Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ja ik heb liever een keizersnee. Dan weet ik teminste dat bepaalde complicaties zich niet voordoen en kan ik rustig afwachten tot de datum.
    Word het geen keizersnee ga ik me de hele bevalling druk maken over het te grote kindje en het risico van opnieuw een schouder die vast zit of een bloeding.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is wel erg groot idd. Hebben ze een geschat geboortegewicht genoemd? Hier gaan ze er pas over praten als dat over de 5kg heen komt... vind het nogal wat!

5,5 is dus je hbac1 ofzoiets. Dat is prachtig! Die van mij was 5,7. Was ook mooi. Dat is je gemiddelde suikerspiegel idd van de laatste 3 maanden. Super, want dat betekent dat je waardes niet heel achterlijk doen en je het waarschijnlijk ook niet al langer hebt.

3. Rozeroos

Nee ze hebben het niet over een geboortegewicht gehad. Maar omdat ik al eerder problemen heb gehad met de bevalling van een baby van 3620 gram, wil de gyn geen risico nemen als het groter is dan dat. Vandaar dat hij al eerder een besluit neemt van een keizersnee.

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Rozeroos, kan me voorstellen dat een keizersnee in jou geval wenselijk is, niet te veel risico idd!
    Hoe gaat he tnu met de glucose?

Nuage: thanks ja dat is die h1ab nog iets.... score ja! Mooi dat 5,5 goed is, Dacht t al haha..Ik had ook niet het idee dati k het lang had hoor ;) Heb net ff lekker gesnoept om t te vieren..I know ik ben errug, maar die chocolade riep me gewoon en tja met zulke goede scores moest ik t ff vieren hihi..

5. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Dit kreeg ik nog als antwoord van de diabetesverpleegkundige: ik had jullie de vraag gesteld maar hen ook per mail:

Deze moet zeker onder de 7%=53 mmol zijn en daar zit je dus ruim onder.
    Ik had 36 mmol ofzo.

6. Rozeroos

hahhaha, Ik hoop dat je genoten hebt van dat stukje chocola. :D

Met mijn glucosewaardes gaat het goed, alleen na het ontbijt zit het nu op het randje. Dus zal vast ook nog na ontbijt insuline nodig hebben in loop van de tijd. Verder zijn mijn waardes goed en worden ze helemaal niet te laag. (daar was ik een beetje bang voor) 2Maal per week mail ik me waardes en krijg ik het verdere beleid te horen. Morgenochtend weer tijd om te mailen.

7. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik had zowizo begrepen van de diabetesverpleegkundigen dat het ontbijt meestal het "tricky'st"is zeg maar, dat smorgens je lichaam zowizo moeite heeft met het omzetten van glucose, vooral als je zw.diabetes hebt dan komt een te hoog suiker smorgens het meeste voor, dus misschien dat je idd bij t ontbijt insuline nodig hebt straks Roozeroos.
    Nu doe je 2 x per dag?
    Gelukkig ben je al bijna 34 week!
    Werk je uberhoubt nog? zo op t eind? Of werkte je al niet?
    Sterkte!

8. Rozeroos

Ik was bezig met een opleiding (16uur per week) in de zorg en daarbij deed ik mijn werk (24uur per week) op afdeling geriatrie van een ziekenhuis. Maar omdat ik al vroeg last kreeg van bekkeninstabiliteit en ze ivm mijn opleidingsplek geen andere functie hadden voor mij ben ik met 12 weken gestopt met werken en met de zomervakantie timeout van mijn opleiding. Dus ik zit nu al meer dan 6 weken thuis en met werk nog langer.

Insuline gebruik ik nu 2 keer per dag. Bij lunch 2 eenheden en avondeten 4 eenheden. Het lijkt erop dat mijn lichaam naar mate de dag vorderd minder goed de suikers kan verwerken. Waarschijnlijk komt het door mijn gebruik van schildklierhormoon thyrax. Daar gaat de glucosespiegel ook van omhoog. En ik slik die smorgens nuchter en het middel werkt 4 uur na inname optimaal.

9. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    aah Rozeroos, wel fijn dat je je nu op thuis en beeb en jezelf met de diabetes kan concentreren ipv ook nog erbij werken en stagelopen toch? Tis ook neit te doen denk ik flink zwanger zijn en in de zorg, dat is lichamelijk nogal aanpoten en dat is de zwangerschap natuurlijk ook al!
    Dus ook de thyrax medicatie heeft effect op je suikerspiegel joh?
    pff hopelijk blijft het allemaal nog bespaard.

Wanneer moe tje weer heen voor de groei van de beeb? Die was toch fors te groot geschat op dit moment? Succes meis!

@hier volgende week do groeiecho, ben benieuwd!

10. Rozeroos

Maandag doen ze een GUO maar dan alleen van het buikje om goed het gewicht te schatten. Wat de gyn vandaag had gemeten was de eerste keer 39 weken en 2de meting 40 weken. Dus dat zou betekenen dat het kindje 5 a 6 weken voorloopt met de groei. Alleen kon de gyn het niet helemaal perfect meten zoals hij het zelf had gewild, vandaar dat hij een echoscopist nogmaals laat kijken.
    Met die gegevens beslist hij of het een keizersnee gaat worden. en dat hoor ik pas bij de volgende afspraak bij de gyn op vrijdag 5 oktober.

Ik hoop dat volgende week jou groeiecho er prima uit ziet. Ben benieuwd.

11. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een bloedglucosemeter gekocht. Prik net 8,9 na pizza, maar 5 minuten later 4,4. Vanmiddag na de lunch eerst 6,9 toen 3,3 en toen 5,2 en 5,9. Snap dat het een beetje kan varieren, maar ik ga morgen toch even terug naar de winkel, want dit lijkt me niet echt een goede meter...

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waarom krijg je er niet gewoon eentje dan?

Hier ook na ontbijt vaak wat hoger, maar niet te hoog.

13. Rozeroos

Whaaaaaa, ik prik net gewoon 2 uur na de maaltijd 10.3.
    Moet ik dat nu melden of nu gewoon laten gaan en morgen over hebben. ppffffff.

Je hebt nu die glucose meter. Was je voor het prikken wel je handen?

14. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg hem niet, omdat de vk hier denkt dat het prima gaat met 1x ren dagcurve prikken. Blijkbaar ander beleid hier en miss heeft ze wel gelijk, maar ik wil graag zekerheid. Yep hndjes netjes gewassen en met papieren doekje afgeveegd...

15. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @roos: morgen ff melden denk ik...

16. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    Hallo
    Vandaag begonnen met prikken voor avondeten
    4.7 en 2 uur later 5.4 moet het de hele week
    Bijhouden even afwachten maar succes allemaal
    Liefs sofie

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Maar liefjoyce hoe prik jij de dagcurve dan? Dat is 7x op een dag prikken. Krijg je dan wel een meter? Woon je eigenlijk in NL?

Dat is idd hoog Rozeroos maar morgen bespreken is vroeg genoeg hoor, komt goed!

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Roos, ik zou het idd even emlden boven de 10 is wel hoog nl.

Liefjoyce hoe vaak moet je een dagcurve prikken? Hier is een dagcurve 4 keer namelijk.
    Enne liefjoyce voor jou zijn t echt de laatste loodjes he? spannend meis! krijg je ook nog groeiechos ofzo?

19. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik prik hier 7 x per dag.
    Gisteren heb ik een schaaltje m & m's op...dat was een 7.9.
    Niet meer doen dus.:(
    Het lijkt wel steeds moeilijker te worden om niet te snoepen.:(

20. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    minnie: je bent er ook al bijna, misschien dat dat er onbewust mee te maken heefT?
    en mmmmmmm lekker m&m's!

Deel Deze Pagina