Glucose meten ivm zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Minniemouse1974, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Spannend hoe zou t met liefjoyce zijn?

2. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    * hoopt dat liefjoyce gezond en wel bevallen is*

Hoe issie met de andere meiden?
    Hier stront vekrouden, niks aan! Dus luie zondag, huispak aan en een beetje strijken, opruimen, hangen etc.
    OOk lekker!

Nuage: heeft het bij jou a;l doorgezet meis? Wel ff meldplicht nu he? hahahaha...Spannend!

Minnie hoe ist met je suikers?

3. liefjoyce

liefjoyce Actief lid

20 sep 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, berichtje van mij. We zijn de trotse ouders van Kim! Vrijdag begonnen de weeen. Zaterdagochtend vk gebeld. Om 16.oo uur kon ik de weeen echt niet meer aan en naar het zh voor een ruggenprik. Helaas werkte deze uit en de extra dosis die deed niks meer voor me. Niet bang zijn, komt nooit voor, ik ben uitzondering. Hield wel in dat ik weer zelf zware been en rugweeen op moest vangen. Uiteindelijk mocht ik zo om 0.30 persen en om 1.05 was Kim er gezond en wel. Mijn vagina bleef overigens wel verdoofd al die tijd, dus persen was een heerlijke verademing. Wel beetje ingescheurd, maar dat kwam omdat de kleine superwoman haar handje naast haar hoofd had bij het eruit komen. Na de bevalling veel bloed verlorsn, dus vandaag tot 17.00 uur aan t infuus in het zh. Inmiddels thuis. Slapjes, maar supertrots. Leuke bijkomstigheid van het bloedverlies. Ik MOEST heel veel suiker binnenkrijgen vandaag. Das weer eens een ander dieet ;).
    Kim is overigens 50 cm en 3540 gram.

4. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    LIEFJOYCE gefeliciteerd!! Wat een wonder weer en wat heb je t goed gedaan meis!
    Prima gewicht en lengte ook jullie dochter! Die heeft zo te zien weinig mee gekregen van de suiker! JOEPIE!
    NU lekker genieten op die roze wolk!
    Aansterkse en succes!
    Knuf!

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Gefeliciteerd met de geboorte van Kim. Wat fijn dat uiteindelijk alles goed is gegaan. Hopelijk herstel je snel van het bloedverlies en wat fijn dat je nu weer lekker thuis bent.
    Heerlijk dat je eindelijk geen dieet meer hoeft te volgen en je beebje geen last heeft gehad van de diabetes.
    Ik wens je een hele fijne kraamtijd toe en veel geluk.

@sumshine, Beterschap, hopelijk voel je je morgen een stuk beter.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Liefjoyce gefeliciteerd!!!!!

7. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Gefeliciteerd liefjoyce!!
    Fijn dat het nu achter de rug is.
    Lekker aansterken en genieten nu!!

8. Rozeroos

Net de echo gehad en het beebje heeft dus idd flink kunnen meesnoepen in mijn buik. Ze word nu al geschat op ruim 3000gr.
    Ook zagen we het hoofdje en heeft ze flink wat haar.
    Ze is dus echt een suikerbaby en gaat nog flink doorgroeien.
    Het word nu duidelijk een keizersnee met 38weken.

9. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Nu al 3000 gram?

Mijne wordt geschat op 4000 gram bij de geboorte, maar daar maken ze geen punt van.
    Het buikje lag op de bovengrens, ivm de glucose zeiden ze.
    Het hoofdje lag precies op de middellijn.
    Afwachten....

10. Rozeroos

Ja nu al ruim 3000gr. Ze loopt ongeveer 5 weken voor op groei van het buikje en beentje zit op week35 en hoofdje ook week35.

Een baby van ongeveer 4000gr is vrij normaal. Wel aan de grote kant maar prima te doen. Dat mijn kindje word gehaald door keizersnee is door mijn andere bevallingen en daarbij complicatie´s.

Mijn glucose kan ook al tijden niet meer stabiel houden, zelfs met de insuline schommelt het heel erg, ondanks ik iedere dag bijna hetzelfde eet en drink.

11. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ow Rozeroos wat balen of niet? Of vind je het een opluchting dat je nu weet dat je nog maar een kleine 4 week moet.
    Shit dat de suikers zo blijven schommelen!!

Ik heb donderdag mijn groeiecho, ben benieuwd eigenlijk.

trouwens ik ben net heel slecht geweest en moet straks prikken dus ben bang voro t resultaat heb bijna een zakje kikkers en muizen (die chocolade sint dingen) op...ik weet dat t niet goed is, maar ik had er zooown zin in en dacht "" scheit" tja nu hebik dus spijt....kut suiker ook! Ik hoop dat he tresultaat meevalt, aan de andere kant, laat me amar zien dat het slecht is dan doe ik t de komende weken vast nooit weer...pfff

12. Rozeroos

Als je niet reageerd op muizen en kikker die puur alleen maar suiker zijn dan vraag ik me echt af of je dan wel suiker hebt. :D
    Meid probeer je aan het dieet te houden. De schommelende suikers zijn zo slecht voor de baby. Ik snap zo goed dat je zo'n zin in iets kan hebben. Ik smacht naar bonbons en taart en nu ook naar chocolade muizen en kikkers. :D En ik weet hoe moeilijk het is. Ik tel de weken echt af en kan niet wachten tot de kleine eindelijk geboren mag worden.

13. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    ik twijfel of mijn apparaatje niet kapot is...ik prik net 2 x achterelkaar 6,6
    ....Dat is dus goed! na ongeveer 6!! kikkers en muizen!
    W.s. is het zo zoals de dieetverpleegkundige vermoedde: dat ik alleen smorgens (nog) reageer en voor de rest gewoon veel kan hebben...
    Het is een opluchting dat mijn suiker natuurlijk niet te veel wisseld e.d. maar een beetje vreemd is het wel!

14. Rozeroos

Toch helemaal fijn dat je het zo goed kan hebben.
    Gewoon lekker van genieten en nu hoef je je niet schuldig te voelen.

15. Rozeroos

Mijn waardes waren toch niet helemaal oke. Ik moet nu ook bij het ontbijt insuline gaan spuiten.
    Ontbijt 2EH, Lunch 4 EH en avondeten 6EH. Dus bij alles is het weer opgehoogd.
    Hopelijk krijg ik de glucosewaardes nu eindelijk een beetje stabiel.

16. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik heb net een half pak bokkenpoten op.
    Dat was lang geleden.
    Qua koolhydraten schijnt het niet zo heel veel te zijn.
    Ik heb geen idee.
    De rest van de dag me netjes aan het dieet gehouden.

Oooow kikkers en muizen....heerlijk!!

Jee dat is balen rozeroos dat je de waarde niet onder controle kan houden!
    Hier gaat het gelukkig goed. Maar ik merk wel dat ik meer smokkel.
    Zullen ook wel de zenuwen voor de bevalling zijn....

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik smokkel ook meer hoor, maar suiker durf ik toch nog niet echt. Heb vandaag de tompoezen weerstaan (vorige week op de babyshower ook al!) en heb geen m&m's gekocht in de aanbieding ;) Heb wel een paar dropjes op in de bios vorige week en 1x een boterham met pure hagelslag :
    Minniemouse ook zenuwachtig voor de bevalling? Ik ook best wel.

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    het zwanger zijn is ook niet niks, soms moet je ff smokkelen , als het kan natuurlijk!!
    Minnie: kon je de bokkenpioten hebben?

Nuage: je bent echt aant aftellen he? geen inleiding?

Rozeroos: balen dat de suikers blijven schommelen, je hebt t flink te pakken he? Hopelijk helpt de ochtend dosis wel meis! Ben je nu ook echt aant aftellen? Nog een dikke 3 week!
    *duim dat de insuline nu hun werk doet!*

19. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik ben heel erg zenuwachtig voor de bevalling.
    Bij de andere 3 ben ik thuis bevallen, maar dit keer moet ik in het ziekenhuis bevallen.
    Het liefst in Tilburg.
    Dus zodra de weeen beginnen moet ik in de auto en 3 kwartier rijden naar Tilburg....brr. Hopelijk is manlief dan in de buurt.
    Hier om de hoek zit ook een ziekenhuis, maar de kwaliteit is stukken minder.
    Daarbij komt dat bij ons de verbouwing nog niet helemaal klaar is, dus als ik nu moet bevallen is de kraamweek chaotisch denk ik.
    En de wasdroger is kapot, daar heb ik al voor gebeld, maar er is nog niemand langs geweest...ik lig nu dus 10 draaien achter met de was. :x
    Niet echt fijn als er bijvoorbeeld deze week een kraamhulp in huis komt...

Ik had gisterenavond een half pak bokkenpoten op, en vanmorgen had ik nuchter een 6.0
    Dus....tja...iets te hoog, maar het was wel erg lekker.:D

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh dat geeft stress idd Minniemouse dat is niet bevorderlijk. 3 kwartier is lang zeg! Is dat het enige zkh in de buurt?

Ja ik hen aan het aftellen :) als ik op de uitgerekende datum nog niet ben bevallen word ik wel ingeleid. Maar ik hoop heel erg dat ze uit zichzelf eerder komt.

Deel Deze Pagina