Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Aankomende woensdag heb ik weer overleg.
    Dus ben benieuwd. Van 1 zo'n uitschieter doen ze nog niets. Ook van net op het randje doen ze verder niets dan in de gaten houden.
    Wel krijg ik iedere keer de opmerking van de gyn of ik al insuline spuit. Maar het is steeds op het randje.

@knap. ik sta onder controle van de gyn en krijg om de 2 weken een groeiecho. 2 keer per week moet ik mijn glucose waardes mailen en iedere dag een dagcurve maken. De gyn is al goed aan het bekijken hoe nu het beste voor mijn beebje. Ik ga morgen idd weer de diabetesverpleegkundige bellen zodat ze met de internist kunnen overleggen.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Knap ik denk dat je rozeroos en liefkleintje door elkaar haalt ;)

Ik bedoelde echt suiker, dus toegevoegde suiker om het zoeter te maken. Ik eet al 2 dagen Chili dus bonen met rijst en prik na een uur 6,2. Maar eet ik suiker dan gaat het mis. Dus daarom die vraag.

Bij een uitschieter doen ze hier ook niets, maar dan moet het niet te gek zijn en wel echt aan je eten liggen.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn uitschieters liggen bijna nooit aan het eten. Het is gewoon net of sommige dagen mijn lichaam de glucose niet kan verwerken en andere dagen wel weer.

Het heeft ook niets te maken met stress, want dat heb ik amper. Wel heb ik sommige dagen best veel pijn, misschien is dat wel de oorzaak. Gelukkig komt er deze week een hoog laag bed en hoef ik dus niet meer de trap op en af. Ik moet snachts tig keer naar de wc en die is beneden. Hopelijk maakt dat het verschil.

4. knap

knap Niet meer actief

Denk het ook haha. Sorry.

Het is voor mij al weer 2.5 jaar geleden maar weet nog hoe vervelend het soms was.

5. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, heb het meerdere malen aangekaart bij de vk dat ik het vreemd vind dat zij zo anders ermee omgaan, maar ze doen er niks mee. Het heeft mij rust gegeven om zelf te prikken en prikte zelden te hoog. Maar 2x of zo. Ook de groeiecho zag er goed uit. Maak me dus niet echt zorgen. Ja om de bevalling, maar dat zou ik sowieso wel doen...:)

Ik eet nooit bruine bonen of witte bonen met aardappelen. Heb toen ik ging afvallen een paar jaar terug geleerd van de dietist dat dat echt dubbelop is. Wij eten sla als we bonen eten. Sperziebonen en zo eet ik trouwens wel gewoon met aardappelen.

6. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Bedankt allemaal!
    Woensdag is de begrafenis. 97 is een mooie leeftijd. Maar mijn moeder zal haar zeker enorm missen.

Ik heb 2 dagen bij het avondeten niet geprikt. Ivm stress en slecht eten: chocola en mc donals. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mc donalds niet meer lekker vind.
    Vanaf gisterenavond waren de waarden weer keurig.

Nog een paar weekjes dan zijn we er hopelijk vanaf en kunnen we weer lekkere dingen eten.

7. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een paar weekjes en dan zijn we zo van onze kleine spruiten aan het genieten dat we niet eens meer aan slechte dingen eten denken... ;) Dat hoop ik dan maar, want wil niet dat de kilo's er na de bevalling aanvliegen. Wil er juist nog wat extra kwijt en hopelijk pas ik snel weer in mijn kleren, want heb nu echt weinig keus in kleding in mijn kast...

8. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    (Gebroken) lijnzaad, bijv. door de biologische magere yoghurt.
    Lijnzaad zitten geen kH in en het viel me op dat in de biologische m yoghurt minder kH zit dan in 'gewone' magere yoghurt.

Van gebroken lijnzaad kun je ook crackers maken.

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik heb net gezondigd en geen zin om te prikken hoor! liep langs een italiaanse ijssalon, heb een citroen ijsje gehad...en hij was heerlijk!
    zal vast veel koolhydraten zijn geweest...zucht...

kreeg de tip elders op dit forum om suikervrij snoep te eten als je echt zown zin hebt,z ouden minder koolhydraten in zitten..iemand ervaring mee?
    Wat doen jullie ta.v. de zoetigheid en slechte trek bevrediging??

10. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook in suikervrij snoep zitten koolhydraten. Als ik toegeef aan slechte trek dan heb ik niet genoeg aan 1 snoepje, dan wil ik de hele zak. Gaat dus niet. Dus ik geef niet toe. Ja aan een moorkop of een bakje chips ipv een ander tussendoortje. En dan moet ik zeggen dat ik er ook echt van geniet, terwijl ik het normaal gesproken gedachteloos in mijn mond zou stoppen...

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als ik zin heb om te snaaien maak ik ragout, tonijnsalade, knakworsten of stukjes kaas met mosterd. Voor zoet maak ik yoghurt met nepsuiker of een raket ijsje. Voorderest is het toch voornamelijk afzien, ik eet niks wat echt niet kan.

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik wou dat ik jullie discipline had dames...ik heb t er echt moeilijk mee haha...
    heb zooown zin in zoet en slecht, juist wellicht doordat het nie tmag..
    En als t dan geen zoet is dan wil ik filet americain! metuitjes!! Pfff en dat mag ook al niet...
    Ik bewonder echt zoals ik t hier lees jullie striktheid! TOP!, ik zoek elke keer nog de motivatie in mijzelf! misschien komt het omdat ik nog maar 1 keer ben geconfronteerd met een slechte prikscore en dat was na die cruesli: dat eet ik dus nooooit meer, dan lukt het me wel (al kijkt t pak me nog wel liefkozend aan haha)
    In plaats daarvan nam ik een boterham chocopasta vanmorgen, heerlijk! en ik prikte daarna een 6,6 helemaal goed dus....;)

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Als je zo goed prikt na chocopasta eet je dat toch?
    Perenijsjes en aardbeienijsjes zitten ook maar weinig koolhydraten in. Ook gewoon roomijs valt best mee zolang je het met mate eet. En anders een moorkop ;)

Ben echt aan het aftellen! Nog 8 - 11 dagen en dan is het zover! Had vannacht flinke menstruatiepijn dus ik verwacht stiekem wel dat ik inleidbaar ben volgende week.

Wat eten jullie vanavond? Hier shoarma met ijsbergsla en zonder broodje.

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    mm lekker Nijn! Is mini al ingedaald?
    En aftellen: heerlijk!

Wij eten: redjang vlees, rijst en scherpe sperciebonen..Geen idee hoe ikd aarna prik.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja als ik dat kon eten deed ik het ook hoor! Ik eet dus wel bij de Mac en eet pizza, pasta, rijst enzo want dan prik ik niet te hoog. Dus dan mag het :)

Ik zit echt af te tellen hier, wou dat ik ook een datum had. Ik denk al een beetje ontsluiting te hebben. Wie weet!

16. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond stond een recept van 24 kitchen op het menu. Vleesrolletjes met aatdappelschijfjes uit de oven. De snijbonen waren mislukt, maar had nog sla over van gisteren.

Net geprobeerd de kinderwagen in de auto te zetten. Het onderstel past precies in de achterbak, maar dan zit ie ook helemaal vol. Nu slaat de twijfel toe of we een grotere auto moeten gaan kopen...

17. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @liefjoyce
    een grotere auto kopen voor de kinderwagen?
    Over een maand of 6/7 gooi je gewoon een buggie achterin.
    Auto's zijn zo duur.
    Wij zijn ook aan het kijken.:$

Ik snoep niet.
    Als het echt niet te houden is wil ik graag 2 grote bokkenpoten.
    Of een zakje chips.

Ik eet 's morgens en 's avonds een halve liter yoghurt.
    Geen magere want dan hou je een hongergevoel.
    Ik eet volle yoghurt met slimpie.
    En de waarde zijn daarna prima.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ben blij dat wij vorig jaar al een stationswagon hebben gekocht :)

Net 7,8 na een uur maar had 2 enorme borden macaroni op dus mag niet klagen

19. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Wij hebben ook een stationwagon, een 6 persoons.

Ik heb chinees op, best veel ook, en ik had maar een 6.2 :)

20. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik heb een peugeot 206. En ik kan er ook geen afscheid van nemen heb ik besloten. Maar zien hoe we dat op gaan lossen met vakantie e.d.

Deel Deze Pagina