Laatste loodjes zijn gewoon zwaar. Meeste vrouwen hebben dan pijn. Ondanks dat andere het misschien wel zwaarder hebben, mag je best ff erover klagen. Groot houden is echt niet nodig. Pijn in het bekken en/of banden is echt niet niets. En slaaptekort is ook echt heel vervelend. Zeker als je nog voor andere kids moet zorgen. @Minnie, De wisselende waardes kan je echt niets aan doen. Aan het eind van de zwangerschap is het nog moeilijker om je waardes onder controle te houden. Al hou je je geweldig aan het dieet, dan nog kan je uitschieters hebben.
Ik hou me idd zo goed mogelijk aan het dieet. Stress en beweging kunnen ook tegenwerken of juist helpen. Vanmorgen werd ik weer wakker van pijn in mijn benen. Verder zo'n 5 x eruit om te plassen. Vandaag aan de slag met de babystrijk. Dat is best nog veel werk....
Suc6 met de babystrijk. Gelukkig zijn al die kleertjes zo schattig en lief. Dat maakt het meer dragelijk. Ik heb echt niets gestreken voor de baby. Heb het gewoon in de droger gedaan en dat heeft hetzelfde effect als strijken. Ook op die manier zijn de bacterien er echt wel uit. Ik heb echt zo´n hekel aan strijken. Normaal doe ik het ook niet en koop ik kleding die ik niet hoef te strijken. En hier gaat echt niet alles in de droger. Het meeste hang ik op.
beebkleertjes strijk ik wel , ondanks dat ik er een hekel aan heb...wil alles gewoon strak en glad hebben haha. Ik moet nog aan de beeb was trouwens. heb net de boel uitgezocht dus kan een dezer dagen t weekeind ofzo beginnen met wassen... @hier: ik ervaar veel honger meiden! pffff...score ook goed met de prikjes gelukkig. Zou het weer een fase zijn? Ben echt veel in de "vr"eetstemming (behalve avond eten en groenten dan hahaha...) Als ik niet eet voel ik me ook misselijk zeg maar, moet elke 2 uur wel wat nuttigen..herkenbaar?
Ik ken het geval van vreetbuien. Ook hier sommige dagen extra trek en wil dan meer dan ik mag. Ik eet zoiezo kleine beetjes om de 2 uur. Als ik echt heel erg trek heb neem ik knakworstjes of een ei. Ook een salade met komkommer en tomaat en dan lekker zuur maken, heerlijk. Olijven en vleeshapjes, jammie. Verder zijn het echt maar enkele dagen en hou ik me netjes aan me dieet.
Ik heb gelukkig nog geen andere kinderen om voor te zorgen, dus kan elk moment gaan rusten als ik er behoefte aan heb. Dat scheelt denk ik heel veel. Ik heb 2 lakentjes liggen die ik nog ff wil strijken, maar de kleertjes doe ik denk ik niet. Heb er ook zo'n hekel aan en koop ook altijd dingen die niet gestreken hoeven te worden. Mijn vriend strijkt zijn eigen kleding gelukkig. Ik heb af en toe ook behoorlijk honger, maar dat komt soms ook omdat ik dan een ijskoffie verkies boven iets voedzaams. En lekkere trek heb ik vooral naar dingen die ik echt niet kan nemen. Denk dat het morgen weer eens tijd wordt voor een lekkere moorkop. Mmmm, ga er vast nu de hele tijd aan denken hshs. Hou je taai meiden. Als de baby's er zijn mogen we weer alles!
Nou vergis je niet in de babystrijk. Ik ben heel de dag bezig geweest. Alles sorteren op maat, en setje bij setje. Dan alles in de kast/ commode. Daarna opnieuw de babytas en de ziekenhuistas ingepakt. Sjonge daar gaat veel tijd in zitten. Maar het is klaar op 2 kleertjes na. Daar zat nog waspoeder op dus die was ik opnieuw. Ik heb echt vreetbuien tegenwoordig. Niet leuk meer. Ik heb wat pieken maar de gynaecoloog doet er niet moeilijk over.
Ik heb ook lang gedaan over de babystrijk. Wat een rotklus, dat strijkijzer is groter dan die kleertjes! Ben er lekker bij gaan zitten en heb de strijkplank laag gezet en de tv aan. Toen was het best een leuk klusje
Ik ben ook gaan zitten. Ik heb dan wel zo'n stoomgenerator maar die moest ik toch 3 x bijvullen. Nou ja, het is gedaan.
zouden er trouwens ook koolhydraten in rennies zitten? ivm maagzuur af en toe haha...Vroeg het me af..
wat is gdc? goede dagcurve ofzo? Je zult misschien iets specifieker met je vraag zijn, want er zitten veel verschillen in beleid.... succes.
Ik moet iedere vier weken een glucose dagcurve prikken zelf. Nuchter en dan 2uur na de 3maaltijden. Nu is deze altijd onder de 6,5 geweest maar gisteren was deze 7, 3. Is dat te hoog ?
Twee uur na de maaltijd 7,3? Ik denk wel dat dat aan de hoge kant is. Pfff hele nacht oefenweeen in mijn rug gehad en nu nog steeds. Voor de zekerheid vk gebeld, maar was normaal zei ze. Ik hoop niet dat dit 3 weken doorgaat, want grappig is het niet. En spontaan bedenk ik me: hoe ga ik in hemelsnaam de echte weeen overleven? Straks naar de fysio. Ff vragen of hij extra hard aan mijn voet wil trekken, dan vergeet ik misschien de pijn in mijn rug....
Haai, Ik moet een uur naar de maaltijd prikken en mag een uur na de maaltijd max 7.8 hebben. Ik weet niet wat het beleid op 2u naar de maaltijd is. Probeer anders even 1,5 uur na de maaltijd te prikken bij zwangerschapsdiabetis piek je namelijk eerder als bij gewone diabetes vandaar dat veel een uur na eten moeten prikken en dan max 7.8 volgens mij is 2u naar het eten max 7. "hier uitslag van mijn bloedwaarden gehad, die zijn hartstikke goed: 5,5% of 36mmol word er gezegd...maareh wie weet wat dit inhoud??? Vind het wel leuk om te lezen en te horen! maakt me blij! hihi
Nuage: suikerspiegel, hier doen ze bloedafnemen en kunnen ze de suikerspiegel van de afgelopn 2 maand geloof ik zien...
@Lara, nuchter moet hier onder de 5,3 en 2 uur na maaltijd onder de 6,7. @sumshine, Fijn dat je waardes goed zijn. Heb alleen geen flauw idee waarvoor het is. Vandaag weer bij de gyn geweest. Bij de meting van het buikje (hij kon het niet helemaal goed meten) kwam hij op 39 weken en op 40,2 weken uit met de groei. Maandag moet ik terug komen en krijg ik een speciale echo bij een betere echoscopist en met die uitslag gaat de gyn bekijken of een keizersnee nodig is. Hij denkt van wel en omdat het mijn laatste kindje is wil hij niet veel risico nemen voor een gewone bevalling, maar het zo prettig mogelijk maken voor mij. Heb namelijk al een boel complicaties tijdens mijn bevallingen meegemaakt. Dus weer afwachten. Het word nu echt wel spannend.