Knutselen, fröbelen, DIY, wat doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat is jullie project momenteel? Ben je lekker aan het kleuren? Kleren maken? Bakken? Kerstkaarten maken? Borduren of misschien kantklossen? :D ;) Of ben je aan het scrapbooken? Meubeltjes opknappen of opnieuw bekleden? Ben je begonnen aan een nieuw schilderij?

Ik wil graag een vestje breien voor mijn kleine meid, maar denk er over om eerst maar met een sjaaltje te beginnen, dat sneller klaar. ;)

Ik ben benieuwd wat jullie voor project momenteel hebben liggen. Fotootje mag natuurlijk geplaatst worden.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik ben altijd met van alles en nog wat bezig.

-Borduurpakket heb ik al minstens 10 jaar en is bijna af ;)
    -Ik ben een poppenwiegje aan het bekleden
    -Ik scrap als ik weer wat foto's ontwikkeld heb
    -Ik bak elke week 1/2 keer, koekjes en taart
    -Ik ben een dienblad aan het beschilderen maar dat lukt niet echt ;)
    -Gisteren een herfststuk gemaakt

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Deze net afgehaakt;) voor mn dochter, nu druk bezig met de volgende pop haken voor mn andere dochter. Het worden sint cadeaus:D

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat ontzettend leuk!!

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @2jees. Hier ook een borduurpakketje met een mooi vogeltje. Het was de bedoeling dat het af zou zijn voor de geboorte van mijn dochter. Maar ja dat is inmiddels ook alweer twee jaar geleden en ik moet het nog steeds afmaken. :D

@ mirjamrn wow, knap gemaakt of euh gehaakt. ;) Hoe krijg je die krulletjes zo gehaakt? Ik doe ook weleens een poging om wat te haken, maar het is wat ingewikkelder dan breien. ;) Kom nooit uit de vaste en de stokjes enz.

6. Astre

Astre Niet meer actief

Ik ben deze aan het maken voor op een oud houten stoeltje bij de voordeur. Beetje truttig, maar ik vond het een grappig en makkelijk te maken idee

Bijgevoegde bestanden:

• potjes.jpg
      potjes.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,6 KB
      Weergaven:
      13
  7. Astre

Astre Niet meer actief

Mijn tafeltent is net klaar. Hij is niet zo mooi als op deze foto, want ik heb oude dekbedovertrekken gebruikt als stof. Verder wel hetzelfde model met veel lintjes, twee raampjes en allerlei versieringen op de zijkant. Tot nu toe een groot succes.

Bijgevoegde bestanden:

8. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Vanmorgen heerlijke pancakes gebakken.
    Koken/bakken is echt m'n hobby.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Grappig, die heb ik ook gemaakt!! Staat erg leuk en helemaal niet truttig ;)

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik ben bezig met een snailmail voor iemand (zie blog in mijn onderschrift) en verder moet ik nu echt aan de " kerstkaarten" beginnen. Ik ga gingerbread mannetjes van vilt maken om op te sturen ipv een kerstkaart.

11. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ooh Astre, zo'n tafeltent wil ik ook.eens maken..Geweldig! Heb je ook.een foto van die van jou?

Ik ben vooral met vilt bezig..maar ik moet ook nog een sjaal voor mijn dochter breien. Dit zijn mijn laatste twee projecten.

12. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Mooi hoor en wat een leuk idee die kussens. Kan ik ook weleens maken. De bloempotten vind ik ook niet truttig.

Laatst ook een boek bekeken waar een mooie tafeltent in staat. Staat ook nog op mijn wensenlijstje, maar dat doe ik wel als dochter wat ouder is.

@Majel wat een leuk idee voor de kerstkaarten. Is de werkwijze ergens online te vinden?

13. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    super gaaf.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Tafeltent heb ik ook gemaakt, met een boom waar je appels aan kan hangen.

Wandkleed met abc van vilt en bij elke letter een dier/ding

Prikbord bekleed, veel poppenkleren en kleren voor dochters genaaid ;) Veel dingen voor de (toen) babykamer,
    Kussenhoezen in de woonkamer, dekbed voor de oudste, maxicosy voor de pop bekleed, luiertas gemaakt, kussenhoesjes voor de rieten stoelen, pff ik geloof teveel om op te noemen haha.

15. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Mijn hobby is borduren, ben bezig met een verrassing voor een nichtje. Ik doe ook mee met een Kerstruil en met een project Randjes per Week. Ik heb een blog, maar in de naam zit mijn echte naam en ik wil lekker anoniem blijven. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een PB.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    @ miss appletree. Je haakt een rijtje lossen en haakt daarna in elke losse drie halve stokjes. Het gaat dan vanzelf krullen, alleen moet je vaak de krul even de goede kant op helpen.

@astre leuk zeg zo'n tafeltent!

en wat maken jullie ook leuke dingen van vilt!

18. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Moet echt wat dingetjes op gaan schrijven, want er vliegt te veel door mn hoofd nu ik savonds meer tijd heb (dochter slaapt smiddags niet meer). In ieder geval wil ik een deken gaan haken of breien voor mn meisje. Ook een muts en das en eventueel handschoenen.
    Ook hier al flink wat ideeen opgedaan, dus kan er voorlopig wel even mee door.

19. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik hou van knoopjes :D

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina