Hallo! Wij wonen sinds 2 weken op een nieuw adres. Het is een oud huis, maar in zeer goede staat. Al vanaf dag 1 valt het me op dat ik overal een soort rode/donkerrode/bruine spatjes vindt. Op de keukenkastjes, tafels, muren, kastjes. En het gebeurt altijd in de nacht. Het lijkt wel of er mini moorden worden gepleegd, zonder lijken. Ik ben soms verbaasd hoever en hoe hoog de spetters zitten. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben bekend met spinnenpoepjes, maar dit lijkt iets anders. Hieronder een voorbeeld wat ik vanmorgen aantrof.
Zo erg? Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. En we hebben relatief weinig muggen. En dan zijn ze flink aan de diarree.
Bizar zeg! Heb ik ook echt nog nooit gezien! Je ziet overdag geen insecten in huis rond lopen/vliegen?
Is dat van 1 nacht? Ik heb dat echt nog nooit gezien, ben heel benieuwd van welke beestjes dat af komt. Ik zou het aan de vorige bewoners vragen, je zou haast zeggen dat hun daar ook last van hebben gehad.
Oud huis en het gebeurd voornamelijk snachts? Dan zou ik aan kakkerlakken denken.... Ligt het ook op de grond? Langs plinten of bijv in keukenkastjes?
Oehhh bah ik kreeg kippenvel over heel mijn lichaam. Maar die komen toch bijna niet voor in Nederlandse huizen?
Misschien kun je een bedrijf bellen dat ongedierte bestrijdt en dan de foto's sturen of iemand langs laten komen. Met hun ervaring weten ze misschien meteen wat het is.