Kinderen gebruiken voor promotiefilmpje? Niet op deze manier!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by sill, Feb 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    YouTube - TegenStemWijzer - Vrijheid

Origineel bericht :

PVV-leider Geert Wilders windt zich op over een website met anti-PVV-filmpjes. In een van de filmpjes verwoorden kinderen standpunten van de PVV en uitspraken van Wilders. De video's staan op de website tegenstemwijzer.nl en zijn gemaakt door bekende regisseurs en reclamemakers.

De filmpjes zijn onderdeel van een campagne die kiezers normaal op CDA of VVD stemmen, moet overhalen die bij de Provinciale Statenverkiezingen op een andere partij te stemmen. Dit om te voorkomen dat de gedoogcoalitie een meerderheid in de Eerste Kamer krijgt.
    "Ik heb hier geen woorden voor", zegt Wilders over het filmpje met de kinderen. "Er zit echt een steekje los bij de mensen die dat hebben gemaakt en de ouders die hun kinderen daarvoor lenen. Te walgelijk voor woorden."
    Tegenstemwijzer.nl is een initiatief van reclamemakers, webdesigners, internetondernemers, componisten, juristen en filmmakers. Ze willen dat het CDA en de VVD niet langer samenwerkt met de PVV. Op de website kunnen CDA- en VVD-stemmers door het beantwoorden van stellingen een tegenstemadvies krijgen.
    Het filmpje met de kinderen is gemaakt door Dana Nechushtan, bekend van onder meer de televisieserie Dunya en Desie en de film Nachtrit.

2. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    #2 Delight, Feb 17, 2011
    Last edited: Feb 17, 2011
    Ja, moeilijk.
    Sommige mensen zijn helemaal fan van een partij of juist zwaar tegen.. dus waarom dan je kind niet laten meespelen in een promotiefilmpje om tegen te stemmen?

Ik vind dat dat iedereens eigen keuze is.
    Iemand die helemaal fan is van borstvoeding zal ook een kind laten meespelen in een pro-bv reclame... en liever niet in een reclame van kv.

Zo zie ik dat dan maar..

Note: iik zal mijn kind niet voor zoiets lenen.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou mijn kind ook nooit aan zoiets mee laten doen... ik zou als de dood zijn voor bedreigingen.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja maar bv promoten is heeeel iets anders dan je kind voor iets politieks gebruiken vind ik.

5. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Het is inderdaad een anti-wilders.
    Maar ik zou mijn kind hier echt nooit voor uitlenen.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben en deze uiten.
    Maar laat je kind erbuiten, dit is iets waar de volwassenen over 'discussiëren'.. Laat een kind lekker kind zijn en doe het zelf :)
    Trek deze niet mee in die politieke strijd!

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is juist andersom Fruity :) - het is juist een anti-pvv filmpje ---> ow zie dat je het al veranderd hebt :) .

ik vind het eigenlijk wel een realistisch filmpje... Er zijn kinderen, die héél jong al, dit soort dingen overnemen van hun ouders. Kinderen van 6/7/8 jaar oud, die schelden op mensen met een donkere huidskleur - puur omdat ze dat telkens zien bij ouders. Omdat het er met de paplepel ingegoten wordt eigenlijk.
    Pure haat naar anderen, zonder dat ze eigenlijk écht weten waarom...

De kinderen in het fimpje, hadden duidelijk niet die overtuiging. Daarvoor klonk het veel te lief ;) .

Nee, ik vind het niet gelijk slecht geloof ik -moet het verder nog even laten bezinken ;) ...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap niet waarom Wilders dit walgelijk vind, hij zegt het toch zelf allemaal ook? Maar uit kindermondjes klinkt het opeens walgelijk?

En wat Athina zegt is zeker waar, ook ik ben door een kind al een keer uitgescholden voor 'K*tTurk'.. ik geloof echt niet dat dit jochie wist waar hij het over had maar eerder dat papa of mama dit woord weleens gebruikte.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die ouders trouwens die op het eind zo goedkeurend knikken haha.. wat een stel.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Helemaal mee eens!

Snap ook niet waar wilders zich druk om maakt, het klinkt lang niet zo erg uit kindermondjes dan uit zijn mond.

10. MissT

MissT Niet meer actief

Belachelijk zeg.
    Waarom betrekken ze kinderen erin?

Snap wel dat hij pissig is.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Haha ja sorry, het was nog vroeg!
    Nu ik er zo over nadenk en het filmpje is heb opgezocht vind ik het ook niet heel verantwoord.

Het blijft een eigen keuze, maar ik vind dat je als ouder de verantwoordelijkheid moet nemen over je kind. Je kind al zo jong betrekken bij dit soort 'praktijken' betekent vaak niet heel veel goeds voor de toekomst.

12. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Tja, kinderen worden al veel langer gebruikt door de politiek om hun boodschap over te brengen. De manier waarop scheelt wel veel. Die van de partij van de dieren vind ik ook niet kunnen. De manier waarop die kinderen worden ingezet, vind ik beneden alle peil. Ik snap dan ook niet zo goed dat men daar niet over valt. Maar kennelijk mag die partij dat wel.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Triest... en ik vind dat Geert Wilders groot gelijk heeft.
    Prima als je zo`n filmpje maakt,maar gebruik dan gewoon volwassen mensen en geen kinderen.

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik ga dit topic op slot zetten, omdat het over politiek gaat.;)

Share This Page