Ik heb sinds een tijdje erg hete oren..ze gloeien dan helemaal. Moeilijk uit te leggen maar het is alsof je van buiten uit de vrieskou ineens in een heel warme ruimte komt . Is er iemand die weet waar dit door zou kunnen komen? Het is echt heel vervelend (al zou je misschien denken dat ik me aanstel, maar t is echt heel rot) Kan dit een hormoonkwestie zijn? of heeft t met mn kaken te maken (ontsteking) of is het vermoeidheid ...anyone please?
Lijkt me erg vervelend idd, ik zou het even aan de huisarts vragen.. ik zou alleen kunnen denken aan een allergische reactie.. I.i.g succes!
Oh wat fijn zulke snelle reacties... een allergische reactie..daar was ik nooit op gekomen. Joeja waar ben jij allergisch voor dan? Weet je wat t is..ik ben de laatste tijd al drie keer bij die man geweest (HA) hij ziet me aankomen met wéér iets nieuws , ik schaam me dood
Hey Niva, Je hoeft je toch helemaal niet te schamen! Het is jouw lichaam en als je je zorgen maakt dan moet je er gewoon heen. Ik heb dit 'hete' oren ook nog gehad, volgens mij was het door een medicijn dat ik toen nam, misschien kon ik er ook niet zo goed tegen, er nooit bij stilgestaan dat het een allergie kon zijn. Liefs Kirby Ff off topic: Alles goed met je mooie meisje anders?
Ik ben allergisch voor alles dat in zoutwater geleefd heeft: veel soorten vis, garnalen, dus ook kroepoek en chinese nootjes, inktvisringen, sommige soorten vissticks, mosselen enzovoort. Het is pas op komen zetten in mijn pubertijd, dus ik weet wat ik mis Ik ben ook alergisch voor kakkerlakken (ja ze hebben het getest... tegenwoordig testen ze dus ook op kakkerlakken. Ik lag dubbel daar..), konijnen en huisstofmijt, maar daar krijg ik dus geen rode brandende bijna jeukende oren van.
ik heb het ook weleens... maar dan zomaar ineens. geen idee waar het van komt. laat je weten als je het weer?
ik dacht dat als je heel moe was je dan rooie oren krijgt. Mert heeft dat ook altijd als hij extreem moe is.
ik ken verschillende mensen die hier last van hebben en het is inderdaad een vervelend verschijnsel, maar de meesten die dit hebben zijn toch al gauw de 50 gepasseerd en jij bent nog maar net over de helft (27 jaar) dus wel vrij vroeg om hier al last van te hebben dit fenomeen word in de volksmond ook wel "opvliegers" genoemd flauw hè maar het was het eerste waar ik aan moest denken toen ik je verhaal las maar om ff serieus verder te gaan, zou best met je hormonen te maken kunnen hebben en als je het niet vertrouwd of gerustgesteld wil worden zou ik gewoon even naar de HA gaan, die is er voor en je moet het maar zo zien, soms heb je de beste man/vrouw jaren niet nodig en soms 5x in een half jaar. hoe onbenullig iets af en toe kan lijken, kan soms grote gevolgen hebben. las van de week een verhaal in de flair over een vrouwtje die al een jaar last had van vermoeidheid e.d. ze weet dit in de eerste instantie aan haar ontzwangeren. bleek dat ze ongemerkt een tekenbeet had opgelopen en dus de ziekte van lyme had. de symptomen leken onschuldig maar uiteindelijk had ze best wel een gevaarlijke ziekte opgelopen. dus luister naar je lichaam (oren) en bij twijfel gewoon ff naar de HA.
Sommigen mensen hebben het bij vermoeidheid. Mijn broer heeft het, en mijn moeder ook, maar die heeft trouwens maar 1 oor gek genoeg waar het bij gebeurd .
Oh wat veel tips/ reacties zeg! Thanks, súper! Vermoeidheid heb ik ook aan gedacht, maar zoals nu ben ik net een uur/anderhalf wakker..flink uitgeslapen (ja net wakker, moest enorm bijslapen) en tóch gloeien/branden ze nu alweer. Ik denk als ik jullie zo hoor dat ik 't toch maar es met de huisarts op moet nemen, t is echt zó vervelend. Ik dacht zelf eigenlijk ook aan 'opvliegers'hoor..omdat ik die tot voor kort nog steeds af en toe had sinds de bevalling..Maar ook die zijn nu verder helemaal verdwenen..behalve mn oren. Maar ken jeserieus mensen die dit hebben als overgangs-klacht? Want in dat geval zou het toch een hormoon-iets kunnen zijn. Maar ik vind t wel fijn om te horen dat meer mensen dit kennen, ik kon er verder bnergens iets over vinden op t internet of in medische topics ofzo. Ik hoor graag nog meer reacties en laat het jullie weten als ik toch naar de HA ga P.s. Ook even off-topic : Kirby: T gaat super met Devin De reflux is inmiddels helemaal weg en ze is zó vrolijk en blij en vooral lief en met Ana Lucia ?
ik heb dit ook vaak, weet niet precies waar het door komt maar het valt me wel op dat het vaak is als ik moe ben!