Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet bij lunch en ontbijt wel vk brood hoor! Zit toch niet echt verstopt. Dacht het omdat ik weer zo'n zeurend gevoel in mijn onderbuik had. Misschien dat het meer iets te maken heeft met voorbereiding op de bevalling. Wat een gekkigheid brengt dat zwanger zijn toch met zich mee... ;)

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien een blaasontsteking?

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Liefjoyce± of voorweeen, indalingsweeen? je bent al 37 week dus kan best gerommel zijn...."spannend"!

Nuage, ja idd brinta en muesli zullen wel overeen komen: te snelle boost. Terwijl je denkt dat het een redelijk gezond alternatief is!..Das eigenlkijk best gek dat je niet eens zo zeer gezonder eet nu je koolhydraat arm eet (athans ik eet veel minder fruit! ivm de snelle suikers.)

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    btw mn suiker is de rest van de dag goed geweest gelukkig~! Heb gewoon een stukje taart kunnen hebben en kunnen snacken (bittergarnituur, stukje kaas, stukje worst, komkommertje) Fijn dat ik iig mee kon doen haha...

5. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk idd dat het aan het rommelen is. Die zeurende pijn is vooral als ik ontspannen lig. Ik hou het wel ff in de gaten, want blaasontsteking zou natuurlijk ook nog kunnen.
    Vanavond geen pizza gegeten, maar bij de Griek gegeten. Niet geprikt, want weet al dat het niet goed zou zijn. Een keer moet kunnen toch... Morgen met frisse moed weer op dieet...:)

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Was het lekker liefjoyce??! En grieks daar heb ik ook wel weer een keer zin in! hmmmm... Lekker vlees en tzaziki! mmm
    Een keer een schommeling moet idd kunnen en je bent ook al bijna 38week!
    Nog ff buffelen meis

7. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was heerlijk! Heb echt genoten...

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    @Liefjoyce Gaan ze jou ook inleiden?

Hier nog steeds goede waardes :) Nog 1 weekje en dan ben ik er zeer ws vanaf! Als ik volgende week inleidbaar ben gaan we naar de Mac :) Mijn beloning voor het volhouden van het dieet :))

Gister nog een ritje zh gehad. Had de hele dag al druk tussen mijn schouderbladen en op mijn borst. Het uiteindelijk gebeld en ik moest toch even komen.
    ECG, CTG, bloeddruk, saturatie, mijn longen alles was goed. Ze waren toch even bang voor een hoge bloeddruk. Ze konden de pijn niet verklaren dus ben ik weer naar huis gestuurd.
    Heb vannacht super geslapen en de pijn is nu helemaal weg. Nu hoop ik toch niet eerder weer op de verloskamers te komen dan wanneer ik ga bevallen!

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ach getsie Nijn wat spannend! Gelukkig leek alles goed! Het zal nu hopelijk nooit lang meer duren meis!
    Weten jullie wat het word?
    En super dat het dieet zulk goed werk doet!

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb gisteren ook gezondigd, maar denk dat het binnen de perken is gebleven. Na de Chili con carne prikte ik prima. Pas daarna een stukje taart genomen en ook tussen die paar chipjes en de kaasjes met toastje heb ik veel tijd laten zitten. Mijn theorie is dat mijn alvleesklier het dan kan bijbenen ;)

Hhhhmmmm Grieks! Dat hebben wij gegeten op de dag van de diagnose hihi als afscheid. Heerlijk zeg!!

Ik wil ook bevallen!

11. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn: nee ik word niet ingeleid. Sterker nog, ik sta niet eens onder extra controle. Omdat mijn dagcurve met dieet goed was ben ik niet doorverwezen naar het ziekenhuis. Bij mij dus gewoon op de natuurlijke manier. Ben best zenuwachtig. Straks krijg ik een enorm kind. Aangezien hun schattingen nogal afwijken van elkaar... :)
    Wel schrikken zeker die extra controle? Maar beter een x teveel dan te weinig toch? Nu gewoon even zonder gekke pijntjes door tot je inleiding... De mac mis ik niet echt moet ik zeggen. Ik zou op dit moment een moord doen voor een heel lekkere grote ijscoupe haha. Maar gisteren al zwaar gezondigd met chocomousse als toetje, dus hou me vandaag maar in. Nog een paar weekjes!

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    En hoe vaak checken ze nu nog je bloed dan liefjoyce?

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Liefjoyce wat fijn dat het zo met het dieet kon en mooi dat je niet extra op controle hoeft.
    Blijft bijzonder om te ontdekken hoe het overal anders gaat.

14. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nuage: ze checken het helemaal niet meer. Heb het zelf tijdje gecheckt met geleende meter en met dieet is het inderdaad stabiel. Merk wel de laatste week dat ik veel honger heb. Dus misschien een extra eetmomentje gaan plannen voor het slapen gaan. Slaap al zo licht, met honger lukt het helemaal niet....

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Echt waar?! Ik schrik daar gewoon van. Van de internist en dvk moet ik blijven meten omdat het vaak voorkomt dat je alvleesklier het later in de zwangerschap toch niet meer trekt en je waardes opeens gek gaan doen ondanks dieet. Dan moet je wel meteen insuline spuiten en word je ook ingeleid. Ik wil me echt niet bemoeien met iemand anders z'n behandelplan maar ik sta echt met m'n oren te klapperen. Ik vind jouw vk echt eng bezig! Je krijgt totaal geen extra controle, er worden geen ctg's gemaakt in de laatste weken en ook na de bevalling wordt je kindje niet gecontroleerd om de zoveel uur neem ik aan want je bevalt thuis toch? Ik wil je niet iets aanpraten of bang maken of bijdehand zijn, maar ik maak me echt oprecht zorgen. Ik zou zelf het ziekenhuis eens bellen (gynaecologie) en vragen of zij dit een acceptabele manier van behandelen vinden bij zwangerschapsdiabetes.

16. Rozeroos

Helemaal mee eens.

Vanavond 2 aardappeltjes 2 slavinken en schep witte bonen in tomatensaus. Prik ik 2 uur na het eten 8.7 :$.
    Nu maar ff een poosje wachten voordat ik een toetje neem.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Rozeroos zo dat is best hoog na 2 uur! Zat er suiker in die bonen ofzo? Denk dat die de boosdoener waren.

18. Rozeroos

100 gram bonen waren 15 koolhydraten, 2 aardappels 16 koolhydraten en slavink geen koolhydraten maar niet mager vlees natuurlijk. Ik mag er tussen de 30 en 38 per maaltijd.

Dus ik snap eigelijk niet waarom ik nog na 2 uur zo hoog in glucose zat. Als er gewoon suiker in zat, had je heel snel hoge suiker en niet pas na 2 uur.

Moet toch ook weer iedere dag opnieuw een dagcurve maken. Mijn nuchtere glucose zit steeds op het randje en mijn baby is van te klein naar erg groot gegaan in 2 weken tijd.
    De groei zat afgelopen donderdag op 34+4 weken terwijl ik toen precies op 32weken zwangerschap zat.
    Daarom word ik nu ook ingeleid bij 38 weken.

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Goed dat ze je in de gaten houden. Met die koolhydraten had het zeker niet zo hoog mogen zijn inderdaad. Wanneer heb je weer overleg?

20. knap

knap Niet meer actief

De bonen op zich zelf zijn al suiker.

Heb me er toen niks van aan getrokken maar tijdens mijn zwangerschap vertelde de diabeet verpleeg dat ik of aardappel moest eten of bonen bruine witte groene maakt niet uit het maakt het door de combinatie dat je dan in een te veel koolhydraten naar binnen werkt. De meeste bonen soorten zijn dus van naturen al koolhydraat bommen.

Ik deed dan een schep aardappel een schep bonen. Omdat ik de een met de ander niet lekker vond om te eten. Bij bruinen bonen is het of rijst of aardappelen en niet alleen bruinen bonen vind ik echt anders niet lekker.

Rozeroos@ zou als ik jou was morgen idd het ziekenhuis eens bellen en anders je ha. Want 8.7 is wel wat hoog na 2 uur eten je kunt beter er op tijd bij zijn dan te laat. Een te zwaar kind of een te ligt kind of een kind dat het heel zwaar heeft na de geboorten. Dus idd je verlos is wat laks zo te lezen.

O ja wat ik me nog herinner van mijn laatste zwangeschap. Was dat het eten langzamer mijn maag verliet dus langer ( de suiker de kans kreeg om hoog te blijven.) had ook veel last van mijn maag in die tijd. Na mijn zwangerschap ongeveer zes weken later kreeg ik me eerste gal aanval. Zal daar ook op letten na je zwangerschap. Legde niet meteen de link van zwanger zijn toen der tijd maar nu vallen meer dingen op hun plek.

Deel Deze Pagina