Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wij hebben ook een kleine peugeot. Toen we de kinderwagen gingen uitzoeken hebben we eerst gekeken hoe klein die ingevouwen kon worden en of ie achterin zou passen. Dat doet ie dus.
    Je hebt trouwens ook niet heel erg dure 5 standen buggies, die je goed plat kan leggen. Die kan je makkelijk vanaf het begin gebruiken. Misschien ook een optie. Ook kan je die buggies aan de fiets vastmaken zodat je die straks ook zo kan gebruiken.

Gisteren waren mijn waardes prima op de na de lunch na. Die was na 2 uur 7.3. En dat van 2 sneetjes brood met vleeswaren en beker optimel limoen. (Die optimel is zonder toegevoegd suiker en goedgekeurd door de dieetist). Gisteravond zuurkool gegeten. Daar blijven mijn waardes netjes van.

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hier hebben we een ford station, heel handig! Alles kan en past er in! straks ook 2 kinderstoelen. (wel zo prettig)

Meiden, jullie zijn echt al bijna flink aant het aftellen he?! Lekker hoor!
    Ik moet nog 3,5 week werken en dan heerlijk verlof! en dan volledig nestellen!

Hebben jullie alles al klaar en af??

3. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op zich past het wel. Zo vaak hoeven we niet met de auto. Alleen op bezoek en dat lukt wel. En als we een keer een weekend weg willen moeten we denk ik aan autoruil met iemand doen... Ga niet voor die 2x in het jaar een stationwagon kopen toch?
    Ik prikte soms ook wat hoger op brood met melk/optimel. Niks aan te doen. Ja een klein bekertje drinken, maar dat doe je vast al.

Het aftellen is zeker begonnen! 's nachts al regelmatig last van pijnlijke voorweeen. Maar zegt niks he, kind kan toch besluiten nog 4 weken te blijven zitten. Voel me verder redelijk goed. Probeer in beweging te blijven, merk dat ik me daar beter bij voel dan een beetje rondhangen... :)

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij hebben ook nog 2 rottweilers dus we moesten wel anders zit het kindje tussen die twee bakbeesten in op de achterbank hahaha

Ik ben het een beetje zat, wil nu wel richting bevalling. Nog max 3,5 week gelukkig. Alles is hier klaar :)

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Word je ook eerder ingeleid Nuage?

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja je mag met diabetes hier niet over de 40 weken. Als je insuline spuit halen ze met 38 weken. Vanaf week 38 krijg ik ook dagelijks een ctg en krijgt ze het moeilijk is het meteen inleiden. Je hebt toch meer risico dat je placenta het slecht gaat doen door de diabetes.

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    38 week is ook een mooie tijd!
    de vorige keer ook bevallen met 38 week ( 38 en een paar dagen) dit ivm zwangerschapsvergifiting maar ze zijn dan helemaal klaar enzo hoor!

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja maar ik mag dus tot 40 weken lopen want ik heb geen insuline. Al vraag ik me af of ze niet gewoon zelf eerder komt. Volgens mij heb ik al wat ontsluiting, maar ja dat zegt op zich nog niks.

9. Rozeroos

Ik gebruik geen insuline, maar ze halen de beeb toch met 38 weken. Wel is de beeb flink gegroeit. met 32weken zat de groei op 34+4weken.
    Dat je al wat ontsluiting hebt is alleen maar prettig. Zeker als ze gaan inleiden.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja doen ze dat standaard met 38 weken daar ongeacht of je insuline spuit? Of is er nog iets wat meespeelt?

Van mij had 38 weken ook gemogen hoor, maar de gyn zei dat ze toch zolang mogelijk kon blijven zitten maar dan moet ik wel die dagelijkse ctg's krijgen natuurlijk.

Ja ik ben ook blij met wat ontsluiting. Hoe beter de inleiding gaat werken hopelijk.

11. Rozeroos

Nee standaard met 40weken als je geen insuline nodig hebt.
    Bij mij zijn ze niet blij met de snelle groei van het beebje vandaar dat ze inleiden.

Ook zijn afgelopen dagen mijn waardes weer hoog, dus ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Wel is het duidelijk dat mijn beebje flink groeit door de schommelende waardes.

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rozeroos, dat is shit dat de beeb er door schommeld en groeit zeg! Moet je nu misschien aan de insuline?

13. Rozeroos

Tot nu toe nog niet. Maar gisteren en vandaag waren mijn waardes weer te hoog. En ik hou me goed aan het dieet, maar kan geoon bijna niets meer eten zonder dat de waarde te hoog is.
    Morgen worden de waardes opnieuw beoordeeld, dus ben benieuwd of ik nu wel insuline nodig heb.

dag, nuchter, 2u na ontbijt, 2u na lunch, 2u na dinner.
    zondag 5.3 / 5.1 / 6.1 / 8.7
    maandag 5.0/ 5.9 / 7.3/ 5.4
    dinsdag 4.8/ 6.2/ 6.9/ 7.4

Zondag 2 aardappels, witte bonen in tomatensaus en slavink.
    Maandag lunch 2snee volkorenbrood met vleeswaren, 1 beker optimel limoen.
    dinsdag lunch 2snee volkorenbrood met kaas, 1 beker optimel
    avond zelfgemaakte lasagna klein stuk afgewogen volgens dieet.

14. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen dat je waardes zo pieken. Ik duim voor je dat je toch niet aan de insuline hoeft. Ik zou aardappelen en witte bonen niet meer combineren!

15. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Hier heb ik donderdag een gesprek met de gynaecologe.
    Ik wil wel graag ingeleid worden ivm de afstand rijden. 3 kwartier.
    Maar de babykamer is ook nog niet af. Dus te vroeg inleiden heeft geen zin.

Ivm het overlijden van mijn Oma en de visites ben ik de laatste dagen vergeten te prikken. Ik ben benieuwd wat de diabetesverpleegkundige zegt.

Mijn peugeot moet van de week naar de garage.
    Hopelijk valt de rekening mee.:(
    Dan kan ik er nog een tijdje mee doen. Want hij is lekker groot en rijd ook lekker.

16. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    rozeroos,
    hoe hoog mogen je waardes zijn dan? ivm dat je 2u daarna prikt?
    Ze zien er namelijk niet heeeel hoog uit, ze pieken wel en dat is minder goed maar je bent nog niet over de 9 toch? ze zijn TE hoog maar ze zien er niet schrikbarend uit zeg maar, al heb ik er totaal geen verstand van ook gezien het feit dat je 2u later prikte.
    Hier 1u later en mag niet boven de 7.8 k omen vandaar, dan kijk je er anders tegen aan..

Minnie: succes met het gesprek met de gyn.

Vandaag heb ik verjaardag van manlief, ik heb geen zin om de hele tijd te bedwingen, maar ik zal keurig prikken om te kijken wat het geheel met me doet...

17. Rozeroos

Nuchter onder de 5.3 liefst onder de 5.0
    En 2 uur naar de maaltijd onder de 6.7.

Misschien moet ik eens 1 uur na de maaltijd gaan checken hoeveel me waarde dan is.

En het is idd niet heel ernstig die pieken. Alleen me kindje groeit zo hard. Vandaar dat ik zoiets heb dat er wat aan gedaan moet worden. Het buikje zat al op de p100 lijn, terwijl 2 weken geleden ze nog te klein zou zijn.

18. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe meten ze je kindje? Krijg je elke x een echo? Want ik kreeg eerst te horen dat ze keurig gemiddeld is en de week erop zegt een andere vk: zo dat is een flink kind! Ik weet het ook niet meer hoor...

19. Rozeroos

Mijn kindje word om de 2 weken bekeken met een groeiecho.
    Daarbij meten ze de omtrek van het hoofdje. Omtrek van het buikje en het botje van het bovenbeen. Vanuit daar zien ze of het is gegroeit en of het goed is gegroeid. Ik heb al 3 groeiecho´s gehad, vandaar dat ze het nu wel duidelijk kunnen zien. Bij de laatste echo lag het hoofdje er niet helemaal goed voor, dus die hebben ze dus maar niet gemeten.
    Maar het buikje was dus heel flink.

Ik snap eigelijk niet dat als je zwangerschapsdiabetes hebt je geen groeiechó´s krijgt met 30 en 32 weken.
    Zelfs als ik bij de vk kon blijven zou ik groeiecho´s krijgen.
    Maar goed beleid is blijkbaar overal anders.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik zou er deze week weer eentje moeten krijgen maar heb alleen afspraak consult vrijdag. Heb erover gebeld maar moet het vrijdag bespreken, weet zeker dat ik een echo hoor te krijgen weer. Hoofdje ligt hier te laag om nog te meten, maar het is toch meer het buikje. Ik ben na 2 maanden stilstand ineens een kilo aangekomen dus ben wel erg benieuwd!

Deel Deze Pagina