De standaard bloedafname gehad, alles goed alleen glucose is te hoog, 8. Nu moet ik het nog een keer prikken, nuchter en het moet meteen vandaag. Ze vroeg of ik het nuchter had geprikt, nee want dat was me niet verteld. Gister bedacht ik me opeens dat ik een handvol winegums had gegeten een uur voor het prikken, dus ik denk dat het daardoor komt. Ik heb geen diabetes in de familie, niks aan de hand bij eerste zwangerschap. Of moet ik me toch zorgen maken?
Waarschijnlijk hoef je je geen zorgen te maken. De kans is heel groot dat het door de winegums komt (daar past die waarde van 8 ook goed bij). Ik had precies hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap. Het hoefde niet nuchter, dus ik dacht dat het helemaal niet uitmaakte wat ik at. Dus halve zak drop, juist omdat ik zo zenuwachtig was voor het bloedprikken en ik bang was dat ik flauw zou vallen... Keer erna glucose-gehalte gewoon netjes. Wel goed om direct vandaag te laten checken, want als je glucosehuishouding wél verstoord is kun je dat maar beter zo snel mogelijk weten. Succes!