o ja dat gaat dan niet als hij net nieuw is. maar zoals ik op facebook zie voorbij komen is jou man auto gek? tja als jullie het kunnen betalen lekker doen! geld alleen maar op de bank laten staan vind ik ook zonde.
op welk lease principe willen jullie gaan leasen dan?! Maar een nwe auto kopen en een nwe auto leasen is natuurlijk wel een aanzienlijk verschil. Ik weet dat wij besloten hebben om niet te leasen maar om even nog te sparen en een auto te kopen er zitten ook nadelen aan leasen op je zaak. Maar goed daar hebben jullie vast naar gekeken daar twijfel ik niet aan. Een nieuwe auto kopen moet je doen als je het geld ervoor hebt en je het leuk vind om een nwe auto te rijden. Of een ander persoon een slechte ervaring heeft met een nieuwe auto hoeft niet op te wegen tegen je eigen wensen om graag een nieuwe in het bezit te hebben. Ja ze schrijven over het algemeen meer af maar ja dat moet je ervoor over hebben. Als je praat over een nwe audi zit er natuurlijk een enorm verschil in of je een a3 neemt of een Q7 Ik weet dat een Q7 behoorlijk afschrijft in de eerste jaren Een a3 is stabieler in zijn waarde. Dus daar valt niet echt over te oordelen zonder details om welke auto het zou gaan.
Wij hebben dit twee jaar geleden gedaan. We hadden zoveel pech en onkosten gehad aan onze peugeot 307 die op benzine reed dat we echt wat anders moesten. Die auto hebben we drie jaar gereden en omgerekend zijn we inclusief reparatiekosten en onderhoud 350,- pm kwijt geweest. Daar de benzine, wegenbelasting en (toen nog geschatte afschrijving) bijgeteld heeft het ding ons zeker 700,- pm gekost. Toen we deze rekensom hadden gemaakt gingen we kijken naar wat we wilden. We kwamen op het volgende wensenlijstje: - auto op diesel (we rijden 90 km op werkdagen) - station - comfortabele stoelen voor - zuinige auto - niet te groot, maar moet wel een kinderwagen inpassen - moet goed zijn voor woon-werk verkeer (90 km) per dag. Lange afstanden moet kunnen, maar daarmee rijden we natuurlijk niet de meeste kilometers. We hebben toen bij veel occassions gekeken. Later bij nieuwe wagens. We hebben gekozen voor de ecomotive ibiza station. Daar moesten we destijds 14.000 bijleggen. Veel geld maar nog geen minuut spijt van gehad. De auto heeft ons in onderhoud nog nauwelijks iets gekost, is tot januari vrijgesteld van wegenbelasting, verzekering kost hetzelfde als de vorige auto en ik tank nu voor 75,- ipv 250,- in de maand. En... De auto is helemaal samengesteld op hoe wij hem wilde. Ons spaargeld was dus op na de aanschaf maar komt erg snel weer binnen doordat de onkosten zo laag zijn. Wij zijn nu langzaam aan het orrienteren op een andere auto, maar deze is natuurlijk relatief meer waard dan onze vorige. Ik wil echt nieuw blijven rijden vanwege die kage kosten pm.
@mamazeyad, ja dat is die zeker.. Daarom moet hij het maar beslissen.. Het is zijn auto, hij heeft alle opties gekozen dus hij moet de knoop doorhakken.. En wat betreft geld op de bank, daar laten we wel gewoon het grootste gedeelte van erop staan want we willen wel geld achter de hand houden ( oja en kast is nog goed gekomen! ) @jo85, ehhh geen idee haha dat heeft mijn man allemaal geregeld met zijn boekhouder en de dealer dus dat zit allemaal goed.. Alles is ook al goedgekeurd door de audi bank.. Het is nu alleen nog handtekening zetten en hij is besteld.. Alleen komen nu de twijfels nu het zo dichtbij komt.. Daarom dat ik benieuwd ben naar andermans verhalen met het kopen/leasen van een nieuwe auto. Gelukkig veel positieve verhalen haha nee hoor met een Q7 rijden willen we niet..
Het kopen en het leasen van een nieuwe auto vind ik wel appels met peren vergelijken eigenlijk. Dus dat is niet helemaal logisch om daar van uit te gaan eigenlijk op welke manier je ook least. Wat je jezelf af moet vragen wil je echt graag een nieuwe auto rijden? Als je daarop ja antwoord en je hebt het geld ervoor waarom zou je het dan laten? Een peugot en een audi zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken dus de klachten die iemand met zijn franse auto heeft kun je niet betrekken op een gloedje nieuwe audi. Als je het geld hebt gewoon doen. Je hebt er een hoop plezier van. Het enige dat je zeker weet is dat je wat meer afschrijving verliest dan met een tweedehands. Maar daarintegen heb je een auto volledig naar je zin waar je dan wat extra voor betaald.
Ga deze vraag inderdaad nog een keer aan me man stellen. Zijn antwoord zal dan denk ik hetzelfde zijn als wat jij onderaan heb getypt...
Maar nu heb je het over het leasen. In eerste instantie begreep ik dat het om het kopen gaat. Hier ziet een degelijk verschil in en een ander financieel plaatje. Het is appels met peren vergelijken.
Hm, ik heb er duidelijk geen verstand van! In onze omgeving least iedereen auto's dus ging er vanuit dat het op hetzelfde neerkwam.. Excuus! Het ging mij er in iedergeval om of de mensen spijt hadden na het nemen (kopen/leasen) van een nieuwe auto.. Lees tot nu toe meer goede dan slechte verhalen dus heb eigenlijk al antwoord gekregen op me vraag!
Oja en nog een reden om geen nieuwe auto te kopen is: dat als je er geen geld voor hebt dan kun je het niet kopen. Dus niet lenen of op afbetaling etc etc.
Wij leasen de nieuwe bus van mijn man ook. Wij hebben Financial lease, dus zonder verzekering, onderhoud enz. Dit was een stuk voordeliger dan Full operational lease omdat je er toch wel vanuit kunt gaan dat je de eerste 3 jaar weinig tot geen kosten maakt qua onderhoud. Tevens is het verstandig, om als je het geld hebt, nu al een groot deel aan te betalen. Zo worden je maandelijkse kosten lager en hoef je aan het eind van de looptijd nagenoeg niets meer te betalen als je de auto zou houden of je ruilt hem heel voordelig in voor een nieuwe leaseauto.
mooi zo meis! natuurlijk is het fijn om geld achter de hand te houden, doen wij ook. maar als je man dit heel graag wilt en het kan gewoon, waarom niet.
Nee maar als dat een paar duizend euro scheelt koop ik er liever 1 die een paar maanden oud is. Ik heb een aantal jaar terug mijn auto gekocht, en half jaar oud en scheelde 8000 euro. Dan ben ik die bekleding voor lief.
Mijn vader heeft vorig jaar een auto gekocht waar maar een paar honderd km mee gereden was,scheelde echt een bult geld!
Inderdaad, dit hebben wij ook gedaan. Op het moment dat je wegrijdt bij de dealer is een best groot deel van je aankoopbedrag gewoon verdwenen, vonden we gewoon geldverspilling..
Wij hebben het gedaan, maar wel met een kleine auto (Toyota Aygo), die dalen veel minder snel in waarde, dus dan vind ik het voordeel van nieuw kopen wel veel groter. Een grotere auto zou ik nooit nieuw kopen, dan scheelt het zo een paar duizend euro.
Wij hebben tot nu toe altijd nieuwe auto's gekocht. Het grote voordeel daarvan is dat je alles zelf kiest en dat er verder nog nooit "iemand" in gereden heeft. Een jaar nadat we een auto hadden gekocht hadden we geïnformeerd wat we ervoor zouden terug krijgen als we een nieuwe auto zouden kopen (een duurdere) en het was echt nog maar de helft van wat hij had gekost. Het scheelt een hoop geld om er één te kopen van een jaar oud, maar mijn man heeft toch liever altijd nieuw.
Nou idd! Zou never nooit niet een auto op afbetaling kopen. Dan maar een auto van 10 jaar oud. Wat als je hem total los rijd, en het is jullie schuld? Nee, sorry. Vindt het persoonlijk erg dom. Maar goed, wie ben ik
Ja en en daarvan krijgt de leasmaatschappij de dagwaarde van de auto uitgekeerd die dus een stuk lager ligt. Kun je dus weer geld bij gaan leggen als je weer dezelfde auto wil rijden. Ik denk dat het heel verstandig is om je goed over het financiele plaatje te laten inlichten.