*Aangifte inkomstenbelasting 2012*

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja het is weer zover! de jaaropgave komt er weer aan en kunnen we weer onze belasting papieren invullen.

Wij kregen vorig jaar 1998,- terug (WOEHOE!) en hebben net jaaropgave 2012 van hubby binnen dus weer even snel berekend en lijkt er nu op dat we 200,- minder krijgen dan voorgaande jaren....

Hebben jullie je jaaropgave al binnen en weet je al wat je terugkrijgt of moet betalen? Is dat t zelfde als vorig jaar?(mits er in je situatie niks veranderd is)

Klopt het dat t niet boeid of je 1 of 2 kids heb. Wij krijgen geld voor Heffinskorting ofzoiets. Dat is dus al 3jaar t zelfde, maar dit jaar kwam ons meiske erbij maar bedrag is nu zelfs lager en kan ook maar voor 1 kind de geboortedatum invullen in het digitale programma van belastingdienst.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

oh ja leuk dat komt er ook weer aan... jippie.. :D

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja *hooeerraaa* :D

4. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ik moest vorig jaar 350 terugbetalen, dus ik hoop dat het dit keer wat gunstiger uitpakt.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb al voorlopige aangifte gedaan en ook al bericht (dat we geld terugkrijgen, maar dat kan ook niet anders want we hebben een huis gekocht). Precieze jaarsalaris van mijn man pas ik later aan.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

En wat betreft de heffingskorting, die wordt per jaar afgebouwd volgens mij dus dat kan goed kloppen.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zitten nog te wachten op de jaaropgaves, dus ik heb nog niet gekeken, maar ik weet wel zeker dat we weer een lekker bedrag terugkrijgen (sowieso de hypotheekrenteaftrek, die vragen wij jaarlijks terug ipv maandelijks).

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik had al vorig jaar een voorlopige aangifte gedaan krijg daar maandelijks voor uitbetaald dus zal wel niks meer krijgen strax

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier ook heffingskorting, die word trouwens niet berekend op het aantal kinderen wat je hebt maar dat gaan ze met de tijd afschaffen en zijn ze nu dus al aan het afbouwen, vandaar dat je dus ieder jaar minder krijgt.

Voor de rest krijgen we nooit wat terug, althans niet veel.

10. minon

minon Niet meer actief

Nou bij ons ligt de eerste rekening er al van 1000 euro. Eenmanszaak dus komt nog veel meer 'te betalen' aan.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Nog geen jaaropgaven binnen.
    Belasting formulier van de voorlopige aanslag wel, vorig jaar kwam dat redelijk overheen met het bedrag wat we kregen, we kregen zelfs nog meer.
    Dan is het een erg leuk bedrag wat we weg hard kunnen gebruiken nu vriend zijn baan kwijt is.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zit ook te wachten op mijn jaaropgaaf. Hopelijk krijg ik weer een leuk bedrag terug dit jaar :)

13. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

25 mei 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    hier nog niks binnen geen jaaropgaaf en geen belastingsbrief

14. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik ben dit jaar mn bedrijf begonnen dus nu krijg ik nog terug :) En normaal gesproken krijgen we altijd tussen de 2000 en 3000 terug. Maar ik heb de jaaropgaves nog niet dus kan het niet al even checken :)

15. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    We krijgen dit jaar meer terug dan vorig jaar, als het goed is, ivm de ouderschapsverlofkorting en inkomensafhankelijke combinatiekorting :D

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Nog geen aangifte formulier binnen. Krijg in elk geval de aanrechttoeslag hihihi en studiekosten terug van 700 euro als het goed is.

17. minon

minon Niet meer actief

Dit hoeft niet hoor dat je nu nog geld terugkrijgt. Door je eigen bedrijf krijg je zowieso een voorlopige aanslag inkomensafhankelijke premie volksverzekeringen ofzo. Dat wordt normaal van je salaris ingehouden maar moet je nu vooraf betalen en achteraf eventueel nog meer. Dit is een bijdrage voor ziektekosten. Ook moet je over je priveopnames belasting betalen als zijnde soort van loonheffing. Wel kun je door meer investeringen dan omzet btw terug krijgen. Heb je winst gemaakt moet je daar ook nog belasting over betalen van wat overblijft na startersaftrek e.d. Wat wij hebben gedaan is de hypotheekrente e.d. stopgezet zodat we die aan het einde van het jaar kunnen verrekenen. Scheelt een hoop en zo krijg je niet ineens een berg aanslagen binnen.

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier beide nog geen jaaropgaves. Ik hoop net als vorig jaar een mooi bedrag terug te krijgen.

Deel Deze Pagina