Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    bij mijn vroige zwangerschap geen diabetes, toen dachten ze dat dochtertje p90 was: ofwel ruim 8,5 pond...
    mooi niet 6,5 pond bij de geboorte! Dit ondanks alle groeiecho;s..
    Ze was niet zwaar had gewoon een bol buikje, niks aan de hand..Gek he?

Bericht van de diabetesverpleegkundige: mn waarden zijn goed, ondanks die 1ne uitschieter die kan echt niet kwaad werd me verteld (pfieuw) mag door gaan met om de dag meten! yes!
    Voel me ietsjes opgelucht. Moest er natuurlijk wel rekening mee houden dat gaande weg de insuline tolerantie minder word, dus per week aankijken.

@hier bezig met de uitzetlijst, je denkt dat je alles al hebt, maar ik moet toch echt weer nieuwe dingen want ik ben ook wat spullen kwijt *uitgeleend w.s.*....mmmmm
    Manlief heeft ook een beetje nesteldrang, heeft de wieg van zolder gehaald en de kinderwagen hahaha...Heerlijk om weer ff te zien allemaal...brings back memories.....

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Het hoge woord is eruit. Morgen een nieuwe afspraak met de diabetesverpleegkundige en ik moet starten met de insuline.
    Eerst 2 keer per dag, lunch en avondeten en later waarschijnlijk ook ontbijt.
    Hopelijk kan ik nu eindelijk weer een beetje normaal eten zonder pieken. (natuurlijk nog steeds volgens dieet)

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het is balen maar toch ook fijn meid. Qua inleiden maakte het niet meer uit toch? Nou lekker eten dan hoor die laatste weken ben het er helemaal mee eens!

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rozeroos, nu kun je tenminste wel wat meer fatsoenelijk eten waarschijnlijk, zonder de stress van de waardes, want daar insuline je nu iets meer voor! Al is het wel shit dat het zo ver moet komen he?
    Wanneer (in welke week) begonnen je pieken of zijn die al langere tijd gaande?
    Succes meis in iedergeval!!!

@hier uit eten geweest en prik net keurig een 5,4...Heb geen toetje (nog) gehad, die neem ik zo...kan niet meer zo veel op momenteel, snel een vol gevoel (beeb drukt nog tegen mn maag aan, moet nog naar beneden hihi)

5. Rozeroos

De waardes piekte al vanaf het begin (week 28 begonnen met prikken), maar heb het lange tijd kunnen volhouden met dieet. Vanaf week 26 is zwangerschapsdiabetes vastgesteld en waren de nuchtere glucose bij test al te hoog en na de test ook. Nu sinds 2 weken blijft het steeds wat hoog en sinds paar dagen zit er echt stijgende lijn in.

6. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen van het prikken roos, maar hopelijk nu wat minder stress!

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Oh Roos wat verschrikkelijk jammer dat je toch over moet op insuline... Maar de weken die je zonder hebt gedaan heb je mooi binnen!!

Groeiecho: Ik kreeg bij elke afspraak een echo. Dus elke keer werd alles opgemeten. Baby groeit al weken op hetzelfde lijntje en wordt bij de geboorte ca 3400 gr geschat.

Waardes lijken lager te worden. Ik had gister verschrikkelijk zin in een tosti. Normaal prikte ik altijd rond de 7.4 na een tosti. Gisteren 5.6 en ook na het avondeten zijn mijn waardes lager.

Verder gaat het hier wel aardig. Baby ligt errug laag en daardoor kan ik bijna niet lopen van de pijn. Heb ookal sinds zondagnacht steeds menstruatiekrampen 's nachts. Ik hoop dat het voor ontsluiting zorgt zodat ik volgende week inleidbaar ben! Het aftellen is echt begonnen!

8. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Nijn het word nu wel spannend bij jou zeg, met de voorweeen enzo! hihi....Nog ff buffelen!

Rozeroos, wanneer heb je gesprek voor de insuline? *sterkte meis*

Ik vandaag op controle weer bij gyn, hij was super tevreden! mijn bloeddruk is eindelijk wat lager! niet meer hypertensie zelfs: nu 120 - 80!! terwijl ik verder in de zwangerschap ben, doordat ik van hem verplicht halve dagen moest werken scheelt het denk ik...meer rust...kan mn lichaam de zwangerschap beter aan ;) Ik was ook helemaal verbaasd, was bang dat ie weer hoger zou zijn met alle gevolgen van dien! maar mooi niet dus! YES!

9. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijn: sterkte met de pijn. Hopelijk doet het daadwerkelijk iets en is het dus voor een goed doel.
    @sumshine: goed nieuws dat je bd goed is! Ook wel leuk om iets positiefs te horen toch?

Wat staat er bij jullie op het menu vanavond? Ik eet rauwe andijviestamppot met spekjes en een beefburger.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vrees weer pizza... Man heeft avonddienst en heb zo hard geen zin om iets voor mezelf te maken. Heb ook niks in huis.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik had een dagje weg met het werk, we hadden een koudbuffet: salade en brood buffet...Naja prima, ik miste wat warms..hahaha..

12. Rozeroos

@Nijn, Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Hopelijk word het wat minder.

Verder hebben ze me vandaag uitgelegt hoe en wat met insuline. Ze liet me de prikpen zien waar gewoon een naald in moet en ik moest die naald dus in mezelf (buik) steken. Toen ik het zag werd ik toch wel ff beroerd. De verpleegkundige prikte me als eerst daarna moest ik hetzelf doen. Toen ze me prikte merkte ik dat de vingerprikjes vervelender zijn, dus het ging me gelukkig goed af.
    Veel hoef ik nog niet te spuiten. Ik heb een kortwerkende insuline. Werkt na 10 min tot 3 uur na het spuiten. Nu moet ik 2 maal per dag na lunch en avondeten 2 eenheden per keer spuiten.
    Vanavond mijn eerste keer na eten gespoten. Ik heb eindelijk weer een normale hoeveelheid kunnen eten en ik prikte na 2 uur 5,9. Wel moet ik nog steeds het dieet volgen en moet ik me aan de hoeveelheid koolhydraten houden.

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Fijn dat het toch meeviel dat prikken! En dat is een mooie waarde :)

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rozeroos! Wat super dat het prikken meeviel! en super dat je weer normaal kon eten! Mooi nieuws meis!

15. Rozeroos

Hoi dames,

Het is weer weekend en ik ga er met mijn partner en kids even heerlijk tussenuit. Ik denk dat ik het hele weekend in het zwembad drijf. Heerlijk gewichtloos.
    Allemaal hier een fijn weekend. :D

16. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Fijn weekeind Rozeroos! en drijfse..hihi

Hier vandaag een supriseparty voor manlief aant regelen (hij is woe 30 geworden en hij heeft iedereen uitgenodigd om a.s. zaterdag een borrel te komen halen hahaha.. Hij komt om half 5 niks vermoedend thuis w.s. hahaha.. en dan is het een thema feest: rock en roll! hihi..maarja met deze zwngere buik geen kostuum ofzo gehuurd dus ik ga aan de smink: kiss sterr om mn oog hahaha...En getoupeerd haar natuurklijk! is ook heel rock en roll he?! haha
    Wel een gedoe, moet nog boodschappen doen, huis aan kant, versieren, hapjes maken etc..Allemaal met mijn dikke pokkel..)heb medelij! haha'

17. Rozeroos

Whahahha Sumshine, Dat word dus ook een erg leuk weekend.
    Ben benieuwd hoe je partner erop reageerd.
    Wel lastig dat je veel moet doen nog. Kan je niet ff wat hulp regelen.
    Maar het word vast een superavond... Veel plezieeeeer....

18. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames
    Klinkt als leuke weekendjes. Hier gewoon beetje rustig aan en wat dingetjes in huis doen. Veel plezier!

19. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Hier doe ik ook rustig aan, ik heb best moeite met lopen.
    Zal waarschijnlijk komen omdat de kleine ingedaald is :(
    Doet best zeer en ver lopen gaat echt niet meer.

Fijn weekend allemaal!:D

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zo de 37 weken zijn gehaald, ik mag officieel bevallen :)
    Hier ook een ingedaald kindje ondertussen, lopen is idd een crime geworden.

Deel Deze Pagina