Eerste echo, maar lengte zwangerschap klopt niet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door snowwhite81, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb op 29 juni een miskraam gehad. Na 2 dagen was de test ook negatief en heb ik mijn lichaam rust gegeven. Op 27 juli was ik al erg misselijk in de ochtend, pijnlijke borsten, dus ik had het vermoeden dat ik weer zwanger was. Dus ik heb een digitale test gedaan en ja hoor zwanger 1-2 weken stond er. De week erna stond er 2-3 weken en op zondagavond 9 augustus stond er 3+ weken. Omdat ik geen laatste menstruatiedatum heb ben ik uitgegaan van de miskraam als datum. Dat zou betekenen dat ik vandaag 7 weken en 3 dagen ben.

Vandaag had ik mijn eerste echo. In tegenstelling tot eerdere echos die geëindigd zijn in miskraam zag dit er allemaal goed uit. je zag duidelijk een dooierszak, een vruchtje etc. Maar het was te klein voor 7 weken en 3 dagen. Er was ook geen hartklopping.

De VK zei dat ik me niet perse zorgen hoef te maken, over 2 weken heb ik opnieuw een echo. Het is moeilijk te plaatsen wanneer de eisprong en innesteling plaats gevonden heeft, omdat ik een miskraam gehad heb.

Hebben jullie hier ervaringen mee met een echo? Dat het later toch goed bleek of juist niet?

Ik maak me nu niet perse zorgen, zeker omdat het er verder goed uit zag en wel zou passen bij ongeveer 5.5 week. Als ik zo reken dan zou het ook wel kloppen met de testen die het aantal weken van de bevruchting aangeven.

3 september moet ik terug komen.

2. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Je geeft je eigen antwoord al.
    Alles kan korter zijn bij jou dus niet druk maken.
    Als je zeker wist was er meer aan de hand.
    Gewoon rustig blijven nu

3. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was al heel erg blij dat dit mijn eerste "goede" echo was. Ik heb hiervoor 3 miskramen gehad, dus was extra zenuwachtig. De VK zei direct dat het er goed uitzag, dat scheelt een hele hoop. Ik hoop echt dat het over 2 weken vooruit gegaan is en dat we dan ook meer kunnen vaststellen hoever ik ben. Tot die tijd echt spannend.

4. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    Precies hetzelfde meegemaakt met mijn zoontje.
    Zwanger na miskraam. En bij m'n eerste "geruststellings echo", bleek ik 10 dagen minder ver dan ik dacht. Kon toen 2 kanten op.
    Maar na 2 weken mocht ik terug en zagen we een mooi knipper lichtje.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    jij heb zelf de miskraam als laatste dag menstruatie aangehouden maar dit kan uiteraard niet, je kan tenslotte niet direct een ovulatie hebben dus zou dit beteken dat je een paar weken korter kan zijn, niets om je zorgen te maken hoor ik zou het juist raar vinden als je wel 7 weken zwanger zou zijn

over 2 weken heb jij vast een prachtige echo ik denk dat je nu rond de 5 a 6 weken zit ;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De bloeding van de miskraam moet je als eerste dag van een nieuwe cyclus tellen.

Maar dan nog weet je natuurlijk niet precies wanneer je eisprong is geweest als je niet hebt getest, want je lichaam kan van slag zijn na een miskraam. De zwangerschapsduur kan dus altijd afwijken als je meteen erna weer zwanger raakt.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    Ik heb geen miskraam gehd maar wel met de 7 weken echo kreeg ik te horen oh je bent pas 6 weken....

Daarna met termijnecho met 10 weken oh je bent nu 12 weken en nu loop ik netjes volgens de lijn hahah

Dus je weet maar nooit veel succes over 2 weken

Deel Deze Pagina