Moeders en tattoo`s

Discussie in 'De lounge' gestart door Biancaaa, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Wat vinden jullie van moeders met zichtbare tattoo`s denk aan een arm die vol is of een been of elders.
    Ben erg benieuwd wat hier de meningen zijn.
    Zit er namelijk zelf aan te denken om nu mn arm te laten tattooeren van boven tot onder in japanse stijl.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Prima toch. Ik heb zelf 1 tattoo op mijn rug tussen mijn schouderbladen, maar in de toekomst wil ik er nog wel wat bij. Mijn nicht en haar man zijn ook behoorlijk onder de tattoo's, ik vind het vooral bij hem wel wat te veel van het goede ondanks dat het allemaal hele mooie zijn. Zij hebben 3 kinderen en zijn geen andere ouders omdat ze toevallig tattoo's hebben. Uiteraard zijn er altijd mensen die het niet mooi vinden, want smaken verschillen nou eenmaal. Als je daar geen problemen mee hebt zeg ik: gewoon doen.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind het niet mooi maar dat komt ook vooral omdat ik nogal eens oudere mensen zie met tatoeage zie en dat ziet er zo lelijk uit! Helemaal verkleurd en rimpelig.
    En ik zou het zelf ook nooit doen want wat als je er echt van baalt je wast hem niet even weg ;)
    Maar iedereen moet doen wat hij zelf wilt.

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik vind het niets uitmaken voor het moederschap....... maar ik hou niet van tatoages. Tenminste, het is leuk als je jong bent, maar bij oudere mensen vind ik het verschrikkelijk ordinair staan. Maar thats my opinion....

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het niet mooi, maar het heeft niets met het moederschap te maken. Dus als jij het graag wilt doen, moet je het vooral doen.

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik vind tatoo`s mooi
    en ligt eraan wat er over het hele arm of been gezet is
    maar waarom zou je als moeder zijnde geen tatoo mogen.

kheb er zelf 4...

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het ligt er heel erg aan, maar dan voornamelijk wat voor tattoo het is en bij wie. Dus heeft m.i. niks te maken met moeder zijn. Ik neig wel snel naar het niet mooi vinden ondanks dat ik zelf ook een tattoo heb.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind eigenlijk niet veel van moeders met tattoeages. Wat ik daarmee bedoel is dat ik de tattoo en het moederschap van iemand totaal los van elkaar zie. Mijn zusje heeft bijvoorbeeld nog geen kinderen maar wél twee tatoeages. Ik ben ervan overtuigd dat ze straks een goede moeder wordt met tattoeages, maar dat zou ze ook zijn zonder. Dus die twee dingen staan mijns inziens compleet los van elkaar.

Misschien zou ik het anders vinden als er iemand haar hele gezicht vol heeft getatoeeerd. Dan krijg je toch te maken met bepaalde vooroordelen/oordelen van mensen bijvoorbeeld als ze de kinderen naar de basisschool brengt (oh dus jij bent dat kindje van die moeder).

9. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    nou ben dus wel beetje bang dat mensen bevooroordeeld worden en dan inderdaad straks op het schoolplein krijgt van oo kijk dat is de moeder van dat kindje.
    Ik vind zelf verer ook niet dat het echt iets met het moederschap te maken heeft maar ben toch bang dat mensen dan heel anders naar je kijken..

10. zustertje

Ik zou trouwens wel zorgen dat je ze altijd kan bedekken. Ik weet dat sommige bedrijven het echt niet op prijs stellen en je daarom ook niet aannemen.

11. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    bij mijn huidige baas vond het niet erg als ik er een naam neerzette (binnenkant arm) maar dit is natuurlijk wel wat groters...

12. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik vind het geen probleem hoor als je moeder bent.(heb er zelf 2)
    Als je het graag wil moet je je vooral niet daar door tegen laten houden.

Ik vind het zelfs bij oudere mensen mooi!Vind dat het iets over hun leven vertelt..
    Maar wat dat betreft heb ik misschien een beetje een rare smaak, vind het ook supermooi als een vrouw in bruidsjurk zichtbare tatoeages heeft..

13. zustertje

Smaken verschillen gewoon! (gelukkig maar :D) Oud collega van mij trouwde ze had echt een super prinsessen jurk zie ik een foto van de andere kant genomen staat er een tatoeage op der arm. Ik vond het echt super lelijk staan paste gewoon niet bij het lieve mooie van haar jurk.

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik snap wel een beetje wat je bedoeld hoor, heb er zelf ook meerdere en werk op een kdv en denk dat ouders wel een andere indruk krijgen daardoor. Maar als ze me eenmaal beter hebben leren kennen zien ze wel dat ik heus geen "ruige, stoere,tattoo-juf" ben.

Ik heb een afspraak staan voor volgend jaar om mijn bovenarm te laten tattoeren, waarschijnlijk ook jap. stijl.

Ohja en ik ben echt wel een heeeele lieve goede mama :)

15. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik vind een sleeve bij iemand anders prachtig
    Zeker in Japanse stijl
    Ikzelf heb een aantal (vrij grote) tattoos, maar ze zijn allemaal niet zichtbaar (tenzij ik in m'n bikini loop ;) ).
    Ik vind dat je aan niemand moet vragen wat ze ervan vinden
    JIJ loopt ermee, niet iemand anders, het is JOUW lijf, JOUW huid
    :D

16. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb 12 tattoos en alleen 's zomers zijn er een aantal zichtbaar (voet en enkels en bovenarm). De rest staat op minder opvallende plekken. Ik vind het mooi en ik heb ze voor mezelf. Kan me niet zo schelen wat anderen er van vinden. Ik ben er echt geen slechtere of andere moeder door hoor :D

17. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben helemaal fan van tattoo's. Maar ik vind zeker niet alle tattoo's mooi. Zo vind ik bijvoorbeeld tattoo's op de bovenarmen van vrouwen in de meeste gevallen ontzettend lelijk staan. Of zo'n plaatje op de enkel vind ik ook lelijk, bijvoorbeeld een dolfijntje ofzo... Daarentegen vind ik wat mooie slierten en krullen met bloemen bijvoorbeeld weer ontzettend mooi op de enkel.

Achja, het blijft toch een kwestie van smaak.

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik zit zelf ook onder de tattoos.
    Vooral oudere mensen hebben dan meteen een beeld van je gevormd en zeker als je ook nog een kindje hebt.(Mijn man heeft een sleeve en zijn rug vol,als ik een euro zou krijgen voor iedere starende blik zou ik nu in een Ferrari kunnen rijden....)
    Maar een tattoo zegt niks over jouw 'moederkwaliteiten'.
    Ik heb tattoos voor mezelf en voor niemand anders en dat doet niks af aan mijn kwaliteiten als moeder! (nou ja,het schrikt misschien wel af als Fenneke haar eerste vriendje over 10 jaar aan de deur komt hahaha!)

19. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    ja heb er zelf nu 2 1 op de zijkant van mn buik en op mn onderrug.
    Ben dus zeker van plan er meerdere erbij te nemen.
    Wil graag nog een koikarper op mn rug en mn arm dan in japanse stijl dus die eerst maar, en dan kijken we wel weer verder.
    Mn man is zelf bezig met een bodysuit wat echt ontzetten mooi is.

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb ook 4 tattoo's en ben mama van 2 jongens. Mijn nieuwste tattoo staat op de onderkant van mijn arm. En deze is vrijwel altijd zichtbaar ondanks als een shirtje met lange mouwen aan heb, je ziet de pols dan toch wel. Ik vind dat je een tattoo voor jezelf zet en niet voor een ander. Dus ik trek me weinig aan wat mensen er van vinden. Ik vind het mooi en bij mij zit er ook een verhaal achter. Als je het mooi vind dat moet je het gewoon doen.

Deel Deze Pagina