Toch fijn dat je lekker kan genieten zonder dat je waardes omhoog vliegen. Vandaag heb ik ook erg nette waardes. Ben wel de hele dag opstap geweest. Naja opstap, zeg maar vooral met de auto van winkel tot winkel. De laatste spulletjes voor de beeb gehaald en lekker gegeten bij een restaurantje. Bij het restaurantje bestelde ik een grote omelet met groente, bruin brood erbij gevraagd. Hebben ze als verrassing er krieltjes bij in gestopt. Helaas moest ik ze eruit vissen. Verder wel erg genoten van een heerlijk dagje buiten huis.
Lief bedoeld, maar niet heel handig nu die extra krieltjes. Fijn dat jouw waardes ook goed waren vandaag. Ik moet ook gaan kijken welke babyspullen ik nog in huis moet halen. Vandaag wel 2 ladingen kleertjes gewassen en de woonkamer schoongemaakt. Ik voelde me erg onrustig en had moeite met stilzitten haha
Hier vandaag de hele dag ruzie met mijn man, dus was niet een superfijne dag. Ben uit frustratie (hij kwam niet thuis uit de kroeg) maar naar de McDrive gereden. Een groot quarterpounder menu met dubbel mayo weggewerkt... Wel expres die burger gekozen want daar zit ketchup op en geen zoetige saus. Was voorbereid op het ergste, want veel stress en slecht gegeten. Prik ik 5,2.... Nou ja gelukkig maar anders had ik me ook nog schuldig gevoeld pppfff Krieltjes in een omelet, niet handig nee! Maar goed opgelost
Hahahha, last van nesteldrang..... Lekker zorgen dat alles klaar is en relax met schoonmaken. En bedenk dat als je straks echt nog iets mist, dat je het super snel of uit de winkel kan halen of online bestellen. Ik had gisteravond 2 pyama´s (had ik nog niet, gebruik ze normaal nooit) bestelt online. Kreeg ze vanmorgen al als pakketje aangeboden. Hier is mijn partner veel bezig in het huishouden. Vnwege mijn bekkeninstabiliteit is veel doen en ver lopen geen optie meer. Maar bij mijn nesteldrang gaat mijn schat aan de poets.
Wat vervelend om hele dag ruzie te hebben. En fijn dat je waardes niet zijn gestegen na de Mac. Heb je in iedergeval iets waar je min of meer een beetje mee kan zondigen. Ik hoop dat de ruzie snel overwaait en je morgen wel een gezellige dag hebt.
Mannen moeten leren geen ruzie te maken met een zwangere vrouw. Ben blij dat mijn vriend dat ook echt probeert, zelfs als ik door hormonen totaal onredelijk ben en met deuren sla en met huishoudelijke spullen aan het smijten ben haha. Fijn dat je hebt kunnen zondigen zonder schuldgevoel! Mijn onrust zette helaas vannacht door en heb dus geen oog dicht gedaan. Hoop niet dat het komt omdat mijn vriend ging stappen en dus niet thuis sliep. Wil niet zo iemand worden die niet zonder haar partner kan voor een nachtje. Nu doodmoe, maar klaarwakker dus ga maar eens een ontbijtje maken en wasjes draaien. Zal wel een dutje nodig hebben vandaag gok ik. Ik moet ook nog ff 2 nachthemden scoren. Misschien vanmiddag bij de v en d kijken. Ik moet wel ff passen, want die enorme buik past er anders straks niet in haha...
Het is normaal hoor dat je je nu onrustig voelt als je partner er niet is. Door de zwangerschap kan ook dat gevoel flink versterkt worden. Ook ben je bezig met de laatste weken, dus het is helemaal niet gek dat je dan onrustig bent. Ik heb trouwens 2 pyama´s bij de wehkamp besteld. Nou ben ik niet de kleinste en heb ik al een ruime maat groter genomen, maat 48. Mijn buik is echt enorm mega. Maar zelfs met zwangere buik pas ik er nog in. Ook zit er voldoende elastiek in dat ik na de bevalling de broeken op me heupen blijven hangen. Ze waren in de aanbieding voor een 10 euro. Misschien heb je wat aan de tip.
Thanks voor de tip! Heb net al 2 bigshirts bij v en d gehaald. Had geen zin om te passen. Heb xxl genomen, ga ervanuit dat ik er wel in pas haha. Ook de halve prenatal leeggekocht. Volgens mij hebben we nu bijna alles in huis. Ook het pakje gekocht dat onze dochter bij de geboorte aan krijgt. Zo schattig! Bij c&a. En nog heerlijk geluncht ook. Een broodje met brie en bacon uit de oven. Nou ja, de bovenkant van het broodje heb ik laten liggen. Was bang dat ik anders teveel koolhydraten binnen zou krijgen. Maar heb genoten! Nu aardig uitgeput. Gelukkig kookt vriendlief vandaag. Ik lig ff met telefoon en ereader uit te rusten op bed.
hoi meiden, mag ik hier ook meeschrijven? Ik heb afgelopen donderdag op controle bij de gyn ontdekt dat mijn bloeddruk te hoog was en dat mijn GTT (suikerdrankjetest) te hoog was: start was goed 5.1 maar 2u na t drankje geprikt: 8,9 dus das te hoog. Gelijk doorgestuurd naar de diabetis verpleegkundig, veel uitleg over zw.diabetes gehad en een apperaatje om mij 4x daags te prikken. Nu had ik de eerste dag en daarna topscores! Sochtends gelijk prikken: mag ik niet hoger dan 5.1 zitten. 1uur na de maaltijd moet ik me prikken en dat mag niet hoger dan 7.8 1e dag: 3,4, 4,7 4,7 en 5,1. De 2e dag smorgens: 4,1 nuchter en 4,6 na ontbijt. Dit doorgebeld met de diabetes verpleegkundige: inderdaad keurige waardes. Ik had er bij verteld dat zoals de verpleegkundige had gezegd ik even moest spelen met mijne ten: ontdekken waar ik op reageerde en dat ik dus echt broordjes chocopasta heb gehad, bami als avondeten en dat ik rustig 2 scheppen suiker ove rmijn joghurt heb gedaan. (en tussendoor een mini milkyway) ze zei idd dan heb je hele goede waardes...(tja) natuurlijk heb ik gedacht om te sjoemelen met mijn waardes want stel dat ze te hoog zijn en ik dan insuline zou moeten prikken en ik noooit meer lekker zoete dingen mag (ik heb zon zin in zoet deze zw.schap en zoetstof lus ik ineens niet meer, dus cola light ofzo: gatver! ik wil echte cola! en sap! en suiker in mijn thee..._> hormonen!) maar iig las ik een artikel over een mevrouw met zw.diabetes en dat een klacht die niet vaak verteld word maar een groot risico is voor de beebs: onder ontwikkelde longen! Hier schrok ik erg van! Dus ik zal echt niet gaan sjoemelen! Tot nu toe geen schommeling gelukkig kunnen ontdekken in mijn prikcurve en mocht nu zelfs 1 dag niet prikken om dan te kijken hoe t dan gaat (nog steeds goed) Woensdag moet ik naar de internist, ik ben benieuwd wat hij dan gaat zeggen. Ook moet ikd aarna terug naar de gyn. Pfff het duizelt mij allemaal wat. Ik weet dat mijn waardes keurig zijn, ik me niet aan mijn dieet houd. (volgens de verpleegkundige is het w.s. dat ik pas reageer na 75 koolhydraten, zoveel zitten er in t drankje, dus daar moet ik onder blijven ofzo) Ik moet iig nog wel 12 week dus ik wil het wel graag onder controle houden, maar ik heb zon zin in lekkere dingen de hele tijd!! Grrrr...herkennen jullie dit? Ik ben nog in de fase met"is het wel echt zo?"...we gaan het iig ontdekken. Ik ben er wel erg van geschrokken, dit had ik nu allemaal niet verwacht. (ok die te hoge bloeddruk..shit shit shit)
Welkom Sumshine, Sjoemelen moet je uiteraard nooit doen, het gaat om de gezondheid van jezelf en je baby. Ik ben nu bijna 8 weken bezig met het dieet, vooral de eerste 3 weken waren zwaar om te wennen en af te kicken van het snoep. Ik moet nu nog 7 weken, maar ik heb er eigenlijk geen moeite meer mee. Ik drink zelf graag coca cola light of slimpie. Daar zitten geen koolhydraten in. Verder eet ik graag yoghurt met slimpie en kipfilet vind ik ook erg lekker. Ik weet niet of je van vis houdt? In vis en vlees zitten geen koolhydraten, dus daar kan je veel van eten. Verder heb ik persoonlijk al het snoep uit het dieet gehaald, ik eet liever een appel of ik drink een glas melk als tussendoortje. Ik ben ondertussen wel weer 7 kilo afgevallen, maar dit schijnt niet erg te zijn, ik heb namelijk geen honger. Ik eet ook elke 2 uur om het honger gevoel te vermijden en dan kan je het goed onder controle houden. Ik spuit nog steeds geen insuline, en ik wil dat ook niet gaan spuiten. Is je bloeddruk erg hoog? Mijne is goed. Morgen heb ik een groeiecho, en ik ben wel heel benieuwd hoe het met ons kleintje gaat, of ze veel gegroeid is, of nu gewoon op schema ligt... Succes met je dieet!!
Goeiemorgen, Ook welkom shumshine, en voor minni, ik hoop dat het allemaal weer prima is. @shumshine, ik heb het ook best moeilijk af en toe met mijn dieet. Ook hier een grote zoetekauw en veel zin in snoep ijs en taart. In het begin had ik ook zoiets van mijn waardes zijn toch prima dus ikeet wat ik kan eten. Helaas zijn mijn waardes nu veel minder goed geworden. En stijgt mijn glucose waarde zonder aanwijsbare reden. Ik kan je aanraden toch te proberen aan het dieet te houden. Dan kan je nu en dan eens zondigen en als je misschien je waardes gaan afwijken heb je al wat handigheid in het dieet. En ben je rustig van de zoetigheid geminderd. Gisteren een verjaardag gehad in Gelderland, dus we moesten een eindje rijden. Op die verjaardag, niet gesnoept, geen taart en dingen die ik niet mag. Netjes gehouden aan het aantal koolhydraten die ik mag, en wat denk je prik ik na een heel nette dag weer 7.4. Gisteravond is het niet gelukt om me waarde nogeens te controleren. We waren tegen 18.00 thuis en snel eten gemaakt en ben bijna direct na het eten me bedje ingekropen en inslaap gevallen om midden in de nacht wakker te worden. Straks opnieuw mijn glucose doormailen en weer wachten op hun antwoord. Insuline ja of nee. Steeds opnieuw weer spannend.
Minnie: succes met je groeiecho! Donderdag had ik ook de eerste groeiecho: daarop liep beeb keurig op schema, alleen zn hoofd (het word een Hij) liep ruim een week voor, zijn buikie was op schema en zijn armpjes en beentjes leken wat slank, hihi! Dat is iig goed! Rozeroos: spannend meis en wat knap dat je je er zo goed aan kunt houden op verjaardagen. Ik heb daar veel meer moeite mee. Al heb ik nu een boodschappenlijst gemaakt en heb "gezonde"producten en vooral geen snoepjes op de lijst gezet. Zucht..ik wil chocolaaaaa..heeel veeel graag! hihi. Maarja over 12 week misschien weer en idd alles voor de baby. @bloeddruk: mijn bloeddruk is van zichzelf erg laag, dus hele zwangerschap rond de 110 - 55 geweest en nu is ie 145-85 dat is voor mij een hoge bloeddruk en aangezien de zwaarste periode nog moet komen ziet het er niet gunstig uit...ships!
Wat vervelend dat je bloeddruk ook omhoog is gegaan. Hebben ze ook daarbij je urine gecontroleerd? En dat je chocolaaaa wil snap ik helemaal. Ik smacht al een paar weken naar taartjes, ik droom er zelfs over. Ook ik heb in me hoofd vastgezet dat ik moet wachten tot na de bevalling en daarna mag ik me helemaal te buiten gaan aan lekkere dingen. Teminste als daarna de diabetes zoals belooft netjes verdwijnt.
Hier ook hoor....in de kraamtijd haal ik de schade wel weer in... Vanmorgen naar Tilburg geweest. Alles was goed.
@rozeroos: al wat gehoord? Ik prikte gisteren 7,2 na rauwe andijviestamppot. Misschien iets teveel aardappelen erdoor. Of heeft gemarineerd vlees ook invloed op je waardes? Vandaag na ontbijt van 1 bh met aardbeien en bekertje karnemelk 6,8. Zolang ik maar onder de 7 blijf laat ik het zo... Ik weet dat ik waarschijnlijk een lagere waarde zou krijgen als ik de karnemelk weglaat, maar een mens moet toch wel wat koolhydraten binnenkrijgen vind ik. Mijn verlof benut ik tot nu toe nog goed. Al twee dagen winkels leeggekocht en vandaag de ramen gelapt aan de voorkant. Moest wel tussendoor pauze houden, het wordt allemaal steeds iets zwaarder. Ook de geboortekaartjes zijn betaald. En ik heb maar vast zo'n beschermding op mijn matras gelegd. De baby is gigantisch onrustig in mijn buik en daar word ik ook weer onrustig van. Ben opeens bang dat ze te vroeg komt en dat dan nog niet alles gedaan is...
Marinade zit vaak suiker in! Zou dus heel goed daarvan kunnen komen. 6,8 is toch prima, dat prik ik ook soms na het ontbijt.
mijn waardes waren netjes volgens de verpleegkundige. Nu weer prikken tot vrijdag en dan weer laten bekijken.
hi meiden, Minnie: fijn dat de echo goed was! Rozeroos:L urine is nog neit gecheckt, maar ik moet morgen weer heen... Liefjoyce: zolang de waardes niet boven 7.8 gaan... @hier: mijn waardes zijn helemaal goed gekeurd nog, ik mag dus zo door gaan en hoef ze minder vak door te geven en hoef minder vaak dus niet meer dagelijks te prikken..FIJN! Ik houd me niet echt geheel aan mijn dieet, maar ik drink geens uiker, suikerhoudende dranken etc meer en dat deed ik wel en ik snoep met mate..maar ik heb zon honger de hele tijd! en in die zin, volgens mij heb ik t ook gewoon nodig hoor! Vanm,orgen 3!!boterhammen ontbeten! en vanmiddag ook 3...En nog hield ik tussendoor trek..hihi..Zou het ook de fase nog zijn? Ben nu 28week misschien groeispurt? Eerder dronk ik meer zoetigheid tussendoor, die neemt ook het gevoel van trek weg dus kan ook zijn doordat ik tussendoor water en thee en spagroen /rood neem dat je daardoor meer zin krijgt in dingen? Of is het psychische? hahaha... Herkennen jullie de honger? Misschien minder omdat jullie verder in trimester zijn en ik herinner me van de vorige keer dat ik op t eind bijna geen eetlust had (omdat beeb zo hoog zit en tegen de maag aandrukt..) Morgen moet ik iig naar de internist en dan naar de gyn voor controle..Ben benieuwd!