Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Je moet maar zo denken, wij doen ons best met een dieet.
    We hebben regelmatig groeiecho´s die veel zeggen over hoe het gaat. Als de kleine te groot gaat worden, gaan ze eerder inleiden. Blijft de kleine netjes op schema dat halen ze de beeb met 40 weken.
    Ik denk omdat we allen goed onder controle staan, dat het echt wel goed komt ookal is het beleid anders.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik hoop het maar. Want een andere oktobermama met suiker die hoort net dat het een groot probleem is dat het kindje vrijwel tegen de bovenkant van de curve zit en die moet misschien opgenomen worden en al. En dan hoor ik van MinnieMouse dat ze het bij haar niet zo erg vinden.

Overigens vind ik het grootste risico niet dat het kindje dik is. Dat vind ik niet zo erg. Ik maak me zorgen om de doorbloeding van de placenta en de rijping van de longen.

3. Rozeroos

Ook daar is de gyn zich erg van bewust. Doordat ze de groei in de gaten houden zijn ze ook hoe het gestelt is met de placenta.
    Als je kindje in de bovenste lijnen zit zien ze dat het flink heeft meegesnoept en dat je suikers flink hebben geschommelt.
    Als je kindje niet goed meet groeit bij het buikje of verder achterblijft ligt dat meestal aan de placenta.
    De longetjes zijn vaak bij suikerbaby´s bij 38 weken ook prima. Voor die tijd is er een groter risico.

Maar misschien kan je beter bij de gyn deze vragen stellen. Weet je gelijk van hoe en wat je kan verwachten.

Ik heb trouwens al eerder een grotere baby gekregen waarbij ze 24uur de suiker in de gaten hebben gehouden. Ze kon gewoon bij me op de kamer liggen, alleen kwam er een verpleegkundige regelmatig haar bloed testen. Toen had ik geen diabetes en de baby een goeie glucosewaarde.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vraag alles aan mijn gyn hahaha vind het alleen gek dat de ene dan toch een ander beleid hanteert dan de ander.

Zo krijg ik vanaf week 36 wekelijks een ctg maar dat is dus ook niet overal zo?

5. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik heb echt wel 100 procent vertrouwen in mijn ziekenhuis.
    Die andere oktobermama heeft misschien veel overgewicht of een hoge bloeddruk of eiwit in de urine?
    Bij mij ziet het er prima uit, kan niet beter.
    En een kindje van 7 of 8 pond op de wereld zetten is voor mij geen probleem.
    Heb ik al eerder gehad.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik heb ook wel vertrouwen in mijn ziekenhuis hoor. Zelf dokteren kun je toch niet en via internet is natuurlijk vergelijken op z'n Jan boerenfluitjes haha uiteindelijk weet de dokter heus wat hij doet. Alleen ik ben wel van de vragen stellen altijd, zeker als er afwijkende procedures zijn dan wil ik weten waarom en bepalen of ik die reden goed vind.

Ben echt heel benieuwd naar de echo morgen. Ik schat dat ze al rond de 3kg zit....

7. Rozeroos

Als ze erg groot gaat worden gaan ze met 38weken inleiden.
    En het is idd zo dat de ene de andere niet is.
    Vanwege vorige bevallingen en wat ik daarbij heb meegemaakt, weten we dat het kindje beter niet groter kan worden dan 7 pond. Bij de bevalling met die grote paste de baby niet door mijn bekken met haar schoudertje. Dus gaan ze bij mij al heel snel andere maatregelen nemen als mijn kindje groot zou worden.
    Op de groeiecho zat ze duidelijk onder de onderste lijnen en het buikje in het midden. Dus bij mij juist andersom wat ze in de gaten houden.

Suc6 vandaag met je groeiecho :D

8. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    In ons ziekenhuis praten ze niet over ponden of kilo's.
    Ze zeiden me wel meerdere keren dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
    De kleine ligt tussen de streepjes in.

Bevallen is sowieso geen pretje.pfff.:$

Succes met de echo vandaag!

9. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies!

Ik stoor me er echt wel aan dat ze overal andere richtlijnen hebben. Niet dat ik me zorgen maak om mijn kindje, want die ligt keurig op het gemiddelde nu, maar toch vind ik het raar dat jullie wel extra in de gaten gehouden worden en ik niet.
    Vanmorgen bij de vk geweest en alles leek keurig in orde. Baby is lekker druk en laat elke dag van zich "horen". Vannacht heeft ze me ook goed wakker gehouden...:)
    Net een starbucks ijskoffietje gedronken en ik prikte een uur later 4,6. Dus dat moet toch kunnen dan, niet dagelijks natuurlijk, want er zit nog steeds veel suiker in en dat zal wel niet goed zijn als ik dat elke dag drink... Maar ik vind het wel bijzonder dat ik minder sterk op zo'n puur suikerdrankje reageer dan op brood of melk...:(

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Is die ijskoffie gezoet dan? Nou ja misschien is bij jou koolhydraten wel moeilijker dan suiker.4,6 is hartstikke laag, kun je dus gewoon nemen hoor.

Net groeiecho gehad, ze zetten haar nu op 2900 gram en dat is prima. Wel bovenin de curve, maar iets minder hoog dan vorige keer. Haar groei lijjkt dus ietsje minder hard te gaan, ik denk door mijn dieet. Dus dat is mooi!

Volgende week weer naar de gyn, ik moet nu gewoon wekelijks komen.

Stom hè die verschillende richtlijnen. Ik zou daar ook gek van worden maar ik geloof dat ik bij het strengste ziekenhuis zit dus dat voelt wel fijn.

11. Rozeroos

Eerst was ik ook bij de vk. Maar de gyn heeft me overgenomen omdat mijn kindje niet goed groeide, omdat mijn schildklier niet goed werkt en vanwege diabetes ook had ik al een medisch indicatie voor de bevalling vanwege al mijn andere bevallingen en daarbij problemen. Dus alles bij elkaar heeft de gyn gezegt dat ik beter bij hun onder controle kan. Was het alleen de zwangerschapsdiabetes wat met dieet goed gaat dan had ik bij de vk kunnen blijven.

Verder zijn mijn waardes 2 uur na ontbijt weer 7.5 terwijl ik gewoon 2 snee bruin brood en bak koffie heb genomen. Soms snap ik er echt niets van. Rest van de afgelopen tijd waren de waardes netjes.

12. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hier bij ons ook streng kwa controles elke weeknaar het zh en in week 36 krijg ik in die week 3 ctg`s...met 38 wkn krijg ik een geplande keizersnee...maar op zich goed dat ze zo streng zijn met de controles!!en waarom bij de een zo en bij zus geen idee maar dat vind ik ook met het suikerprikken de een moet nuchter onder de 5.7 zitten en de ander weer niet en ook de waardes na eten zijn bij iedereen verschillend en dat vind ik ook apart....

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier moet ik nuchter onder de 5,5 zitten zelfs.

Waarom krijg je een keizersnede liefbeertje? Ik krijg vanaf week 36 ook wekelijks een ctg of eerder als ze hier aanleiding voor hebben.

14. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    @nuage ik krijg een keizersnee omdat mijn vorige bevalling niet goed is gegaan het was een helse bevalling en toen ons dochtertje eruit kwam was meer dood dan levend...met 36 zijn de vliezen toen gebroken...ze moest worden gereanimeerd....ze heeft te lang klem gezeten tijdens de bevalling en dus alle organen hebben een tijd lang zonder zuurstof gezeten....ze heeft 3 mnd in het umcg gelegen met o.a hersenvliesonsteking bijnieren werkten niet goed en er zaten abcessen in lever en milt...dit kwam omdat de d darm de coli bacterie had gelekt...ze heeft ook een hals jaar een tijdelijke stoma gehad....om er een stuk d darm is verwijderd...maar alles gaat nu perfect!!!maar ik had nooit een normale bevalling gemogen en doordat haar bovenarmpje brak kwam er ruimte en kon eruit getrokken worden!!!een heel verhaal....sorry daarvoor...dus vandaar de geplande keizersnee...neemt een stukje spanning weg want het kan nu niet vast komen te zitten....maar ondanks dat blijft het keispannend....

15. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Als ik nu nog bij de VK zou zitten zou ik wel overstappen naar de gynaecoloog als die mogelijkheid er is.
    Bij onze gynaecoloog worden er elke keer echo's gemaakt en bij de VK niet...

Ik zit in het ziekenhuis in Tilburg.
    Ons kleintje is daar ook gemaakt(ICSI), dus ze gaan heel precies te werk.:)

Tot nu toe ziet het er bij mij allemaal goed uit en hoef ik geen keizersnee of ingeleid te worden.
    Ik ga wel vragen om een inleiding aangezien ik nog 3 kinderen heb rondlopen en ik 45 minuten moet rijden naar het ziekenhuis, het zou mooi zijn als van te voren bekend is wanneer de grote dag is, ipv dat we 's nachts halsover kop die kant op moet racen.:$

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wow! En hoe hadden ze dat moeten kunnen zien dan vorige keer?

Ik vroeg net aan de gyn of ze bij een bep gewicht voor een keizersnede gaan maar hij zei dat ze altijd eerst gewoon proberen, of ze moet echt 5 kg ofzo zijn....

17. Rozeroos

Keizersnee gaan ze niet zomaar doen, tenzij er eerder bepaalde dingen zijn voorgevallen waardoor een gewone bevalling gevaarlijk kan worden.
    Of natuurlijk andere complicaties zoals verkeerd liggen van de baby of voorliggende placenta.

Vaak merken ze tijdens een bevalling of het wel of niet goed kan. Helaas heeft het dan vaak te maken met het indalen tijdens de bevalling of het niet naar buiten kunnen persen.
    Een schouderdystocie (vastzitten van de schouder tijdens geboorte) gebeurd bijna nooit. Helaas is het niet van te voren te zien of het wel of niet gebeurd. Bij mij is het gebeurd bij mijn 2de bevalling en gelukkig en stuk minder ernstig dan bij eerlijkbeertje het geval was.
    Maar daarom kijken ze bij mij ook of de kleine niet groter word dan een bepaald gewicht.

18. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Mijn zoontje was 8 pond, maar het was wel een super snelle bevalling.
    De makkelijkste bevalling van alle drie. Niemand die mij gezegd had dat hij wel eens 8 pond zou kunnen wegen...:(
    Ik ben ook van alle drie thuis bevallen.

Ik ben bang dat ik ook dit keer weer op de normale manier ga bevallen...ik had best wel een keer een keizersnee willen hebben, maar ja....dat zal er wel niet in zitten.

19. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    per ongeluk 2 x geplaatst

20. Rozeroos

Normaal bevallen vind ik juist prettiger.
    Bij een keizersnee heb je lang herstel soms wel van weken.
    Bij normale bevalling sta je als het moet dezelfde dag weer naast je bed. Natuurlijk zijn de weeen enzo niet echt prettig, maar heeft geen wekenlange nasleep.

Deel Deze Pagina