Reiskosten naar psycholoog vergoed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ben ik weer met een topic. ;) Mijn hoofd zit soms ook zo vol met vragen. ;) En jullie zijn van die lieve mensen die altijd overal gelijk antwoord opgeven. ;)

Mijn man en ik lopen elk bij een psycholoog. Mijn man rijd heen en terug zo'n 50 minuten en moet ook 2 euro parkeergeld betalen.

Ik rijd er heen en terug 40 minuten over.

Zoals jullie wel zullen begrijpen gaat dit financieel qua benzinekosten en parkeergeld flink aantikken op langere termijn, we lopen er allebei nog maar sinds kort.

We zijn elk bij een andere zorgverzekering verzekerd. Ik heb beide zorgverzekeringen al gemaild en zal er vast spoedig antwoord op krijgen. Maar ik ben wat ongeduldig met wachten en ben benieuwd of iemand van jullie het weet of je benzinekosten en parkeergeld kan declareren bij je zorgverzekering. Dit zou namelijk mooi meegenomen zijn.

We lopen tenslotte niet voor ons plezier bij de psycholoog.

2. Nnika

Nnika Niet meer actief

Ik denk het niet eerlijk gezegd. Meestal krijg je via je verzekering echt alleen de behandeling vergoed. Er zal vast wel een reden voor zijn maarre.. Zit er geen psycholoog dichterbij??

3. Jel

Jel Niet meer actief

De psycholoog die dichterbij zit had een wachtlijst van nog vele maanden langer. En we hadden NU hulp nodig. Dus toen moesten we verder.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

aangezien je tegenwoordig voor medische dingen ook vaak al moet betalen. verwacht ik eigenlijk niet dat je geld gaat krijgen voor reiskosten. je hebt zelf de keuze gemaakt zover weg te gaan, om wat voor reden dan ook.

de verzekering kan niet al dit soort dingen gaan vergoeden neem ik aan.ik denk eerlijk gezegd dat dat alleen geldt voor mensen met een speciale indicatie. zoals mensen die voor een bestraling op en neer moeten met een taxi bijv.

5. Jel

Jel Niet meer actief

@ Blup. Dat laatste wat je zegt klopt. Mijn moeder heeft de rotziekte met een k en moet ook vaak op en neer naar het zkh. Zij hoeft geloof ik maar 1 euro voor de taxi te betalen. Hier moest ik ook aan denken toen ik ineens aan onze eigen situatie dacht. Ik dacht: niet geschoten is altijd mis.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    misschien ook nog even informeren bij de belastingdienst of e.e.a. nog aftrekbaar is? Weet niet of dat nog kan hoor, maar je kan het altijd proberen, toch?

7. Jel

Jel Niet meer actief

Mocht het niet vergoed worden, dan ga ik dat proberen mmeke. Dank je voor de tip.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij de belastingdienst kan je deze kosten nog steeds aftrekken.. maar ze hebben wel een behoorlijk hoge drempel... en daar is best lastig aan te komen nu je andere kosten zoals de premies niet meer mag aftrekken. 19 cent per Km als je boven die drempel uitkomt. Parkeergeld mag ook meegenomen worden in de aftrekpost.
    ik reis elke week 70 km voor psych en fysio... moet dus even kijken of ik deze kosten nog kan indienen..

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

wat naar om te lezen van je moeder jel. veel sterkte voor haar en voor jullie.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Dankje Blup. Dat is trouwens niet de reden dat ik bij de psycholoog kom hoor, hoewel ik dat ook verschrikkelijk vind. Gelukkig gaat het nu beter met haar.

11. Jel

Jel Niet meer actief

Dankje voor je antwoord. Dat tikt flink aan zeg, 70 km per week. :$
    Ik heb weinig verstand van belastingzaken, maar ik ga in februari of maart onze accountant wel vragen als hij onze papieren weer helpt in te vullen.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt. Voor een psycholoog krijg je geen reiskostenvergoeding, hoe vervelend ook. Sterkte.

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee hier ook niet jel. ook elke week 3 kwartier rijden:(;)

14. Jel

Jel Niet meer actief

Wat stom eigenlijk he. We betalen ons al scheel aan de zorgverzekering iedere maand. Wel fijn dat de gesprekken vergoed worden, maar ik rijd er niet voor mijn plezier heen.

Maar Eefke, dan geld voor jou die tip natuurlijk ook over de belastingdienst.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja kan t proberen maar zal bij ons moeilijk te worden. zitten met eigen zaak enzo

16. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Reiskosten krijg je vaak alleen als je moet reizen voor chemo, revalidatie, dialyse enzo. Dat zal per zorgverzekeraar verschillen misschien maar naar een psycholoog krijg je geen vergoeding.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij zijn vorige week bij een belastingadviseur geweest en hij gaf idd aan dat de reiskosten mogen worden afgetrokken bij de Belastingen, voor 19 ct per km. Ook parkeerkosten enzo mag je aftrekken.
    Wat de drempel is weet ik even niet.... daar is die adviseur voor ;)

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    drempel is afhanjelijk van je inkomen en ligt op zoveel procent van je inkomen maar de drempel is flink hoog geworden de laatste jaren dus denk dat je met alleen maar wat reis en parkeerkosten daar echt niet aan komt.

Deel Deze Pagina