Hallo meiden, Allereerst een gelukkig en gezond 2014 gewenst! Ik ben eigenlijk benieuwd hoe groot jullie kindjes waren met 1 en 2 jaar. Ik heb toch het idee dat mijn zoontje mss wat weinig gegroeid is? Met 11,5 maand was hij 9500 gram en 76.5 cm. Nu moet ik over 2 weken naar het CB en hij weegt nu ongeveer 11,5 kgs (weer wat afgevallen na ziek zijn want het was eerst ongeveer 12 kgs) en volgens onze eigen metingen is hij ongeveer 86 cm. Met bijna 18 maanden was hij bij het CB 84.5 cm en 11,2 kgs. Is hij het laatste half jaar dan niet te weinig gegroeid?? Ik merk het ook aan zijn kleertjes want die passen gewoon allemaal nog perfect. Hoe ging dat bij jullie kindjes? Hebben die ook wel eens zo'n lange periode "stil" gestaan? Overal lees dat je kindjes in hun tweede jaar zo'n 12 cm groeien maar mijn mannetje haalt de 10 cm nog niet eens. Krijg verder trouwens niet de indruk dat hij ziek is ofzo. Als hij niet verkouden of ziek is dan eet en drinkt hij prima en hij slaapt verder ook goed.
Dochter was met 12 maanden ong. 86cm en nu met 21 maanden ong. 93cm. Ook niet zoveel gegroeid in de lengte maar ze was dan ook al best lang natuurlijk...
Ik heb even in het groeiboekje voor je gekeken maar je kindje volgt gewoon helemaal zijn eigen lijntje en doet het keurig op de curve
Mijn meisje was met 12 maanden 86, 5 cm lang. Nu met 24, 5 mnd oud is ze 1m04. Zij groeit erg hard in lengte maar haar gewicht juist niet. Weegt nu 12 kilo (woog 28 november 2013 nog 13.970 gram bij 1m03 en daarna flink ziek geweest) Hier dus juist het tegen over gestelde wel lang maar ook smal. Zie foto van gisteren Ach als ze maar goed in hun vel zitten en goed ontwikkelen en hun eigen lijn blijven volgen kan het volgens mij geen kwaad.
Mijn zoontje word over een paar dagen twee maar kan dezelfde kleren aan als op zijn eerdte verjaardag. Hij is in een jaar tijd 500 gram aangekomen. En zes cm gegroeid. Volgens het cb prima. Dus daar ga ik maar vanuit
Bedankt voor jullie reacties dames. Als het jullie eigenlijk vrij normaal in de oren klinkt dan ben ik ook wel weer wat gerust. Het CB heeft bij ons in het verleden vaker moeilijk gedaan over gewicht + lengte (de manier waarop hij groeide....lang niets aankomen en dan juist ineens vrij veel in korte tijd) dus ik zie eigenlijk alweer een beetje tegen de volgende keuring op....
Als ik het zo bekijk groeit hij zijn lijntje en metingen thuis zijn altijd wat lastiger dan op het cb. Onze oudste zoon heb ik zijn boekje niet bij de hand dus weet ik niet. Onze tweede: 11,5 maanden: 73,5 cm en 9500 gram 18 maanden: 84,5 cm en 11.2 kilo 2 jaar: 90 cm en 12.8 kilo. Onze derde: 11 maanden: 73,2 cm en 8525 gram 18 maanden: 81 cm en 9870 gram 2 jaar: 89 cm en 11.4 kilo
Ik heb ook online eens wat curves bekeken maar ik dacht juist te zien dat hij met 1 jr gemiddeld was qua lengte en met 2 jr bijna op de -1 lijn zit? Gewicht blijft volgens mij wel hetzelfde lijntje. Ach ja, ik zie wel wat het CB zegt maar ik verwacht dat er wel weer commentaar zal komen. In elk geval bedankt voor het meekijken dames!
Ik krijg ook steeds commentaar dat ze te hard in lengte is gegroeit en te weinig in gewicht. Ik zeg dan er altijd bij dat ze weer flink ziek is geweest. Ze is erg vaak ziek dus ze kunnen niet verwachten dat ze steeds veel bij kan blijven komen. Het ene oor in en het andere weer uit. Ik had op die leeftijd ook flink ondergewicht. Ik woog met 2 jaar nog geen 9 kilo en was 74 cm. Haar vader was met 2 jaar 1meter en 11 kilo dus ook mager. Gewoon ene oor in en het andere uit laten gaan. Is je zoon verder gezond gewoon geen zorgen maken. Hij volgt mooi zijn eigen lijn.
11 maanden: 11.2 kilo en 76.5 cm 18 maanden: 13.5 kilo en 85 cm 2 jaar: 15 kilo en 95.5 cm Met 18 maanden zeiden ze bij het cb dat ik er niet raar van moest kijken als ie bij de volgende controle niet of nauwelijks gegroeid zou zijn en bij de laatste controle bij 2 jaar zeiden ze dat weer. Zoals je ziet is ie hier tussen die controles nog wel de lucht in gegaan maar zoals Rozemarijke ook zegt, zijn vaak groeispurts...zal nu wel wat stagneren.
Ik ben 4 weken geleden met Beer op t CB geweest, toen was hij 1,5, hij was toen 80 cm lang en woog 9,5 kilo. Hij had net een weekje daarvoor een dubbele oorontsteking gehad, en was van de10,3 naar de 9,5 kilo gegaan, auch..... Ik mag met het 2jaar en 2 maanden consult met mijn 2 kids komen, en als Beer dan te weinig aan is gekomen, moet hij op extra controle. Beer zit met 1,5 jaar op kledingmaat 80-86. (Nu steeds meer 86.) Ik ben ook heel erg benieuwd hoe Beer dan gegroeid is, want Beer eet flink, maar beweegt daarintegen ook heel veel. T is een mega actief kindje. Ik maak me er niet zo veel zorgen over. Zo lang mijn kind goed eet, gezond is, en goed ontwikkeld vindt ik t al snel best. We zijn als volwassenen ook niet allemaal t zelfde....