Koopziek

Discussion in 'De lounge' started by Angeliekie, Nov 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Pff het is weer zo ver, toch weer iets besteld op internet. Als ik iets leuks zie moet ik het gewoon HEBBEN terwijl ik met mezelf had afgesproken voorlopig even niets te kopen en eens te sparen...
    Maarja, voor een keer mag het wel toch? Dit was het laatste voorlopig :)

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Dat herken ik maar al te goed.
    Vooral het laatste zinnetje.. die ik dan nog zo'n vijf keer herhaal na de volgende aankopen. :p

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik wil ook altijd alles hebben. Ik gooi daarom alles wat ik wil in het winkelmandje, en dan sluit ik het venster ... want ik heb geen geld. :p

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Heel herkenbaar :)
    Ik probeer me steeds weer in te houden maar dat lukt niet altijd.
    Ik blijf maar kopen kopen kopen, terwijl de kledingkasten vol zitten met kleding ;)

5. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Er is ook zoveel leuks :D

Ik heb met mezelf afgesproken om er een dag over na te denken. Dan merk ik vanzelf of het blijft hangen en ik het echt wil hebben. Wanneer ik dat niet doe, bestel ik echt de meest onzinnige spullen!

Verder is het wel belangrijk dat je het geld kunt uitgeven. Veel mensen bezorgen zichzelf een hoop narigheid door maar te blijven kopen.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik moet zeggen dat het mij wel aardig lukt! Maar af en toe moet kunnen toch?! :D

7. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Herkenbaar!:p

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Ben ik dan de enige die dit niet herkent? Ik houd niet van teveel spullen in huis, ik wil juist ruimte en overzicht! Ik zou niet snel veel dingen kopen, en herstel juist oude dingen die kapot gaan.

9. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Nee hoor niet de enige.
    Ik herken het ook niet maar ben er gewoon te zuinig voor:)
    Zeker in huis hou ik ook niet van veel spullen.
    Dingen herstellen doe ik dan weer niet.

10. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Hartstikke herkenbaar. . Soms is het echt even volhouden niet te kopen grrrrrrr ik heb t heel erg met schoenen ;)
    Maaaaar ook ik wil het netjes houden thuis dus dan verkoop ik er ook weer een paar! Maar zoals leuke accessoires voor in de huiskamer dat wil ik ook nog wel snel halen wissel zo weer af :) dan voornamelijk met kaarsen eerst alles donkerroze dan alles paars bijvoorbeeld :)

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Heel herkenbaar, ik ben gek op mode en zie altijd weer ergens wat leuks waarvan ik op dat moment vin dat ik het echt nodig heb ;)
    Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgende week donderdag nog mag proberen online items te scoren van de Isabel Marant pour H&M collectie en daarna leg ik mezelf een shopverbod op.
    .....Als ik het volhou....... :)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Heel herkenbaar! Vanmorgen ook een gekeken bij wehkamp. Heb een leuke bikini gezien en een jurkje. Verder nog niet gekeken.
    Ook nog niet afgerekend, want ik ben aan het afkicken en mijn bankrekening ook en dat is best gaaf om te zien dat je elke maand weer wat overhoudt...

Dus denk niet dat ik het doe......misschien dan die bikini....:)

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    Herkenbaar.. Vooral zo met de feestdagen voor de deur., er komen nu mensen Sinterklaas mee vieren en hebben we afgesproken 3 kado's per kind voor mij wel beter :) al heb ik voor me zelf al de smoes met de schoen kado's en als ik iets echt leuk vond onder de boom als ik het limiet heb bereikt.. Ik die normaal ook Sinterklaas en kerst :) maar nu wat meer inhouden :)

14. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ik ben ook koopziek

maar moet zeggen dat het nu heel goed gaat. we hebben dit jaar verbouwd de woonkamer is helemaal nieuw we hebben een inloopkast de zolder is een slaapkamer gecreeerd en mn zoon zn kamer is heel stevig aangepakt + dat we een babykamer hebben gemaakt.

en geloof me dat kost geld.
    toen moesten er ook nog babydingetjes komen.
    en komt nu sinterklaar er aan en de verjaardag van mn zoon.

dus het is nu even krapjes en kan nu niet alles bestellen wat ik wil maar als we straks januari zijn dan is het weer klaar en ben ik af van de naweeen van de verbouwing en dan......

ga ik flink lijnen en in april stevig shoppen!!!
    de verloren schade even inhalen

15. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

Sep 9, 2012
    441
    0
    16
    LOL Dat is precies wat ik ook altijd doe.. 'Nee, je hebt het allemaal niet nodig <sluit>'

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Ik kan hier ook heel goed een mandje volgooien en dan het venster sluiten :D

Ik zou wel heel graag willen shoppen, ik heb echt heel erg weinig kleding, maar wil er geen geld aan uitgeven. Ik KAN het gewoon niet, ik ben veels te gek op sparen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,070
    3,862
    113
    Herkenbaar. Ik schreef hier eerst ook mee in de 'shopaholics-club' en 'wat draagt jouw kind vandaag'. Dan zag ik zoveel leuke dingen, dat ik ook meer kocht. Toen had ik nog werk. Ondertussen heb ik geen werk meer, net een dure verhuizing achter de rug en gewoon geen geld meer voor onzinuitgaven.
    Ik kijk gewoon niet meer op die sites, dan word ik ook niet in de verleiding gebracht. Heb al maanden geen kleding meer gekocht.

18. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik ook! Voor al schoenen en dingen voor E.. nja zolang je het geld heb, geen schulden heb enz. Waarom niet toch? ;)

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Niks besteld uiteindelijk....maar.....

We waren gister in de stad en toen zag ik toch een paar GAVE laarzen :$
    OMG, helemaal geweldig! En 40% korting! Ze waren nu 45 euro! In mijn maat!
    Dus daar ging de pinas :):):D:D

20. 2debaby

2debaby Actief lid

Feb 25, 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat internetshoppen is voor mij juist beter voor m'n portemonnee dan de echte winkels. Ik kan me vaak geen goede voorstelling maken hoe het materiaal is en hoe kleding etc vallen dat ik m'n winkelmandje toch maar weer leeg gooi. Of dat ik de totaalprijs zie en daar van schrik. Sta ik in de winkel en heb ik de mooie spullen echt in m'n handen, dan neem ik niet de moeite het bedrag op te tellen (zie ik alleen de relatief kleine bedragen van de spullen zelf) en sta ik bij de kassa, reken ik toch alles af...

Share This Page