Gloeiende handen & voeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vrolijkheid, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment 36 weken zwanger en heb mijn hele zwangerschap al warme handen en voeten. Op zich niet raar zou je zeggen maar gezien het feit dat ik hiervoor een echte koukleum was (altijd ijskoude handen en ijskoude voeten tot ergernis van manlief en zelfs met 30 graden nog gewoon onder een dekbed slapen) toch redelijk bijzonder.

Daarbij komt dat ik sinds een week of twee nu vooral s nachts heb dat mijn voeten en handen echt gloeien. Alleen afkoelen met koud water werkt dan. Ik hou verder geen vocht vast, drink echt heel veel water (is mijn lievelingsdrankje tijdens deze zwangerschap) beweeg nog veel...

Iemand die dit herkent en weet wat je er tegen kunt doen? Al ben ik bang dat het gewoon hormonen zijn en dat het enige wat ik kan doen koelen is.. Maar goed, niet geschoten altijd mis!

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb er ook last van. Ik slaap momenteel zelfs zonder deken. Heb gister een teiltje gekocht om mijn voeten in te koelen. Ik houd ook geen vocht vast en drink veel water. Dé oplossing heb ik dus niet, maar altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent!

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier gloei ik helemaal behalve mijn voorhoofd.
    wij hebben het er maar opgegooid dat je tijdens de zwangerschap je warmte niet kwijt kan.
    ik moet met deken of alleen dekbed overtrek slapen maar nu grote deels niks tot verblijding van de muggen als ik mezelf niet heb ingesmeerd.
    ps ik houd wel geregeld een hoop vocht vast.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb het ook en ben normaal ook een koukleum.. Ik slaap nu zonder dekens met een kruik met ijskoud water in bed! Daar leg ik me voeten op als ik begin te gloeien

5. Amani

Amani Lid

8 aug 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heb er ook heel veel last van, krijg de laatste tijd zelfs last van ''opvliegers'' over mijn hele lichaam. Er is verder geen oplossing voor zover ik weet. Gaat het bij jullie ook gepaard met jeuk?

6. Vrolijkheid

Wat fijn dat er meer mensen zijn die het herkennen. Ik kon er ''in de boekjes'' al niets over vinden ;)

Ik slaap inderdaad ook al weken zonder dekbed of deken tot groot genoegen van de muggen inderdaad...

Tja dan maar gewoon doorbijten en hopen dat het straks weer wegtrekt. Ach en als dit alles is heb ik niks te klagen.

Koude kruik ga ik wel ter harte nemen inderdaad, goede tip!

@Amani nee jeuk heb ik dan weer niet, wellicht dat iemand anders?

Dank voor jullie reacties en allemaal veel succes met de laatste loodjes meiden!

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Herkenbaar. Hier de hele dag gloeiende voeten. Heb dus ook een rubberen kruik in de koelkast en die gaat mee in bed. Verder loop ik gewoon op blote voeten.

8. Vrolijkheid

Ook herkenbaar, sokken kan ik echt niet meer hebben ;) slim die rubberen kruik. Ik ga hem daar ook zo neerleggen!

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha, ik hoop dat je wat beter hebt geslapen met een koude kruik.

10. Bigflower

Bigflower Actief lid

13 mei 2014
    149
    0
    0
    therapeut burn out trajecten
    Naast de Hoofdstad.
    Verkoelende hand en voet gel zijn mijn redding. Oa te koop bij Yvess Roche.

11. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit in de zwangerschap van mijn dochter ook gehad, na de bevalling hield ik veel vocht vast,

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Jaaaa! Dat heb ik ook! Mijn handpalmen en voetzolen zijn echt warmer dan rest van mijn lijf (dat ook al warm is) en zijn ook echt rood van de warmte. Koel ze regelmatig even af onder de kraan... Verder nog geen oplossing gevonden.
    Ik beweeg ook nog veel, hou geen vocht vast en drink véél water (met ijsklonten :D).

13. Vrolijkheid

Grappig dat mee dames het ook hebben terwijl het nergens als ''symptoom'' naar voren komt haha. Maar als ik het zo lees is koelen het enige dat werkt. Alhoewel die koude kruik goed werkt!!

14. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik had dit destijds geschreven kunnen hebben;) Middenin de winter liep ik te puffen van de hitte en ik was altijd de sjaak bij het opwarmen van verkleumde handen van manlief.
    Daar konden geen handschoenen of kachel tegenop.

Zodra de temperatuur buiten omlaag ging, zette mijn zoon de thermostaat daarbinnen omhoog. Ik had altijd een kacheltje bij me:D

15. Vrolijkheid

Gek he? En hoe is dat nu dan? Trok het weg na de zwangerschap?

En haha je hebt gelijk, ook mijn zoon is dus gewoon een kacheltje ;)

Deel Deze Pagina