Ik zit iedere dag thuis, aangezien ik geen werk heb. Was toevallig even boodschappen doen... Over sommige overige reacties: mijn 1e reactie was wat "heftig" misschien. Het is ook voor het eerst dat ik dit zo meemaak en ben het van ons oude huis niet gewend. Als ze het gewoon hadden overlegd dat dit hun werkwijze is dan vind ik het ook niet zo'n probleem.. Prettig is anders, maar ik snap dat ze hun werk moeten doen. Ze komen hier niet op een vaste dag.
Ik vind het een beetje overdreven reactie. De glazenwasser moet nou eenmaal zijn werk doen. Als hij bij iedereen die niet thuis is de volgende dag terug moet komen of achter ze aan moet om een poort open te doen, dan maakt hij hele lange dagen volgens mij. Als jij dit niet prettig vindt lijkt het mij verstandig dat je dit bespreekt met de glazenwasser.
Ik weet niet beter, zo ging en gaat het bij mijn ouderlijk huis al jaaaaren. Kom je thuis, is alles schoon Maar het is overigens wel altijd dezelfde glazenwasser, iedereen kent hem ook. Ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebben, als het hier zou gebeuren met een nieuwe glazenwasser. Moet toch gebeuren
Bij mij komen ze ook over de schutting met een ladder als we niet thuis zijn. In ieder geval worden mijn ramen dan gedaan
Ehm, mijn eerste reactie bij het lezen van de titel; is dat niet normaal dan? Hier in de buurt gebeurt niet anders. Wij hebben (net als héél veel andere) een mondelinge afspraak met de beste man gemaakt. Hier worden de bovenramen om de maand gedaan. Meestal loopt hij dan aan het eind van de middag een rondje om af te rekenen bij de huizen waar hij geweest is. Ben je er niet, krijg je een kaartje in de bus en zie je hem in de week(en) erna wel verschijnen. Als hij alleen zou kunnen werken wanneer mensen in de gelegenheid zijn open te doen (of de poort open te laten), dan schiet dat ook niet erg op, aangezien veel mensen toch werken/elders zijn overdag. Hier klimt hij dus gewoon over de schutting/schuren heen. Hij roept altijd even gedag als hij ziet dat de deur open is. Ben niet anders gewend
Tja voor een glazenwasser vind ik dit normaal; anders kan hij zijn werk niet doen. Vooraf bij iedereen melden dat ze komen is onbegonnen werk. Het enige wat je in mijn ogen kan doen is hem zeggen dat je dit niet wil hebben. Met het risico dat hij iedere twaalf weken wel komt, maar alleen je ramen zeemt als je op dat moment ook thuis bent.
Hier gaat de glazenwasser ook over de schutting, hij klapt zijn trap eroverheen. Bij het vorige huis van mijn man en bij het huis van mijn schoonvader deden ze dat ook. Ik dacht dat dat normaal was. Je wil toch je ramen gelapt hebben en ze komen wanneer het hun uitkomt.
Dat doet onze glazenwasser ook hoor, volgens mij is dat normaal! Bij mijn ouders doen ze dat ook. Als ze in de voorgaande dagen al in de wijk bezig zijn dan krijg ik soms wel de dag van tevoren een briefje of ik de poort open kan zetten, want dat is voor de glazenwasser natuurlijk makkelijker dan over de schuur heen klimmen.
onze glazenwasser doet wel een briefje in de deur wanneer hij komt. Minstens een dag van te voren, maar meestal een week. Zijn we niet thuis gaat ie idd met zijn ladder of via de garage of via de schutting *als ik het briefje niet lees*, maar meestal laat ik dan de poort open. Die is eigenlijk alleen dicht zodat onze dochter er niet uit kan. Tegen inbrekers helpt dat niet.
Een briefje rondbrengen zou ik vreemd vinden aangezien je vaak een afspraak maak met alle data dat ze komen en dat moet je zelf in de gaten houden. Maar over de schutting heen komen is gewoon inbraak en zou ik dus absoluut niet van gediend zijn! In dit geval hadden ze een briefje in je bus kunnen doen dat ze langs geweest zijn volgens afspraak maar dat er niemand thuis was en ze de ramen niet hebben kunnen wassen. Zou het er zeker niet bij laten zitten!
dat zou leuk zijn geweest hier, wij hebben een stroomdraadje boven langs de schutting lopen om de kat in de tuin te houden!
Onze glazenwasser laat ook van tevoren niet weten wanneer hij komt; gemiddeld 1 x per 2 maanden. Maar hij is niet van plan over de schutting te klimmen. Ik ben dus het volle pond kwijt, voor alleen het lappen van de ramen aan de voorkant. Alleen als één van ons toevallig thuis is kan de schutting geopend worden en worden ze gelapt. Daarnaast doet hij het raam en het raam van de deur op het balkon ook niet. Moet je extra voor betalen!?!?!? Vreemde gang van zaken. We gaan binnenkort op zoek naar een andere glazenwasser.
Ik vind het helemaal niet gek. Zo gaat het hier altijd! Ik vind het zelfs heel normaal. Ik kan moeilijk van ze verwachten dat ze altijd eerst even laten weten dt ze komen. Wat als je dan niet thuis bent? Moeten ze je dan overslaan? Daar zou ik dan niet blij van worden.
Gezien alle reacties is het blijkbaar toch niet zo heel gek, ik moet er zelf gewoon even aan wennen. Ze komen nog langs om het geld te innen en dan ga ik wel even met ze in gesprek om te zeggen dat ik het fijner had gevonden als ze van te voren hun gang van zaken hadden besproken . Het was nu gewoon raar thuis komen als je ziet dat er iemand achter het huis is geweest. Verder ben ik tot heden nog gewoon tevreden over het geleverde werk en prijs, dus ze mogen hun werk bij ons gewoon blijven doen.