zwanger of gewoon ongesteldheid?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door babytjuh12, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil 1 augustus ongesteld geworden.

Vorige week donderdag een test gedaan en negatief.
    maar sinds vrijdag last van lichtend bloed verlies bij na wc gaan soms wel en soms ook niet..zondag nergens last van en gisteren en vandaag weer wel ee n beetje.

Is dit ee n innesteling of een ongesteldheid die niet doorzet?

Heb namelijk al wel ruim een week dat ik niet lekker ben geen trek heb een vol gevoel en misselijk ben maar niet braak.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

het kan allebei. Omdat je vorige maand gestopt bent met de pil, kan het zijn dat je lichaam nog aan het "ontpillen" is. De eerste cyclussen kunnen dan nog onregelmatig zijn en de menstruatie kan heviger of minder hevig zijn dan dat je gewend bent. Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat er sprake is van een innestelingsbloeding. Indien het bloeden hierbij blijft zou ik je adviseren over een paar dagen weer te testen. Is de uitslag dan nog steeds negatief, dan kan je er vanuit gaan dat dit een menstruatie is geweest. Is de uitslag positief, dan is dat heel goed nieuws! Succes! Ik ben benieuwd!

Groetjes Monique

3. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi monique

Bedankt voor je reactie.
    we wachten het nog even af en anders doen we vrijdag of zaterdag nog een test.
    het is nog steeds het zelfde niet erger geworden.

4. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi monique,

Vanmorgen test gedaan was helaas negatief.
    maar heb nog wel steeds last van bloedverlies nu al dag 9.
    En voornamelijk 's ochtends en 's avonds.
    Hoe lang kan dit duren?
    Moet ik contact opnemen met mijn endometriose arts?
    Want vruchtbare dagen komen er volgende week ook weer aan en wil het toch wel weer proberen.
    aangezien we maar een half Jaar de tijd hebben ivm endometriose voor de natuurlijke manier.

Alvast bedankt

5. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Wat jammer dat de test negatief was. Een menstruatie kan zeker wat langer duren als je aan het ontpillen bent, maar kan ook heviger zijn door de endometriose. Ik zou nog even het weekend aan te kijken. Indien het bloeden nog niet opgehouden is na het weekend, zou ik je adviseren contact op te nemen met je arts. Succes!

Groetjes Monique

6. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi monique,

Helaas heb ik nog steeds wel last van lichte afscheiding.
    maar kan niet eerder dan 6 oktober bij de arts terecht.
    nou is het wel zo dat ik de laatste dagen 's ochtends ontzettend misselijk ben en gevoelige borsten heb, snel vol zit en soms raar gevoel in me buik.

Hoort dit ook bij het "ontpillen"

Twijfel heel erg want heb ook heel veel stress op moment maar normaal was ik dan nooit zo beroerd behalve beetje moe.

7. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand???

8. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

het is niet handig om je vraag weer bovenaan te zetten. Toevallig zag ik dat je al een aantal dagen eerder een vraag had gesteld, dus vandaar dat ik nu antwoord. We beantwoorden de vragen altijd van onder naar boven, dus als het niet opvalt kan het nog langer duren voordat je antwoord krijgt.
    Maar nu het antwoord op je vraag. Het kan het het ontpillen liggen, maar het kan ook te maken hebben met de endometriose. Maar ook stress kan deze lichamelijke klachten geven. Het is lastig te zeggen wat precies de oorzaak is. Ik moet je vragen nog even geduld te hebben tot 6 oktober. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina