Ik heb een vraag, ik zit in de 1e ronde voor de derde. Sinds ruim een jaar heb ik erg veel last van migraine, gebruik hiervoor pillen (sumatriptan) en ook nog extra zware pijnstilling, (tramal) Ik weet dat beide medicijnen niet gebruikt kunnen worden bij zwangerschap, maar ik heb er een hard hoofd in :x Wie van jullie heeft ervaring met migraine in de zwangerschap? Ik heb dit nl niet gehad bij de eerste 2 en ben best een beetje huiverig hiervoor. heel graag hoor ik wat van jullie, misschien tips of trucs, of medicijnen die mogelijk wel kunnen? liefs janneke
Hoi hoi, ik heb tot een paar weken geleden ontzettende last gehad van migraine. Niets hielp, alleen slapen met een nat washandje op mijn hoofd, en ik hield niets binnen. Toen ik bij de dokter kwam kreeg ik immigran, is geloof ik sumatriptan? De lichtste tabletten die er waren kreeg ik. Volgens mijn dokter (die nog met de neuroloog van het ziekenhuis had gebeld voor overleg) konden deze pillen geen kwaad. Heb wel eens gehoord dat als je last van migraine hebt, dat je dan juist geen last hebt als je zwanger bent. (bij mij was het andersom) Hoop dat je hier iets aan hebt.
Heb vanaf kinds af aan (heftige) migraine. Bij mijn zwangerschap heb ik totaal geen last gehad van migraine! Schijnt te komen door hormoon verandering etc. Dus ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo gaat! Verder het advies; niet te druk over maken op voorhand... Daar krijg je juist weer een aanval van.. Succes!
nou dan moet ik misschien maar even overleggen met de neuro. want hij gaf de vorige keer aan dat het niet samen zou gaan. zit nu al met koppijn, omdat ik bang ben dat ik anders iets verkeerds neem
Ik heb vanaf kleins af aan migraine. Ik slikte altijd Imigran, de laatste tijd Sumatriptan, dat is de goedkope versie van Imigran. Deze medicijnen mag je absoluut niet gebruiken tijdens je zwangerschap. Er is nog niet duidelijk of het schadelijk is of niet. Lees maar eens op internet. Ik had er ook een hard hoofd in. Ik heh sinds ik zwanger ben geen migraine meer gehad! Een tijdje geleden wel veel hoofdpijn, maar dat bleef weg toen ik roosvicee ferro ging drinken voor ijzertekort. Je hoort het vaak dat migraine tijdens de zwangerschap verdwijnt. Na de zwangerschap kan het zelfs minder worden als ervoor. Probeer er niet te veel aan te denken. Probeer anders eens twee paracetamol. Normaal hielp dit bij mij niet, maar dat helpt nu ook. Je mag er geloof ik 6 op een dag. Succes
Ik heb ook altijd zware aanvallen gehad en had zettabletten immigran.. en nu... al 4mnd migraine vrij! Heerlijk.. geniet er echt van!
Ik had altijd migraine rond mijn menstruatie en verder bij te veel inspanning. De eerste paar dagen dat ik zwanger was iedere dag een migraine aanval gehad (soms meer op een dag) En toen als bij toverslag bij heldere hemel helemaal niet meer. Ik denk dat dat vanaf week 7 helemaal geen migraine heb gehad. Heerlijk hahaha! Ik hoop dat het voor jou zo ook gaat lopen, want het is erg fijn zo
gelukkig , ik hoor hier wel opbeurende berichten, dat maakt het misschien iets makkelijker, al kun je er natuurlijk niet van op aan ,dat ik er ook geen last van zal hebben. ik moet eerst maar eens zien dat het raak is deze week, maar ik was best een beetje ieeeee nu duimen dat ie in de roos is! liefs janneke
ik heb ook erg last van migraine en helaas is het nog niet beter geworden alleen maar erger en je mag je eigen pillen niet dus ik doe het nu met paracetamol 1000 mg maar dan alleen als ik het echt en echt neit meer vol hou probeer eerst veel te slapen warme douche warm washandje op me hoofd me ogen bedekken en als ik dan nog gillend gek wordt van de hoofdpijn neem ik paracetamol maar liever niet dan wel hoop dta eht bij mij straks ook weg trekt maar heb er ene hardt hoofd in me moeder had het ook veel en veel erger tijdens haar zwangerschappen maar ja we zien wel we moeten eht er maar voor over hebben
Niet altijd hoor, bij mij is het erfelijk. Spanningen kunnen ook meespelen. Maar vaak kun je er echt niks aan doen
aanleiding hier ook in de familie, schijnt dan veel voor te komen aan de kant van je moeder, nou daar is het bij ons ook goed raak! meestal verkrampt het bij mij helemaal vanuit mijn nek, dus masseren, warme douche/waterzak en liggen zijn vaak de enige oplossing