darmkrampjes???? wie weet dit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jaja23, Nov 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,740
    0
    0
    hallo

ik heb even een vraagje over darmkrampjes?

Waren de krampjes bij jullie altijd savonds en hoelang hielden de krampjes aan?

Mijn zoontje van 8 weken begint namelijk sochtens met darmkrampjes volgens mij (ook heeft hij HEEL veel gasvorming) en meestal stopt dit pas savonds rond 9 uur heel af en toe slaapt hij tussendoor maar dat is dan hooguit 1 uur op een dag.en de rest huilt/krijst hij.
    We gebruiken al hypo melk en dr brown flessen ook heb ik al vanalles zoals vsm infacol geprobeerd maar niks helpt bij hem ik zie gewoon aan hem dat hij pijn heeft maar ik vraag me eigen af of dit wel normaal is van sochtens tot savonds volop scheten laten die moeilijk eruit te krijgen zijn waardoor hij heel veel huilt en krampen.

Hoe was dit bij jullie was dit ook de hele dag of een paar uurtjes per dag?wanneer werd het minder?
    Oja mijn zoon heeft dit nu al 8 weken lang en geen enkele verbetering? mis naar de ha?

veel liefs jaja

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bij ons werd dit na 12 weken pas langzaam beter, maar je kan altijd even naar de HA gaan hoor, zeker als het dag en nacht is, dat moet voor je kindje en voor jullie ook erg vermoeiend zijn.....ik zou er even langs gaan, wie weet heeft hij nog tips?

hier hielp warmte heel goed trouwens, draagdoek, warm badje, met je warme hand het buikje masseren....

3. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    heb je al inflacol geprobeerd? Dat hielp hier erg goed

4. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,740
    0
    0
    ja infacol ook al geprobeerd hielp ook niks helaas

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,478
    113
    ik ben er uiteindelijk mee bij de huisarts beland.
    en hier is het opgelost door een dubbele dosis infacol en lactulose.
    je kleine zoveel mogelijk rechtop houden helpt ook met de lucht die vast zit dus bed aan het hoofdeinde hoger zetten, baby in de maxi cosi en dan rechtop tegen de muur zetten , recht op laten zitten tijdens het voeden.

groetjes anita

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Toen onze kleine krampjes had duurde het een paar uur. Je zou eventueel ABC Dophilus kunnen proberen, heeft bij ons als tierelier gewerkt. Het is een poeder die je in de voeding kan doen. Alleen verkrijgbaar bij reformzaken en kost ongeveer € 26,- Met zo'n potje doe je ongeveer een maand mee.

Solgar Vitamins: ABC Dophilus

7. Bernie

Bernie Actief lid

Feb 11, 2009
    258
    17
    18
    Mijn babydochtertje had ook krampjes van week 2 t/m week 12, ook nooit slapen, altijd huilen, altijd actief, weinig drinken etc. etc.
    Alles geprobeerd, maar rondwandelen met baby tegen de schouder aan was eigenlijk het enige waar ze rustiger van werd. Ook zat ik urenlang met haar tegen mijn opgetrokken benen aan, zij met de beentjes tegen haar buikje gevouwen . Stapelgek werden we ervan (je voelt je zo machteloos) en toen... ineens was het over. Ze is nu vijf maanden en je vergeet zo snel hoe moeilijk die beginperiode was.
    Ik heb druppels gebruikt (VSM geloof ik) maar die hielpen niet, ik dronk venkelthee zonder enig zichtbaar resultaat. We zijn 4x naar de osteopaat geweest en die voelde spanning in het nekje en hoofdje (maar zag geen problemen bij de darmen). Door de behandeling bij de osteopaat sliep ze wel opeens overdag, maar de krampjes gingen er niet mee weg. Ik denk (helaas) dat je zoontje er gewoon overheen moet groeien, net als onze baby. Ik heb trouwens wel altijd gelezen dat je niet te snel/vaak moet wisselen van voeding, omdat kindjes toch al snel een paar weken nodig hebben om aan nieuwe voeding te wennen. Veel sterkte!

8. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Heeft jouw zoontje ook moeite met zijn ontlasting? Tygo heeft het in het begin ook heel erg gehad, ook toen we overgingen naar hypo allergene voeding moest hij erg wennen. Wij deden op advies van de kraamhulp sowieso in de flessen 10-20 cc extra water erin en soms tussendoor wat lauw water. Verder staan alle tips al geschreven hier, succes en anders zou ik toch even langs de ha gaan. Tygo werd trouwens ingebakerd omdat hij onrustig sliep dit verminderde ook de krampjes iets.

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hij lijkt het op zijn einde te lopen. Ze heeft nu al 2 weken mooie dunne onlasting. De krampen zijn nagenoeg over.
    Wij hebben ook van alles geprobeerd, maar ze bleef maar krampen houden en persen en er kwam maar niets en dan eindelijk zo'n bol klei.
    We zijn na lang zoeken uiteinidelijk overgegaan op de standaardvoeding in combinatie met comfort (waar ook jpbm in zit). Nu poept ze goed en zijn de krampen nagenoeg verdwenen.

Ook wij zijn Noor rechtop gaan voeden trouwens. Zoals al eerder beschreven. Oh en ze is ook ingebakerd geweest. Tot 1 week geleden.

Share This Page