's nachts en 's ochtends pijnlijke borsten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door w03z3l, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dag dames! Ik ben hier een tijdje niet geweest, maar heb een vraag, en waar anders kan ik die beter stellen dan hier, waar heel veel ervaringsdeskundigen zitten ;)

September was ik een jaar gestopt met de pil, dus nu bijna 1,5 jaar eraf. Maar, ondanks dat we in het begin erg bezig waren met het idee dat we graag een kindje zouden willen, werd ik pas na 10 maand voor het eerst ongesteld, en daarna bleef mijn menstruatie heel onregelmatig. Het zakte dus een beetje naar de achtergrond. We willen het graag, maar zijn er niet overdreven erg mee bezig geweest. Meer zo van, als het zover is dan merken we het wel.
    Omdat ik dus erg onregelmatig ongesteld ben is daar geen pijl op te trekken. Heb cyclussen gehad van 18 dagen, en van 77 dagen, dus dat gaat echt alle kanten op haha.
    Dat was even als stukje achtergrond info ;)

Nu de vraag... Sinds een week heb ik ontzettend last van mijn borsten. Ze doen echt veel pijn, bij aanraking en soms bij bewegen. Het voelt alsof er veel druk op staat en alsof ze continu heel erg opgezet zijn...
    Overdag heb ik weinig last, tenzij ik me stoot of ergens tegenaan zit of lig met m'n borsten, maar 's nachts en vooral 's ochtends met opstaan is het vreselijk. Iedere kleine beweging doet dan echt zeer. Ik heb dan ook steeds het gevoel dat er steun ontbreekt ofzo.. Zou ze bijna gaan vasthouden om ze te ondersteunen omdat ik dat zo voel whahaha.
    Ik heb nog geen test gedaan, en helaas ben ik vandaag de hele dag niet in de mogelijkheid om een test te gaan halen, dus dat zal wel vanavond of morgen worden haha. Maar omdat ik weet dat gevoelige borsten een teken kunnen zijn, maar niet weet of het normaal op bepaalde momenten van de dag voorkomt, vroeg ik me alvast af of iemand dit herkent ;)

2. inges

inges Actief lid

22 okt 2014
    129
    0
    0
    Hé Wo3z3l,

Dat is een bekend symptoom hoor. Ik had een hele regelmatige cyclus, dat wel... maar kan me nog goed herinneren dat ik vooral bij het omdraaien in bed en opstaan 's morgens erge last van mijn borsten had. Nu ben ik 12 weken en is het minder (of ben er aan gewend) maar mn borsten zijn wel heel erg groot geworden, dus grote kans dat jij dat nu voelt.

Heb je last van andere klachtjes? En op hoeveel dagen zit je nu? Anders testen zou ik zeggen! Ben erg benieuwd!

Groetjes
    Inges

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Hee Inges, dank je voor je antwoord! Inderdaad 's nachts bij het omdraaien en 's ochtends met opstaan... Ik kan al niet echt meer comfortabel op mijn buik liggen slapen omdat het gewoon te gevoelig is voor mijn borsten, op mijn zij en rug heb ik er minder last van maar blijft het ook wel gevoelig. Ik las tips over met bh slapen, ik heb nog wel een bh die stevig is en waar ik de beugel uit kan halen, misschien dat dat wat helpt.... En als ik opsta 's ochtends, dan doet het vooral rondom mijn borst zeer. Een beetje alsof ze te zwaar zijn voor de spieren/pezen ofzo. Lastig uit te leggen..
    Ik zit nu op dag 41 van mijn cyclus, mijn laatste menstruatie was van 27 nov tot 1 dec. Maar omdat mijn cyclus zo onregelmatig is heb ik geen idee wanneer ik mijn eisprong gehad zou kunnen hebben, en waar ik dan nu zou zitten in mijn cyclus. Volgens de app (niet betrouwbaar natuurlijk vanwege de onregelmatigheid) zou ik maandag weer ongesteld moeten worden...
    Vanaf welk moment (áls er sprake is van een zwangerschap) kun je last krijgen van gevoelige borsten? Gelijk wanneer de hcg word aangemaakt? Andere kwaaltjes heb ik nog niet (gemerkt).
    Wel vorige week een paar keer flink duizelig geweest, maar dat kan natuurlijk heel veel redenen hebben..
    Zoals ik al zei waren we niet echt heel bewust bezig met zwanger worden, we hebben een hele relaxte houding en vinden allebei dat als het de tijd ervoor is, het wel gebeurt... Dus mezelf kwaaltjes aanpraten omdat ik ze graag wil voelen of zien is ook niet echt aan de orde... Ik had er eerlijk gezegd ook helemaal niet echt bij nagedacht, tot vanochtend. Ik werd wakker en voelde de zere borsten en ineens dacht ik 'zou het dan....?' En heb er al een ruime week last van...
    Tja.. En nu... Wanneer testen he? Denk vanavond of morgen maar proberen. Als de zere borsten een teken is dat ik zwanger ben, dan is het hcg gehalte toch al zo dusdanig dat het niet perse 's ochtends hoeft denk ik?

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb ook niet de gehele dag last van mijn borsten hoor. Vooral 's avonds is het het ergst. Maar dat is voornamelijk bij aanrakingen. Gisteren kreeg ik een doosje thee tegen me borst aan en kon wel krijsen, omdat ik op mijn werk was heb ik me ingehouden.

Laat je weten wat de test aangeeft?

5. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Natuurlijk laat ik even de uitslag van de test weten als ik die gedaan heb!
    Het valt me ook op dag ze warmer zijn als normaal.. Ik heb juist altijd heel snel koude billen en koude borsten, maar nu gloeien ze juist de hele tijd.... Heel vreemd :p

6. inges

inges Actief lid

22 okt 2014
    129
    0
    0
    Vanaf het begin dat je lichaam de hcg gaat aanmaken veranderd je lichaam inderdaad. De een wordt er misselijk van, de ander merkt niets. Ik merkte het ook echt aan mn borsten. Voor jou wat lastiger te zeggen omdat je cyclus zo onregelmatig is... dus of je al positief zal testen durf ik natuurlijk niet te zeggen.

Maar: ik herken me helemaal in jouw verhaal dus ik zou echt gaan testen als ik jou was! En dat warme/gloeiende gevoel had ik ook wel ja. Heb je ook wat blauwere adertjes op je borsten of donkerdere tepels voor je gevoel?

Nou, hup, vanavond testen - kben veel te nieuwsgierig!;)

7. inges

inges Actief lid

22 okt 2014
    129
    0
    0
    En hoeft inderdaad niet perse 's ochtends hoor!

8. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Inges! Inges!! Sorry voor de late reactie :p
    Maar ik ben zwanger!!!! Twee hele mooie streepjes :)
    Kan het nog niet helemaal bevatten en ben ontzettend moe nu want het was allemaal best wat haha. Morgen kom ik met de rest van het verhaal! Slaapse!

9. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat gaaf! Gefeliciteerd! Geniet ervan :D

10. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Ik wilde net hier vertellen dat jouw verhaal herkenbaar is, maar lees dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Pijnlijke borsten, vooral 's nachts en 's ochtends, was zowel bij mijn vorige zwangerschap als nu 1 vd eerste symptomen. Weet nog dat ik 's nachts weleens moest plassen en ik dan op de pot zat en met mijn handen mijn borsten moest ondersteunen, zo pijnlijk! Is nu gelukkig minder. Maar ze zijn huge!

Nogmaals gefeliciteerd, meid!

11. tdw

tdw Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!!

Ik wist dat ik zwanger was voordat ik een test deed vanwege hele pijnlijke borsten en ook vooral 's nachts en in de ochtend!

12. cetje

cetje Niet meer actief

Aaahhh, Woezel, gefeliciteerd!!
    Ik 'ken' je nog van het zwangerworden groepje waar we allebei kort gekletst hebben. Superleuk om te lezen dat je ook zwanger bent!!

13. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat super, gefeliciteerd! :D

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gefeliciteerd! :D

15. inges

inges Actief lid

22 okt 2014
    129
    0
    0
    Waauuwww!!! Ik dacht het al!! Super gefeliciteerd Wo3z3l! Ben helemaal blij voor je... zwanger zijn is echt zo leuk! :)

Gelijk afspraakje bij de VK maken voor een 1e echo? En wat was de reactie van je partner? Ben benieuwd naar je verhaal!

Gefeliciteerd meid!!

16. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Sorry dames, een beetje een laat berichtje maar man wat een dag hihi!
    Even bij het begin beginnen maar, zal proberen het kort maar krachtig te beschrijven ;)
    Mijn vriend was onderweg naar huis toen ik snel een test heb gedaan, en toen hij binnenkwam kwam ik net met een (lichtelijk geschokt gezicht) positieve uitslag de trap af. Hij zag het direct aan me maar zei nog niks. Toen ik het zei was hij natuurlijk dolgelukkig :)
    Wij allebei :)
    Even laten bezinken, even zitten praten en maar besloten het gelijk aan de ouders te vertellen. Mijn ouders zijn gescheiden, dus we moesten langs 3 'paar' ouders die allemaal in een andere stad wonen (gelukkig in een straal van 25 km :p). Een drukke avond dus haha en het was goed 11 uur voordat we in bed lagen. Iedereen blij en verrast, en ze konden het allemaal erg waarderen dat we gelijk bij alle ouders persoonlijk langs zijn gegaan om het te vertellen.

Vanochtend de huisarts gebeld, die me doorverwees naar de verloskundige. We moeten op 28 januari voor de eerste echo en op 4 februari voor de intake.
    Heb me gelijk aangemeld bij moeders-voor-moeders, en toevallig moest die mevrouw vandaag al in onze stad zijn voor 2 afspraken, dus ze is gelijk langsgekomen en ik kon dus gelijk aan de slag voor ze :p
    Ik vind dit een geweldig mooi iets om te doen, het is zo'n kleine moeite voor mij en als het andere vrouwen kan helpen..

Allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties! We zijn (uiteraard en terecht natuurlijk) helemaal in de wolken! Erg leuk om te zien dat anderen zo meeleven en ook echt met spanning op een uitslag zitten te wachten enzo haha!

Cetje! wat leuk om jou hier weer te zien! En wat geweldig dat jij ook zwanger bent nu! Van harte gefeliciteerd! Grappig, nu verschillen we niet eens zoveel hihi. Ik ben vermoedelijk 6 weken nu..
    Zit jij ook al in een zwanger-zijn-groepje?

Deel Deze Pagina