Ik ben op zoek naar warme winterschoenen. Ik heb moeilijke voeten. Breed, hoge wreef, steunzolen en zeer gevoelige hielen. Panama Jacks vind ik echt te gek maar zou het werken? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vind persoonlijk ze vrij strak zitten en ik heb smalle voeten. En ze moeten echt in gelopen worden.
Ik heb ook wat bredere voeten. Ik heb ze met steunzolen. Ze lopen wel fijn maar zijn idd wel vrij stug en moeten worden ingelopen.
Mijn ervaring is eigenlijk precies het tegenovergestelde , ik heb geen hele smalle voeten maar degene die ik heb zitten in de breedte prima en ik kon er ook zo mee weglopen.
Ik vind de pasvorm van alle panama jacks echt super, de winterboots zijn zo warm dat ik ze vorig jaar niet aan heb gehad zelfs. Ik heb ook heel blaargevoelige hielen (gekke botknobbel) en ik vind ze gemiddeld qua inlopen, ze zijn vrij stug, maar ook zacht van binnen. Ik heb ze niet vaak genoeg aangehad 2 jaar geleden om ze echt goed in te lopen, dus kan er prima kleine stukjes op lopen, maar niet lang mee wandelen, maar dat laatste kan ik nooit met nieuwe schoenen (ook niet met wandelschoenen of sneakers). deze heb ik trouwens: https://www.nelson.nl/panama-jack-felina-igloo-rits-gesloten-boots-taupe-39805/
Lopen heerlijk. Wel het platte model Singapore geloof ik. Loop er met Mn hallux valgus voeten al 4 winters op.
Kortom zelf gaan passen Heb de laatste tijd al zo vaak schoenen gehad die in de winkel goed zaten maar in de praktijk niet. En ze ook weg kunnen gooien helaas. Op het moment zitten alleen runners / trail schoenen goed maar die zijn eigenlijk te koud voor nu. En Caterpillar wat altijd goed zat heeft nauwelijks meer dames modellen helaas
Ik heb ook laarsjes van Hartjes en ik moet zeggen, die vallen wat breder en ik liep er zo op weg. Even kijken of ik ze kan vinden straks, dan plaats ik nog een linkje. (Moet nu weg)
Mijn schoonmoeder adviseerde inderdaad ook hartjes. (en glerups pantoffels ) Maar met hartjes, glerups en jolly klompen begin ik me ineens wel bejaard te voelen
Haha, snap ik. Het scheelt dat ik al 45 ben . De hartjes die ik heb zijn inderdaad niet supermodieus, maar ook niet direct ouwelijk, ik weet niet zeker of het deze zijn, maar ik denk het wel: https://www.vanschijndelschoenen.nl/hartjes-140772-100-100-schwarz-26501384?gclid=EAIaIQobChMI9faPtPnF7QIViuF3Ch0GXg0tEAQYDyABEgIU9PD_BwE Ik trok ze vorig jaar aan in een winkel en ondanks dat ze iets aan de brede kant zijn voor mij en ik ze ook niet supermooi vond, zaten ze zo lekker dat ik ze toch heb gekocht, haha. Ik zag trouwens online een soorgelijkmodel met een iets minder sportieve zool, die vind ik wel mooier, maar ik weet niet of die ook gevoerd zijn, die van mij wel, ze zijn lekker warm, maar ook prima als het richting de 10 graden gaat (mijn panama jacks vind ik dan echt te warm).
Ik heb m'n gevoerde laarzen nooit hoeven in te lopen. Heb ze al een jaar of 4/5 en lopen nog steeds zalig
Ik heb zojuist 2km gelopen op mijn Caterpillars die vorig jaar niet helemaal lekker liepen. Nu ging het goed. Dus zoals het nu lijkt heb ik voorlopig geen nieuwe schoenen nodig. Scheelt weer Bekijk bijlage 671753
Hier super tevreden over Panama Jack. Ik hoef ze niet in te lopen en zitten gelijk als gegoten. heb ook brede voeten. En heerlijk warm, nog nooit koude voeten gehad.