nog geen melk gezien?

Discussion in 'Zwangerschap' started by toerist18, May 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ben al 35 weken maar heb nog geen melk uit m'n tepels gezien??
    heeft iemand dit ook gehad, ik hoorde van een kennis, dat ze dat met 30 weken al eens had gezien.

2. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Heee Mensi, :)

Volgens mij is het net zo normaal om het wel als niet te hebben ( hier ook nog geen melk opgemerkt ;) ) Dat komt vooral vrij na de bevalling door het hormoon oxytocine!

XXX

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    hey flappie!!!!!!!!!!
    ik dacht al straks zit er geen melk in..... ha ha
    alles goed verder? hier prima moet maandag weer nd vk.
    groetjes.

4. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Niet getreurd, zo leuk is het nou ook weer niet om al vroeg te gaan lekken :( !
    Komt straks vanzelf op gang joh!

5. anja

anja Actief lid

Oct 10, 2005
    104
    0
    0
    hallo,
    bij mij komt er al enkele weken melk uit mijn tepels. Wel enkel als ik er zelf op duw hoor!! het is echt zo 'n gele substansie!!

6. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Ik hoef meestal niet eens te duwen. Vooral op kille dagen (dus als ik het koud heb, en de spieren in mijn borst samentrekken) loopt het er gewoon uit...Erg lastig vind ik zelf...maar ja, het zal er (voor mij) wel bij horen.

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ik had afentoe een heeeeeeeeeeel klein beetje vocht dateruit kwam.... maar gisteravond zat ik ff te voelen aan mn tepels( ze zijn toch best veranderd vind ik ) en opeens een hele gloed... schrok me wild.. maar daarna was het weer opgehouden... hihihi !!

8. Niet meer actief

ja dat heb ik ook, soms doorzichtig wit soms wit, maar had ik voor ik zwanger was ook al :( :(:

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo !

Even een vraagje, misschien wel een stomme vraag ...

Ik wil graag borstvoeding gaan geven. Mijn tepels staken eigenlijk al nooit zo ver naar voren, net iets hoger dan de tepelhof. Nu is dat nog steeds zo. Verandert dan nog in de loop van de zwangerschap of niet ? En maakt het wat uit bij het geven van borstvoeding hoe ver de tepel uitsteekt ?

Alvast bedankt !

Groetjes,
    Nikki F

10. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Nog geen last van gehad, mijn moeder vertelde dat ze dat nog nooit had gehad voor de bevalling.

11. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij de een is het denk ik sneller als bij de ander.
    Ik heb nu al lekkende borsten en dat is ook niet altijd fijn haha!!
    En ben pas net op de helft dus dat beloofd nog wat!
    Normaal schijnt het hgeloof ik idd pas vrij te komen NA de bevalling...
    Mijn borsten vonden het leuk mij lekker al te pesten haha

12. Shade

Shade Actief lid

Sep 1, 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik heb dat ook gehad hoor. Tot aan de dag van de bevalling haeb ik er geen last van gehad.Maar wees niet bang dat het niet op gang komt hoor.
    na de bevalling kwam het meer als op gang. En ik gaf niet eens borstvoeding.

13. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik begon ook al te twijfelen...
    heb wel een klein druppeltje vocht als ik in mijn tepels knijp, maar daar
    blijft het ook bij. Dus ik dacht ook al.. zou ik toch geen flesvoeding in huis halen... dalijk heeft mijn kind niks te drinken....

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik had dat bij mijn vorige bevalling ook niet, en dat moet dus er na komen...... nou mijn dochter heeft 3 dagen honger geleden voor het eindelijk op gang kwam

15. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Nou hier tijdens mijn zwangerschappen geen druppetje gezien hoor en heb tot nu toe in totaal 38 maanden borstvoeding op mijn naam staan dus heb genoeg ;) Ik heb ook veel minder last gehad van lekken na de bevalling vriendinnen van me die dreven in de melk moesten vanalles proberen om maar droog te blijven en ik had alleen de eerste weken een beetje last. Dus is mss een bijkomend voordeel ;)

@Nikki, dat regelt de baby vanzelf wel hoor geloof me die zorgt wel dat de tepels eruit komen ;)

16. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    vorige zwangerschap had ik het idd al rond de 30 weken en nu haast niet...maar kan ook zijn dat je t over het hoofd ziet hoor...is in mijn geval heeeeeeeeeeel af en toe nu een piepklein doorzichtig vochtig kop van een naald druppie...dus niet eens een vochtige plek in je bh ofzo....moet dan ook echt een loep erbij willen houden wil je het doorhebben hahaha... kan ook zijn dat je weleens een beetje voormelk op je tepel had, maar dat het dan opgedroogd is. net een velletje dus wat eraf kan...

17. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik heb ook nog niks kunnen bespeuen hoor.
    Vroeg me ook al af of er inderdaad wel iets in zit :)

Nou ja, dat merken we snel genoeg! ;)

Groetjes
    Daan

18. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Meestal komt het pas op gang na de geboorte geloof ik!
    Kheb nu al melk en soms lekken mn borsten,en ik ben pas net op de helft dus ik kan straks een melkboederij beginnen denk ik hahaha!

19. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    ik had het gister na het douchen voor het eerst, schrok er eigenlijk ook wel van, ik ben juist eerder bang dat ik niets over hou :oops:

20. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Hahaha Niek, wat kun je soms gekke dingen denken hé?

Wees gerust, borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. En daarnaast owrdt jouw productie nu nog geremd door de placenta.

Het wel of niet lekker tijdens de zwangerschap zegt helemaal niks over de borstvoeding zelf. Dus dames, die nog niks hebben gezien: geniet er van, zit je ook niet met natte plekken in je shirt.
    (ik had het tijdens de zwangerschap als ik een baby hoorde huilen. Poef ineens natte plekken...)

Share This Page