. Had 4 verstandskiezen en 2 kiezen op de onderkaak die helemaal kapot gedrukt waren door de brute kracht van de verstandkiezen die zich erdoor wilde drukken.. Heb ze weg moeten laten snijden en op de bovenkaak ook gehecht want daar kwam er een langs mijn kies af in plaats van erachter erdoor. Als je ontstoken tandvlees hebt kun je ook corsodyl halen, het scheelt al een hele hoop wanneer het niet ontstoken is maar ik ben geen arts of tandarts die kan zeggen of er meer aan de hand is en je ook anti biotica nodig hebt. Als je verhoging erbij krijgt dan zou ik wel even wat medische hulp raadplegen zoals de HAP o.i.d.
Ervaring heb ik niet. Maar als niet belt omdat je bang bent wordt het alleen maar erger. Ik wil je niet nog banger maken, maar hoe langer je wacht hoe vervelender het wordt.
Als je maar genoeg pijn hebt dan bel je maandag echt wel. Maak je daar maar geen zorgen om. Vreemd verhaal van de spoedtandarts. Een ontsteking is te zien op een foto, is deze niet gemaakt? Of een ijsblokjes test? Je mag ibuprofen combineren met pcm. Je komt dan op maximaal 8x pcm en 4x ibuprofen per 24 uur.
Ik heb als het gord is tandverzekering erbij, ivm beugel en daarna had ik gaatjes ect. Er moeten er bij mij zeker wel 2 uit, nooit eigenlijk vervelende ervaringen gehad maar ben zo bang kan er niets aan doen! Ik denk dat ik een ontstekinf heb bij me wortel , misschien pees?? En doordat het opgezet is bijt ik dus op metandvlees wat ook voor iritatie zorgd, du idd wat de tandarts zei was ik niet mee eens omdat dat niet de plek is waar ik last heb, voel het altijd kloppen onder me verstandskies en laatste kies. Door de pijn bel ik zeker wel sneller ja! Maar wat ik alvoelde toen ik enkel opde stoel lag denk ik echt dat ik geneigd zou zijn om weg te rennen. Jawel fotos zijngemaakt maar weet niet waar ik het kan zien, bovenste zag er prima uit en de onderste zag ik tandvlees erbij zitten? Zoveel? Ik dacht altijd dat je ibuproven niet mocht combineren met paracetamol? Volgens de beschrijving mag je ook maar 3 keer ibuprofen, dus ik zou snachts ook nog 1 mogen? Gewoon iedere 6 uur een pil?
Ja hoor je mag paracetamol combineren met ibuprofen, de paracetamol bouwt een soort van spiegel op in je bloed het werkt dan sneller en de werking van ibuprofen wordt dan weer versterkt. Bij mij hielp voltaren K erg goed. Uiteindelijk toch m'n kies laten trekken en ik ben echt verschrikkelijk bang! Maar ik heb van het trekken niets gevoeld. Succes
Van het trekken zelf voel je echt niks. Ik heb helaas vaak een ontstoken wortel gehad en dan smeek ik om de tandarts . Raar dat de tandarts niks zag alhoewel het bij mij op de foto ook een keer niet zichtbaar was, terwijl er wel een flinke ontsteking zat. Zo snel mogelijk naar een andere tandarts gaan. Pus is zeker een ontsteking. als het in je bovenkaak is kan het zelfs doortrekken naar je hersenvlies!
Het zit aan de onderkant, maar trekt wel door naar me oor en bovenkant, het klopt enkel tussen de verstandkies en kies, moet er gewoon uit omdat ik welvaker kleine onstekingen hebgehad. Ben echt alleen zo bang, als ik al eraandenk dat het morgen wss gebeuren moet val ik al bijna van me stokkie, zo bang dat het wel pijndoet en zeker wat ik erna nog kan verwachten. Heb al zoveel pijnen dan blijf ik pijn houden, hb al genoeg gehad afgelopen 3 maand. Ik heb het net naar me collega gestuurd en kijken of ik vrij kan krijgen. En dan hopen dat het morgen gedaan kan worden
Hier is net een kies getrokken na 2 jaar af en aan enorme ontstekingen (er is na een wkb een ontsteking blijven zitten, is niet goed schoongemaakt inmiddels al zo'n 10 jaar geleden). Nieuwe tandarts al jaren bezig om hem nog te redden maar helaas. Nog eventjes doorheen en dan hopelijk eindelijk ervanaf. Jij Sterkte!
Als de angst echt heel groot is zou ik even contact opnemen met de huisarts. Leg je angst uit en vraag of je eenmalig een recept voor oxazepam/lorazepam mag. Dat haalt de scherpe randjes eraf en dan lig je misschien wat rustiger in je stoel. Sterkte ermee.