Volgens het suiker dieet boekje is vruchtentaart het minst koolhydraten, daarna gevolgd door slagroom en dan kwark...maar waarom neem je voor je zelf niet een dikke moorkop Nuage? die heeft maar 12.... Appeltaart heeft veruit t meest (laat ik daar nu juist zin in hebben!) En een stuk taart moet echt wel kunnen een keer toch? arme jij! hjeb je je lijstje al klaar voor na de bevalling? (wat je allemaal weg wilt werken?) Ik was vandaag in de winkel en stond gewoon te kwijlen bij de koekjes...m,mmm Heb wel theebiscuitjes meegenomen, gewoon een beetje stout doen! hahahaha
Ja een moorkop misschien, moet ik m wel vinden want hier in de supermarkt hebben ze het niet. Wat ik wil eten na de bevalling is pepernoten in chocola, beschuitjes met muisjes, een twix, een machiato, chocola van ritter sport en ijs hahaha Hier staat de frituurpan aan vrees ik. Een frikandel is gelukkig maar 9 koolhydraten hihihi
Wat dachten jullie van een monchoutaart. Alleen dan zelf maken en geen pakjes gebruiken. Ook kan je daarbij een vervanger van suiker voor gebruiken. En de bodem gewoon niet opeten. Suikervrije MonChoutaart voor Valentijnsdag | SuikerWijzer Monchoutaart zonder suiker Fijn dat jullie ctg allemaal goed is.
Klinkt goed, maar de bodem laten liggen... Dat is het lekkerste stukje! Zo ik ben opgelucht. Eet hier net patat met mayo 2 frikadellen, een kroket EN een kipcorn met een groot glas melk erbij en prik net 5,8
Ik gebruik 6 aardbeien totaal. Soms met een beetje zoetstof. Op 2 boterhammen. Ff off topic. Ik heb onwijs pijn aan mijn linkeroksel/zijkant borst. Morgen naar vk. Dan ff vragen of dat normaal is. Weer on topic. Ik prikte redelijk op een stukje slagroomtaart. Dus ik zou dat lekker nemen!
@Nuage, Wat fijn dat je patatjes met snacks gewoon kan eten. Het dieet word ook echt saai zonder patat. Ik ben er helemaal gek op deze zwangerschap. De bodum van de taart kan je wel opeten, alleen moet je dan gaan rekenen met koolhydraten.En kan je dus niet tussendoor snoepen. @liefjoyce, Hou van die pads voor in je bh bij de hand. Ik denk dat die pijn in oksel daar mee temaken kan hebben. Goed je borsten warm houden en als je pijn hebt lekker onder warme douche gaan staan en kijken of je de pijn kan wegmaseren. Zoiezo ff met vk overleggen.
Bij de gyn was alles goed. Ons beebje is van te klein naar erg flink gegaan. Voor de gyn is het al duidelijk dat ze gehaald gaat worden met 38weken. Dus nog 6 weekjes en ik heb haar eindelijk in mijn armen.
liefjoyce en wat zei de vk van de pijn in je borst / oksel? Nuage: fijn dat patat idd gewoon kan! Ikgeef weer niks om patat en dat soort dingen, ik hunker meer naar taart etc. Ik heb net twee beschuitjes met muisjes gegeten..had er zoown zin in! haha... zal straks wel zien wat ik er naar prikte. Iemand dtipte mij trouwens in de pink te prikken: idd is helemaal niet zo gevoelig en je hoeft zeker maar 1 keer te prikken want je haalt er genoeg uit! terwijl ik soms in andere vingers nog een keer moet prikken omdat t net niet goed was (hoeveelheid bloed ofzo) Rozeroos: wat spannend nog maar een paar week, is echt aftellen? Word het een inleiding? Nuage: violgens mij is een bosschebol ook t zelfde als een moorkop toch? die hebben ze bij jou misschien wel? of roomsoesjes zijn ook t zelfde, dat soort dingen. Heb jij geen HEMA in de buurt? Die hebben ze namelijk wel toch?!\
Ze zei dat het normaal was. Iets met melkklieren. Ik heb echt de concentratie van een krop sla op het moment dus weet niet meer precies wat ze zei. In ieder geval was het niet erg. Ze zei wel: flink kind. Terwijl ik vorige keer te horen kreeg: gemiddeld. Vond het bijzonder. Maar ook dit was niet erg. Mijn vriend en ik zijn allebei lang, dus was te verwachten. Ik zie het allemaal wel bij de bevalling... Nu ff bedenken wat we vanavond gaan eten...
Ja het word een inleiding. en echt fijn dat het aftellen is begonnen. Boschebol is idd hetzelfde als moorkop. Ze zijn ook te krijgen in de supermarkt. Ik heb er vandaag weer 2 gekocht en ga er morgen 1tje ongedaan maken. De vk schat ongeveer wat hoe groot het kindje is. Daar kan best wat bij afwijken. Soms denken ze dat het flink kindje is en dan is het nog een klein beebje. Wel fijn dat alles oke was.
ook groeiechos zeggen neit alles hoor, bij mijn dochter dachten ze dat ze tussen de 8 a 9 pond zou zijn!.. hahaha..Ze was 6,5 pond! Keurig gemiddeld aan de maat! Waar hebben we t over? al die extra echos om niks herinner ik me nog! (toen was er geen suiker geconstateerd, maar dat was toen ook nog niet met het vieze drankje)... Dit keer ook extra groeiechos en tot nu toe lijkt onze zoon gemiddeld..Nou ben benieuwd! haha. Het zegt dus allemaal niks, we zien t wel als t eruit komt! en wat t belangrijkste is: als t hoofdje maar niet te groot is hahahahaha!
ik prik net 5,0 na lasagne en dikke bak yoghurt en gele vla met een schep suiker er overheen.. Gosh ik ga gewoon haast twijfelen aan die meter joh! Ik heb toch echt te hoog getest op t suikerdrankje maar het lijkt elke keer niet in mijn vinger te zien...Das toch best gek? Donderdag moet ik bloedprikken dan gaan ze de spiegel van afgelopen maanden bekijken, misschien prik ik wel op de verkeerde momenten? of is er echt weinig aan de hand? Hoe hebben jullie de diagnose gekregen?
Doe anders eens een ontbijtcurve, dat kun je zelf doen. Dan neem je als ontbijt 2 boterhammen, eentje met zoet en eentje met gewoon beleg, en dan 2 koppen thee met suiker. En dan na 2 uur prikken. Ik prikte toen bij het lab een bizarre 8,7 op deze ontbijttest! Zo is het dus bij mij vast gesteld. Ik geloof dat het drankje trouwens gelijk staat aan 2 Marsen. Misschien kan je die eten en dan 2 uur later prikken?
Het drankje zou binnen 5 minuten 75 koolhydraten zijn, nu is het zo dat het eten ietsjes langer is dus dat daar misschien de crux zit. Ik scoor goed op een ontbijtcurve hoor, ik heb alleen verkeerd gescoord op t drankje (en ook flink je mocht max 7,8 en ik had 8,9 dus dat is niet een beetje eroverheen) maar goed ik begin een beetje achterdochtig te worden natuurlijk, wel fijn dat ik nog geen slechte score heb maar het is voor mij allemaal nog niet zichtbar en ben wel in een hoekje gedrukt.... Weetje wat me ook een beetje pijn doet, ik heb een iets wat te hoog bmi (niet mega ofzo) maar ben wel te zwaar, ik ben ook wel rond (slanke taille, brede heupen dikke kont haha) in iedergeval krij gik ook wel opmerkeingen uit mijn omgeving dat de suiker vast komt omdat ik te zwaar ben..Nou pardon! Voel me gewoon een beetje gediscrimeerd dat mensen het altijd maar linken aan mijn "te zwaar"zijn. Herkennen jullie dat? het doet mij iig een beetje pijn! En dan is het wel fijn dat je nog niet slecht scoort bij de curves, wil ik het ze wel onder de neus wrijven: als t dan komt omdat ik te zwaar ben, waarom zien we dat dan niet op deze tests?? maar goed ik verlaag me maar niet haha.
Ik denk ook dat je het bijna niet hebt dan. Waarom moest je eigenlijk dat drankje drinken dan als je ontbijtcurve goed was? Ik heb gelukkig dat hele drankje nooit hoeven doen. Hier gelukkig geen opmerkingen. Denk dat mensen dat ook wel uit hun hoofd laten hahaha ik ben trouwens ook te zwaar en wel flink hoor. Het zal er gerust mee te maken hebben in mijn geval want het zit ook totaal niet in de familie ofzo. Nou ja jammer dan.
Bij bmi te hoog is het hier standaard om via het drankje te doen, want er glippen nog veel mensen tussen door (anders ik dus ook) Dat is nieuw beleid binnen de hele regio. Ook het drankje als je, veel vruchtwater hebt, eerder een groter kind, grote groei baarmeoder, vermoedens hebt van een baby die iets voorloopt etc...Ze zijn hier best heel streng. (maar goed ook)
Hier ook via dat suikerdrankje. Ik kwam daar smorgens en bij de eerste vingerprik nuchter had ik al een te hoge glucose gehalte. Zelfs zo dat ze moesten overleggen of ik het suikerdrankje wel mocht hebben. Na overleg mocht ik die test toch doen. Ik scoorde 11,4 2 uur na suikerdrank. Dus was duidelijk zwangerschapsdiabetes. Opmerkingen over mijn gewicht en schuld heb ik nog niet gehad. Wel ben ik van mezelf duidelijk een paar kilo te zwaar. Mijn omgeving weet ook van mijn schildklier problemen (zit in de familie) Dus daar krijg ik begrip voor. En dus ook voor die extra kilo's die eraan zijn gevlogen mede door een onbehandelde traag werkende schildklier. (En natuurlijk at ik wel gezond, maar nam ik ook best welleens iets lekkers minder goed voor de lijn).
Ik prikte vanmiddag na twee saaie boterhammen een 7.1 Ik snap er soms echt even niks van. Dit is meer een waarde die ik hoor te hebben na het eten van pannekoeken.
Het suikerdrankje wordt hier helemaal niet meer gedaan. Het was vaak te moeilijk voor zwangeren (misselijk enzo) dus doen ze de ontbijtcurve. Ik ben benieuwd of het eerder was vastgesteld als ik wel dat drankje met 12 weken had gehad. Maar denk dat het echt pas later is ontwikkeld. Ik heb juist te weinig vruchtwater. Gek eigenlijk?
Dat suikerdrankje deden ze hier pas met 26 / 28 weken. Ik denk niet dat het eerder vastgesteld zou worden, volgens mij ontwikkelt het zich verder in de zwangerschap. En naar mate je verder komt des te moeilijker is het om je suikers goed te houden. Over die schommelingen en ineens hoog prikken terwijl je je netjes aan je dieet houdt. Daar kan je niets aan doen. Mijn gyn vertelde dat je verder dan het dieet niets aan je waardes kan doen. Dat het normaal is dat er uitschieters zijn zonder een dieet fout. Als die uitschieters er af en toe zijn is het niet erg. Blijven het uitschieters dan kijken ze naar insuline. Ook vertelde hij dat bij veel zwangere het in het begin goed gaat met een dieet, mar op het eind van de zwangerschap dit veel moeilijker is en er vaak insuline nodig is. (toevallig gisteren met de gyn over gehad) Te weinig vruchtwater houden ze ook goed in de gaten. De groei van de kleine is toch verder goed? Vaak met te weinig vruchtwater groeit de kleine minder goed en snel omdat ze dan mogelijk wat minder voedingstoffen via de placenta krijgen.