Mijn klaagverhaal

Discussie in 'De lounge' gestart door AngelaV, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik moet even mijn verhaal kwijt. Ik zit er toch meer mee dan ik dacht..:(

3weken geleden operatie gehad aan mn baarmoeder. Een kijkoperatie. De reden hiervan is dat ik vaak tussendoor bloedverlies heb en steken in mn lies. Dit is al vanaf Maart. (Heb hierover al aantal topics geopend) De gynaecoloog vertelde mij eerst dat ik het misschien maar moest accepteren.. :x nou, niet dus. Vandaar ook een kijkoperatie. Die dag zelf ging ook al niet lekker. De gynaecoloog zou na de kijkoperatie nog even bij mij komen, maar was me vergeten..:) Oke, kan gebeuren. Volgende dag belde ze me op alsof er niks gebeurd was en vertelde even tussen neus en lippen door dat mn baarmoeder er rommelig uitzag en dus schoongemaakt heeft en op kweek gezet. Voordat ik wat kon zeggen haakte ze het gesprek al af met de woorden: "Nou, tot 8 november he?" Ik overdonderd en zeg ja tot 8 november. Nu al 3 weken vraag ik me af wat "rommelig" inhoud.. is dat erg? Is dat een symptoom van iets? Ik weet dus niks!
    Nu dus 3 weken later zijn alle symptomen gewoon weer terug. Bloedverlies en pijn:(
    Hier op het forum zeggen ze dat het lijkt op endometriose en als ik op google zoek, komt het wel overeen. Vooral dat plassen zo'n verschrikkelijke pijn doet tijdens menstruatie.
    Anyway, morgen de uitslag en ik ben bang dat mijn gynaecoloog zegt dat er verder niks te zien is.
    Ik wil dus een second opinion.
    Ik vraag me dus af, moet ik dit aan haar doorgeven? Zo ja, hoe? Ik ben wat dat betreft beetje een schijterd en wil niet bot of onbeschoft overkomen. Met dit soort dingen ben ik best onzeker..:)

Iemand tips?

In iedergeval bedankt voor het lezen:D

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Wat een vervelende situatie zeg!! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Inhoudelijk heb ik er weinig verstand van, maar denk dat je best op een niet-botte manier om een secnod opinion kan vragen! Bvb een beetje aan het eind van het gesprek, als je gyn alles heeft uitgelegd, kun je zeggen van: ik merk dat ik me nog steeds erg veel zorgen maak over m'n klachten. Misschien als ik een second opinion zou vragen, dat dit voor mij wet meer rust geeft. Lijkt u dit een goed idee?
    Zoiets?. Dan zal ze best wel met je instemmen, en je hebt er ook gewoon recht op natuurlijk.
    Sterkte meid!! Hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ja, ik denk wel dat je de symptomen weer aan haar door moet geven. En schrijf je vragen op,en kaart ook aan dat je het niet netjes (en dit zeg ik dan nog netjes ;)) vind dat je het op allerlaatste moment en dan ook nog even tussen neus en lippen door te horen krijgt wat er bij je gedaan is, maar zelf dan geen ruimte krijgt om vragen te stellen.
    Gaat je man niet mee? Of iemand anders?

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Als jij een second opinion wil dan heb je daar recht op. Ik zou dit gewoon eerlijk zeggen.
    Geef gewoon aan dat je graag de mening van een andere arts wil en dat ze hiervoor een verwijzing voor je uitschrijft.

5. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Je kan het aan haar uitleggen, misschien begrijpt ze het en kan misschien toch nog wat voor je betekenen?
    Sowieso komt ze het toch wel te weten als je s.o. arts je gegevens opvraagd, bijvoorbeeld foto's gemaakt tijdens de operatie ed

6. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties! ik moet er half 10 wezen, ben benieuwd!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Vergeten oké maar even vertellen dat het rommelig is en het afkappen, pfff! Zou het zeker aankaarten! Sterkte!!

8. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ze zag dus verklevingen, maar zei dat het niet meteen endometriose hoeft te zijn.. ze hebben nu urine gecontroleerd krijg ik woensdag uitslag van. En daarna word ik doorgestuurd naar het umc.

9. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Fijn dat je nu iets meer weet. Toch vind ik persoonlijk dat je niet echt iets hebt aan je huidige gynaecoloog. Fijn dat je naar het UMC kunt voor een second opinion. Overigens hoef je voor een second opinion geen toestemming te vragen bij je huidige gynaecoloog. Je kunt een doorverwijzing beter vragen via je huisarts.

10. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Is een verkleving niet altijd endometriose? Want ze zei dat ze verklevingEN zag.. en dat het dus wat rommelig was. Hoop dat ik snel naar het umc kan

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Had ze nog een uitslag over de "rommel" in je baarmoeder? Dat was toch op kweek gezet?

12. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hoeft niet per se, verklevingen is een symptoom van endometriose.

Zie deze link, daar staat het heel duidelijk uitgelegd vind ik. Het zou bij jou ook vanwege voorgaande operaties / ontstekingen zijn ontstaan.

Atrium MC: aandoening & behandeling

13. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja daar kwam niks uit. Iets van onvolgroeid baarmoederslijmvlies ofzo?? Niks ernstigs in ieder geval..

14. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Gelukkig! Hopelijk kunnen ze je bij het UMC verder goed helpen.

Deel Deze Pagina