Hoe laat naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door myrna2010, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myrna2010

myrna2010 Lid

6 jan 2010
    61
    0
    0
    Hoi meiden!
    Ik heb een vraagje…Ik heb een zoontje van 7,5 weken. Hij krijgt 7 voedingen per dag en hij is meestal anderhalf uur rond de voeding wakker, soms is dat wat meer en soms wat minder. Hij krijgt voorlaatste voeding rond 19-19.30 uur en de laatste 3 uur later.
    Na de voorlaatste voeding laat ik hem in zijn kamertje liggen/slapen maar dat lukt niet helemaal. Dan wil hij niet slapen en dan blijf ik maar lopen naar boven en dan weer naar benden en dan neem ik hem naar de woonkamer.
    Mijn vraag is eigenlijk; Vanaf wanneer kan ik hem in zijn kamertje laten liggen/slapen na zijn voorlaatste voeding? Komt dat vanzelf of moet ik hem “leren”/? Is hij nu nog klein om hem zo iets te leren of juist niet?
    Kan iemand met de ervaring mij helpen?

2. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Volgens mij komt dat uiteindelijk vanzelf. Mijn zoontje wilde ook niet altijd gaan slapen, toen heb ik hem een sterrenlampje met muziek gekocht, meestal hielp dat wel en zo niet dan bleef ik bij hem totdat hij uiteindelijk in slaap viel. Voor mij was de grote verandering vanaf 6 maanden. Toen ben ik overgestapt van BV naar KV en toen kreeg hij ook potjesvoeding, toen is er steeds meer regelmaat ingekomen en ging hij ook eerder en uit zichzelf slapen. Nu gaat hij rond 19.30u naar bed zonder problemen, ook al is hij dan soms nog wakker, zo lang ik het licht op de gang maar aan laat :)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou 'm nu nog gewoon lekker beneden laten 's avonds hoor!
    Het komt echt allemaal vanzelf.

Milan heeft tot ongeveer 6 maanden 's avonds beneden gelegen, soms wakker, maar vaak lag 'ie lekker in mijn armen of op de bank te slapen. En Isabelle slaapt nu sinds een week 's avonds ook in bed, daarvoor altijd op de bank of bij mij.

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hadden met die leeftijd nog niet echt een ritme van naar bed gaan. S'avonds had milan juist zijn moeizamere uurtjes. De regelmaat is s'avond naar bed is hier met een maand of 5 pas gekomen.
    Overigens gaat hij sindsdien tussen 19 en 19.30 naar bed.

5. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Idd gewoon lekker bij je nemen, komt vanzelf wel...
    Mijn zoontje gaat nu meestal om 8uur naar bed. volgens mij was dat ongeveer vanaf 3/3,5 maand. Toen is hij zelf begonnen met zijn nachtritme.

6. myrna2010

myrna2010 Lid

6 jan 2010
    61
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik was al bang dat ik iets verkeerd doet.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij zijn ook begonnen rond de 3 maanden volgens mij. Daarvoor sliep Simone eigenlijk alleen in bed als wij ook naar bed gingen. Nu wisselt het overdag maar 's avonds gaat ze tussen 6 en 8 naar bed (hangt een beetje van het tijdstip van de op een na laatste voeding af)

8. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    na de voeding van 19.30 wil hij ook niet naar bed. hij is vaak wel moe maar als k hem dan in zn bed leg gaat ie huilen (vaak slaapt ie dan wel bij mij) om 22.30 de laaste voeding en daarna leg k hem in zn bedje en dan gaat ie gewoon slapen, en ik ook trouwens

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons dochtertje wilde met die leeftijd niet voor 21.30 naar bed want dan was het krijsen!
    Ze sliep daarna wel zo'n 12 uur achter elkaar, dat dan weer wel ;)

Inmiddels gaat ze nu zo rond 19.15 - 20.00 naar bed!
    Hier is het vanzelf gekomen dat ze eerder naar bed wilde... Gewoon op signalen letten als je ziet dat hij moe wordt dan kan je hem op bed leggen.... het is op dit moment nog even uitvogelen wat het beste voor je zoontje werkt maar dat ritme komt vanzelf wel!

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik ken t probleem!! ik heb hem op dit moment maar in zijn box gelegd want boven wilde ie niet slapen en ik had niet de energie om 10x naar boven te lopenHij viel bijna direct in slaap (zet altijd kussens neer dat ie de tv niet ziet en maak het donkerder).
    Overdag slaapt ie boven want dan blijf ik net zolang boven tot ik weet dat ie slaapt en soms doe ik dit savonds ook maar alleen als ie niet totaal overstuur raakt.

Wij doen hem tussen 7 en 8 uur zijn voorlaatste voeding, na een uurtje even gezellig douchen met papa of mama en dan rond 11 uur zijn laatste BV. Daarna slaapt ie of op zijn kamer (mocht ie er al liggen en slaapt) of in zijn kinderwagenbak naast ons bed.

11. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Sinds deze week gaat ons dochtertje ook voor de laatste voeding op haar eigen bedje. Dit gaat hier ook erg moeizaam en ik moet tig keer naar boven om haar speentje te geven. Ik hoop dat dat wel beter wordt. Tot deze week sliep ze in de box tot haar laatste voeding.

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    euuuhhhh.....

onze zoon is vanaf dag 4 rond 20.00 naar bed gegaan...
    we haalden hem er dan rond 23.00 uit voor zijn laatste voeding...

Nooit problemen gehad met naar bed gaan.. nog steeds niet trouwens..
    we hadden veel verhalen gehoord over kindjes van vrienden/familie etc.. die maanden in de box/op schoot 's avonds sliepen, en dat dat een drama werd toen ze naar hun bedjes moeten, dus dachten we: we leggen hem gewoon op bed en we zien wel!
    Dat heeft dus voor ons en onze zoon goed uitgepakt, hij heeft nooit huiluurtjes o.i.d. 's avonds gehad...
    en wij hebben ook zeg maar gewoon de avond voor onzelf gehad...

13. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    hier vanaf kleins af aan rond 19 uur en dat is een ritme waar ze het goed bij doet.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ging ze vanaf 4 maanden 's avonds om 19u op bed, nu is het meestal 19.30u. De eerste 3 maanden clusterde ze 's avonds en was ze gewoon wakker. In bed leggen was hier ook geen succes. Vanaf 4 maanden gaf ze het zelf aan dat ze moe was.
    Hier viel ze altijd aan de borst in slaap 's avonds alleen werd ze steeds wakker als ik haar overlegde en was het mis. Ik heb haar tot 5/6 maanden aan de borst in slaap laten vallen en na 20 min. legde ik haar dan in haar eigen bedje. Vanaf 6 maanden gaat ze gewoon wakker in haar bedje en valt ze zelf in slaap.
    Het ene kindje zal er gewoon wat makkelijker in zijn dan het andere kindje. Hier een meisje met een sterk eigen willetje ;)

Deel Deze Pagina