Ik heb bij mijn dochter na de bevalling een manuele placentaverwijdering gehad omdat deze er niet zelf uit kwam. Daarnaast ook veel bloed verloren wat met twee bloedzakken weer wat aangevuld werd. Nu zijn we al bijna een jaar bezig voor een tweede en het wil niet slagen. En nu bedacht ik me ineens: zou er ieta mis gegaan zijn bij de verwijdering? Kan dat? Zijn er vrouwen verminderd vrichtbaar of onvruchtbaar van geworden? Wel word ik iedere maand netjes ongesteld. Ik moet nog 1 ronde en dan ben ii een jaar verder. Is het slim een bezoekje aan de huisarts te brengen? En wat dan?
Bij mij is de placenta ook manueel verwijderd. Ik ben daarna wel zwanger geworden, helaas een missed abortion. Als er geen complicaties zijn geweest mag je er denk ik wel vanuit gaan dat de operatie goed gegaan is. Heb je nog een nacontrole gehad? Hoe snel was je zwanger van je dochter? Echt vervelend dat het nog niet wil lukken, ik weet hoe het voelt. Na 1 jaar proberen mag je naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Succes!
Hier heb ik mij dat ook wel eens gevraagd. In ieder geval hoe ik weet dat er niets mis is gegaan? Hier inmiddels wel een wens voor een tweede, maar nog geen cyclus te bekennen. (Ik geef nog borstvoeding en ik heb pcos.) Ik denk dat je zelf al bedacht hebt wat de volgende stap is. De huisarts.
Bij veel bloedverlies kan het syndroom van sheehan optreden, dan is je hormoon balans verstoord. Ook kan het iets verkleefd zijn in de baarmoeder maar dat is opzich niet echt te verwachten. Misschien gewoon 'toeval' dat het nu langer duurt?