Aandacht voor oudsten met peuter in huis

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kache, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie dat doen?

Ik heb 2 'oudere' kinderen van 8 en 6 jaar en dan dus een peutertje van 2 jaar. Kinderen vinden het (uiteraard) heerlijk om af en toe even iets samen met mij te doen en dan liefst ook 1-op-1.

De twee oudsten kunnen hierin prima op hun beurt wachten, maar mijn peutertje... walst overal doorheen, stoort, pakt af, waardoor dus ook mijn aandacht weer telkens niet bij mijn oudsten is :). Ik doe bijvoorbeeld een gezelschapsspelletje met mijn oudste dochter, dan wil peutertje de kaartjes/pionnetje pakken, of de dobbelsteen. En ben ik niet gezellig dat spelletje aan het doen, maar peutertje aan het corrigeren (zo jammer dat ze nog niet oud genoeg is om ook enigszins leuk mee te doen ;)).

Dusse... dan blijft alleen het moment voordat ze gaan slapen over. Dan krijgen alle kinderen hun eigen verhaaltje 1-op-1 en gelegenheid voor een kort gesprekje over hoe de dag was enz.

Soms voelt dat een beetje karig, alsof ik ze een beetje te kort doe?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ga met beide kinderen ook af en toe apart op pad. Ik ben met de oudste bijvoorbeeld naar een museum en Slagharen geweest en met de jongste gewoon naar een speeltuin. Dat vind ik heel prettig.
    Het kan ook met kleine dingen, boodschappen doen of brieven op de post doen. De fysieke afstand is soms even nodig.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Ik ga ook apart met de oudste 2 op stap. Hier thuis lukt het gewoon niet altijd. Met de oudste ga ik sowieso altijd naar voetbal 2 keer per week. Met de middelste ga ik even lekker een broodje eten of even winkelen. Eentje mee met de boodschappen (mogen ze vaak een tijdschrift oid uitzoeken.
    Afgelopen zaterdag met de oudste 2 op pad gegaan. Even een verwendagje. Lekker wat eten, wat speelgoed uitkiezen, langs de mcdrive..

Deel Deze Pagina