Mijn oudste heft vorig jaar glij ijzers (dubbele ijzers) gekregen met sinterklaas. Nu ligt er in een dorpje vlak bij ons een "kunst" ijsbaan waar we naar toe willen. De ijzers zijn nieuw maar er staat niets in de beschrijving over slijpen. Ik denk zelf dat het niet nodig is, maar mijn man denkt juist van wel. Op internet krijg ik het ook niet duidelijk, daar praten ze allleen over het slijpen van noren/ijshockey schaatsen etc.. Weten jullie of je glij ijzers moet slijpen?
Lijkt mij niet noodzakelijk. Het is immers niet zo erg als ze bot zijn aangezien ze er toch nog niet echt op schaatsen. Ik zou het dus niet doen.
Dat is dus het rare van deze ijzers, ze zijn helemaal niet scherp, zoals je normaal met schaatsen hebt. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar het zijn gewoon gladde ijzeren beugels waar je prima je vinger overheen kunt laten gaan.
Ik zou ze zeker niet slijpen! Die dingen zijn voor kinderen die niet kunnen schaatsen. Ze moeten dus juist niet te glad zijn en zeker niet scherp! Vooral dat laatste lijkt me juist gevaarlijk. Hier net nieuwe gekocht voor onze dochter. Ook nieuw uit de doos zijn ze niet scherp.
we gaan ze gewoon zo gebruiken, ik ga ze niet slijpen. anmiddag gaan we heen, de oudste kan bijna niet wachten. Hij heeft nog nooit geschaatst en denkt zelf dat hij er zo op weg schaatst en dat ik hem niet kan bijhouden