Hoe vaak moet je nu prikken dan? Hier blijft het echt iedere dag, mijn dvk wil er bovenop zitten als het mis gaat. Vind ik ook wel een fijn gevoel eigenlijk. Honger heb ik niet echt nee. Wel lekkere trek soms maar dan neem ik gewoon iets wat wel mag. Wat dat betreft neem ik echt geen dingen waarvan ik weet dat het niet kan, ik vind de risico's veel te groot. Dan kan ik net zo goed ook die sigaret aansteken voor m'n gevoel
Hi Nuage: omdat ik nog zo vroeg in het geheel zit zijn ze wat losser heb ik begrepen, juist omdat je nog zo lang moet (12w) er is nog geen enkele schommeling te zien op de curve alleen bij het drankje. Dus de stempel heb ik daardoor gekregen, maar het lijkt er op volgens de dieetverpleegkundige dat mijn reguliere patroon onder het aantal koolhydraten zit als in het drankje: het drankje bevat in 1 klap 75 koolhydraten. Het is hier dus zoeken naar hoe blijf ik onder die 75 koolhydraten en kan ik wel alles eten wat ik zou willen. Want dat heb ik meegekregen en ik vind het wel een fijne gedachte, want juist de gedachte dat iets niet mag: maakt dat ik er meer zin in heb! hahaha! het zelfde als wijn: ik drink nooooooooit wijn! en nu denk ik heel vaak: ow ik heb zin in een wijntje! hahaha.. (mal mens ben ik soms ook!)
Ik heb vandaag ook weer de hele dag trek. En als ik eet dan 10 minuten daarna wil ik opnieuw eten. Vandaag waren mijn waardes netjes. Ik heb me netjes ingehouden en wat rijstwafels tussendoor gegeten. Nu zit ik te wachten tot het 20.00 is en een toetje kan eten. Heb echt verschrikkelijke trek. pppffff
Oja en ik heb net een weekendje weg geboekt voor 14 sept. Gewoon lekker in NL , maar ff ontspannen. Heb ik op korte termijn iets om naar uit te kijken. En de kindjes kunnen lekker het hele weekend spelen in de bossen en zwemmen. Heb er nu al zin in.
Maar als je pasta, pizza, patat ofzo eet kom je er wel al boven toch? Hoe vaak moet je nu prikken dan? Ik moet morgen weer naar de dvk. Eigenlijk een beetje zonde van de tijd volgens mij, maar goed we gaan er maar naartoe Ik ben echt blij dat ik geen honger heb! Maar ik blijf bij mijn tip tegen honger: eet eieren!
Ik moest maar 1 keer naar de dieetist en nu met de diabetesverpleegkundige mag ik mijn glucosewaardes doorbellen of mailen en eind van de dag krijg ik dan antwoord hoe nu verder. Dit tip van die eieren werkt prima. Had alleen deze week al 10 eieren achter de kiezen. Heb dus daarom maar voor iets anders gekozen.
Nuage: kom hier met pasta, patat, pizza nog niet boven de suikerwaardes hoor...Gek he? Vandaag op controle bij de internist geweest, mijn waardes doorgenomen, hij was dik te vreden en hopen dat we het zo kunnen houden met wel het besef dat je nog 12week moet en dat de tolorantie w.s. alleen minder word, dus grote kans dat ik straks wel echt meer zal moeten opletten. (i know..) Voor nu moet ik zo doorgaan, om de dag prikken. En even bloed laten prikken om de waardes van de afgelopen 2 maand te checken. Ik was iig wel gerust gesteld door de huidige stand van zaken. De internist zei dat de suikertest heeft uitgelokt of je diabetes gevoelig bent, dat is in mijn geval dus zo, maar de waardes qua vingerprik laten dit niet zien dus we houden vinger aan de pols en ga zo door. Vond het een prima gedachte.. (net maar even citroenen gehaald om door het water te doen, want al dat water drinken komt me de neus uit en light drinken lust ik niet meer ...haha) Jullie nog tips voro drinken??
Ik drink ipv melk, optimel limoen. En savonds drink ik rivella. Ik heb ook allerlei soorten crystal clear met en zonder prik geprobeerd, maar vond ze niet lekker. Ook kan je misschien je eigen ijsthee maken zonder suiker. (pas op met fruit)
Bij mij zeiden ze ook dat als ik verder in de zwangerschap zou zijn de waarden omhoog zouden gaan. Ik ben nu 8 weken bezig met het dieet en het gaat nog steeds prima. Nog 6 weken te gaan. Ik drink veel water, coca-cola light, of slimpie. En koffie/senseo. Gisteren voor het eerst in die 8 weken gezondigd. Ik had zo'n stressdag gehad, dat ik mezelf heb getracteerd op 2 bokkenpoten. Dat had ik echt even nodig. Nu heb ik er geen behoefte meer aan, maar gisteren werd het me even allemaal te veel. Gisterenavond nasi met babi-pangang en kroepoek en sate gegeten. Waarde was na 2 uur: 5.6. Niet slecht, toch? Op woensdag heb ik trouwens nuchter eigenlijk altijd een hoge waarde. Zou dat vermoeidheid zijn? Hoe was het bij de diabetesverpleegkundige Nuage? Alles goed?
2 bokkenpoten. Ik kan er smiddags zonder uitschietende waarde 4 stuks hebben. Dat eet ik dan ipv iets anders. Net zo dat ik helemaal gek ben van bananen bolletjes vla. Daar eet ik een klein schaaltje van savonds laat als toetje. Ook daar blijven mijn waardes netjes bij. (teminste 2 uur later)
Ik mag pas om half 3 Waarom ik er naartoe moet weet ik ook niet. Ik mail ook wekelijks met haar. Volgens mij is dit het schema wat ze aanhouden. Ik heb een heel overzicht gehad van in welke zwangerschapsweek ik naar de dvk, internist en gyn moet en ook wanneer ik een echo en ctg krijg. Vanaf week 36 zijn ctg's en de gyn bijvoorbeeld wekelijks. Ze zijn streng maar ik vind dat wel fijn Gisteren weer lekker spaghetti gegeten, ben zo blij dat dat nog kan!
@Rozeroos Jaloersssss Ik eet eigenlijk niks zoets behalve coca-cola light. En wat ik lekker vind is yoghurt met slimpie, 2 x per dag.Of een appel. Verder brood/melk en 's avonds warm eten. Maar echt geen bokkenpoten of vla. Nou ja, voor 1 keer heb ik een uitzondering gemaakt. Geweldig als je elke week naar de gynaecoloog mag. Ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor een rondleiding. En die week er op als ik 36 weken ben naar de gynaecoloog. Nog een paar weekjes dan is het alweer voorbij, en zullen we het heen een weer gereis naar Tilburg missen. Ik ga ook maar even mijn waarden naar de diabtesverpleegkundige mailen. Heb ik dat maar weer gehad.
arme Minnie, dat je zo weinig mag zondigen! Het is idd voor t goede doel en wat ik hier lees: je doet het echt heel goed! chapeau! Mag ik vragen waarom jij 2u na de maaltijd meet? Hier moet het 1u naar de maaltijd nl. Zijn jou waardes dan ook anders? Hier mag het niet hoger dan 7.8? Is het na twee uur dan ook minder? Nuchter mag ik niet hoger dan 5.3. Over woensdag hoger: mijn dbvkundige zei dat je idd kunt hebben dat je standaard sommige dagen in de week hoger zit, of 1 moment van de dag etc, dat heeft ook met je bioritme ofzo te maken..kan idd ook stress zijn! Nuage: ging het goed? Rozeroos: lekker toch dat je nog bolletjes vla kunt hebben, als t niet kan dan kun je t als nog laten denk ik dan maar! Het is best lastig iig om in je zwangerschap te MOETEN dieeten iig! Je mag vanuit t zwanger zijn al minder (heb zooown zin in filet americain! en sushi!!) en nu moet je ook nog letten op koolhydraten en suikers! Allemaal voor t goede doel
Die bolletjes vla is ook echt genieten. Ook ik meet 2 uur na het eten. Mijn waardes moeten nuchter onder de 5,3 zijn en 2 uur na maaltijd onder 6,7. Laatste dagen heb ik nette waardes. Maar daar moet ik veel moeite voor doen. Een klein foutje en ik zit er ruim boven.
Daar zijn ze dus ook strenger in hier. Heb dat vorige keer gevraagd want ik moet dus 1 uur na de maaltijd meten. Mijn dvk zei dat 1,5 of 2 uur erna normaal is voor gewone diabetes 2, maar hun ervaring is dat bij zwangerschapsdiabetes de piek vaak vroeger komt en dat je m ooko kunt missen als je pas zo laat meet. Dat bleek ook bij mij, 1 uur na kip ketjap had ik 8,1 maar na 1,5 uur was dat nog maar 7,1. Had ik na 2 uur geprikt dan was het nog lager geweest en waarschijnlijk niet meer te hoog. Maar in werkelijkheid heb ik de glucose piek dan dus gemist. Ik meet dus na een uur en moet onder de 7,8 blijven. Maar zoals ik al zei is mijn ziekenhuis erg streng haha gelukkig ben ik zelf ook zo dus ik voel me er goed bij. Het ging zo goed met mijn waardes dat ik nu 2x per week een dagcurve moet doen met 7x prikken en verder niet. Maar ik blijf zelf denk ik wel na het ontbijt en avondeten prikken voor de zekerheid. Dat vond ze alleen maar goed. Morgen groei echo, ben heel erg benieuwd!
ik had vandaag nog 1 uur na de maaltijd me waardes gemeten. (was de tijd vergeten) Daar was mijn glucose 8.4 en weer een uur later was het 6.4 Dus me lichaam lost het prima op in 2 uur. Weet alleen niet of die piek dan kwaad kan.
Ik ga het eens navragen waarom ze zo´n verschillend beleid hebben. Want ik weet gewoon dat ik na de maaltijden flinke pieken heb die in 2 uur oplossen. Als ik een 15 min eerder meet is me waarde standaard te hoog. Daarom meet ik eerder 5 minuten na die 2 uur dan 5 minuten voor die tijd.
Ik merk sowieso dat ik moeilijk wakker word 's morgens. En op woensdag altijd een piek, waarschijnlijk de vermoeiendste dag. Ik moet na twee uur prikken. Nuchter maximaal 6,0 en de rest vann de dag tot 7.0 Soms heb ik bijvoorbeeld 7,2. Maar daar doen ze dan echt niet moeilijk over. Zolang dat maar niet 10 x per week is. De afgelopen week had ik 1 hoge waarde, de woensdagochtend, en ze waren tevreden. Eergisteren een groeiecho gehad, de baby zit tegen de bovenste lijn aan, maar ik hoefde me echt geen zorgen te maken. Wel wordt de baby 24 uur geobserveerd na de bevalling, maar dat komt allemaal wel goed. Nog 6 weken te gaan. Het wordt nu wel spannend...
Ja het is zo bizar die verschillende richtlijnen. Daarom vertel ik het ook, want mijn dvk zou in jouw geval dus zorgen hebben omdat je kindje wel degelijk teveel glucose binnen krijgt op deze manier. Waarom hebben ziekenhuizen niet gewoon 1 richtlijn, nu lijk je overgeleverd aan de mening van je ziekenhuis.