Wij hebben het bedje besteld. Nu moet nog het matrasje, de matrasbeschermer enzovoorts. Collega's reageren verbaasd als we aangeven de 'aerosleep-verkoop-speech' nog niet te hebben gehad. Ik heb eens bekeken wat aerosleep is. Het klinkt prima. Luchtdoorlatend, deels absorberend. Mooi. Maar is dat echt wel nodig? Baby's transpireren niet. Hoe vochtig wordt zo'n bedje wel niet? En wat is er mis met een matrasje en een beschermer van bijv. ikea? En ik las dat je geen waterdichte (katoenen) matrasbeschermer in t bedje mag gebruiken. Waar zijn die dingen dan voor? Kortom, de volgende fase roept alweer allerlei vragen op...
Die waterdichte gebruik je denk ik pas veel later halverwege het bedje, heb ze niet dus zou het ook niet weten haha. Aerosleep heb ik niet, geloof dr niet zo in terwijl andere erbij zweren (geloof vanwege het wassen ofzo?). Ik heb gewoon een matrasje en een molton en hoeslaken en matrasje is nooit vies geworden ofzo. Ligt er ook misschien aan dat ik geen spugers heb,.
Ach eennmooi verkoop verhaal maar puntje bij paaltje komt het niet de beloftes na. Zo zou een kindje niet verbranden met een lekkende kruik. We hebben het bij ons in de winkel gelijk uitgeprobeerd met de vertegenwoordiger erbij. En wat bleek het water bleef kei heet en zat gelijk over het hele matras. En de paspop baby moest naar beverwijk Daarbij word het door veel kraamzorg instanties niet vertrouwd. En ja ademen is leuk maar in het begin is het wel dat dat ding ervoor kan zoeken dat je kind via het matras warmte verliest en zich niet warm kan houden. Water dichte molton nooit gebruikt en nooit gemist eigenlijk
Hier geen waterdichte moltons en geen aerosleep. Bevalt me prima. Matrasje is nog net zo hagelnieuw als de dag dat ik hem kocht want er is nog nooit een ongelukje mee gebeurd. Verschoon alleen af en toe het hoeslakentje en dat is voldoende. Oh ik had in het begin wel een hydrofiel onder de hoofdjes van mijn zoontjes. Deed ook prima zijn werk.
Waterdichte matrasbeschermer is toch wel heel handig als je een refluxkindje hebt hoor. En baby's zweten niet? Dat moet je dan toch even uitleggen aan mijn dochter Ik had eigenlijk ook nooit gehoord dat zo'n waterdichte matrasbeschermer niet mag, dus hier heeft ze er van in het begin op gelegen. En die is al heel vaak van pas gekomen, dus ik ben er blij om. Aerosleep was voor mij een extra geruststelling, want mijn dochter draaide zich al vroeg op haar buik tijdens het slapen. Geen idee of zo'n aerosleep dan echt beter is, maar ik heb al zottere uitgaven gedaan dan onze aerosleep
baby's zweten behoorlijk hoor zeker als ze veel huilen,en als het zomer is! ik heb ook de aerosleep en het bevalt perfect, kindje draaide ook al erg vroeg op de buik hierdoor minder angst voor stikkingsgevaar.
Die aerosleep had ik gekocht ivm verstikkingsgevaar maar bleek vooral uberpraktisch toen onze dochter meermaaldaags het bedje bleek onder te braken (reflux). Ze was prematuur, maar had het toch nooit te koud. Als zij eruit ging voor een voeding, dan ging er een in de magnetron opgewarmde gelkruik in. (Die heetwaterkruiken vind ik een crime om te maken, zeker midden in de nacht, en ik was altijd bang voor tengels verbranden of lekkage in bed.) Zodra zij weer in bed ging, ging de kruik eruit. Dus bij spuger: doen! Ben je een ongerust type: sensormatje. Ideale dingen ook.
Een waterdichte hoes mag niet omdat die 1) niet ademend zijn en 2) vergrote kans geven op warmtestuwing. Kindjes kunnen hun eigen temperatuur niet regelen en dan zijn die dingen gewoon erg warm en zweterig. De oorzaak van wiegendood is onduidelijk, maar het wordt vaak wel in verband gebracht met 'te warm'. Aerosleep beschermt het matras net zoals een waterdichte molton zou doen, maar is wel ademend en is koeler. Bovendien werkt het huismijtwerend. (Mijn man en ik hebben allebei inhalatieallergieën en ons kind heeft er dus ook een verhoogde kans op. ) Ik vind het een fijn ding, je gooit het zo in de was. Onze zoon heeft als baby maar ook als peuter of dreumes echt wel eens gespuugd in bed. Dan is het fijn dat je alleen even die aerosleep eraf hoeft te halen en er een nieuwe op hoeft te doen. Als je er op tijd bij bent, zal het ook nog niet door een gewoon lakeen molton doorgedrongen zijn hoor. Maar ja, wij hebben hem toen hij nog melk spuugde ook wel eens zo gevonden. Dat hoorde je cht niet door de babyfoon. Dan is het wel fijn dat de nattigheid naar onderin de aerosleep zakt. Je kind ligt nog droog en het matras is gewoon beschermd.
Wij hebben ook voor de aerosleep gekozen, maar niet zozeer om het verkooppraatje... Er was een pakketprijs bij de babyzaak, matras+matrasbeschermer+2 hoeslakens voor ik geloof 129,- als we een ander matras hadden gekocht, en de rest er los bij, dan waren we hetzelfde of meer kwijt... Ik heb alles in de was gehad, en was binnen 15 minuten droog aan de lijn, dus das ook ideaal! Doe waar jullie je goed bij voelen! Vroeger sliepen we allemaal op plastic matrasbeschermers, die zweten als een tierelier... Maar de echte natte luier alsnog langsaf liep, of de kids de hele nacht in een plasje urine lagen... Wij zijn er ook groot mee geworden!
Zo ging het bij ons ook; door een aanbieding was dit gewoon de goedkoopste optie Overigens heb ik zoiets van: of het nu werkt of niet, ik neem het zekere voor het onzekere en dan bespaar ik wel op andere dingen.
Ik hoorde laatst iets over een aerosleep matras en kruiken. Ik weet alleen niet meer precies wat...Volgens mij kwam het erop neer dat je geen kruiken mag gebruiken bij een aerosleep matras. Klopt dat?
Wij hebben wel een kruik gebruikt bij de Aerosleep. Ook niet te horen gekregen dat het niet zou mogen.
Wij hebben ook aerosleep aangeschaft voor beide ledikantjes. We zijn beide buikslapers en ik vind de kans op verstikking met zo'n matrasje makkelijk weg te nemen. Daarbij zweten kinderen juist vaak en is de aerosleep dan lekker ademend. Het gevaar van de kruik is er bij verteld. Als die gaat lekken, verspreid de aerosleep het water over het gehele matras en is de ramp niet te overzien. Maar ik denk überhaupt dat als de kruik gaat lekken het een ramp is. Ik heb geleerd de kruik dicht te strikken met een hydrofiele luier zodat die niet spontaan open kan gaan. Kruikzak is minder veilig. Ik ben blij dat we ze gekocht hebben, vind het een veilig idee.
Of dus een gelkruik om het bedje op te warmen en verder niet. Als je kindje heel kouwelijk is in het begin kun je die aerosleep er altijd nog tijdelijk uithalen.
Wij hebben er vandaag wel een gekocht.. Alleen al vanwege het verstikkingsgevaar.. Die paar tientjes meer maken me dan ook niks uit
Oh ik hoorde juist dat je juist in die eerste paar dagen in ieder geval met 1 kruik moet werken en soms met 2 en dat zo'n voor verwarm ding echt niet voldoende was. Ook werd er voorgedaan hoe je op een veilige manier met een kruik kon werken. Nou weet ik natuurlijk ook niet meer hoe dat ging , maar zelfs als die ging lekken kon je kindje zich niet branden. Maar goed, je kunt altijd na die 1 of 2 weken die aerosleep er alsnog inleggen.
Voor mijn gevoel geldklopperij. Ik hoop dat ik nu niet het oordeel "slechte moeder" krijg, maar mijn zoontje slaapt dus op zijn buik op een gewoon matras. En soms zelfs onder een dekbed.