Dat is het beste ziekenhuis. Dus daar zou ik graag willen bevallen. Maar als ze op 11 oktober nog niet uit zichzelf is gekomen word ik ingeleid.
@roos: kan het me helemaal voorstellen hoor! Het is allemaal best zwaar met jouw suiker. Je zit je waarschijnlijk ook regelmatig zorgen te maken.
@liefjoyce, Eerst maakte ik me idd erg veel zorgen en vroeg ik me steeds opnieuw af wat ik verkeerd deed met het dieet. Steeds netjes aan het dieet houden en soms nog minder en toch steeds hoge waardes. Nu nog steeds, insuline word opgehoogd en dan is 2 dagen me suiker redelijk goed en daarna opnieuw hoge waardes. Het lijkt wel alsof ik soort van inmuum ben voor insuline. Gelukkig heeft de gyn vanwege de groei, insuline en mijn vorige zwangerschappen daarbij complicaties besloten om een keizersnee te doen bij 38weken. En dat is echt een hele opluchting. Als ze nu nog groeit, wat ze zeker doet, maakt het niet heel veel uit. Via een keizersnee komt het wel goed.
Sjis Rozeroos blijft je scores nog te hoog ook ivm insuline? Heb idd begrepen dat dit soms echt vaker voor komt dat je alvleesklier echt te veel moeite heeft met insuline aanmaak! Misschien word je zelfs wel eerder dan 38 week dan ingeleid ( heel soms doen ze ook bij 37plus heb ik begrepen)....Sterkte meis want op deze stress zit je natuurlijk niet te wachten! Nuage: hoe issie meis? Meldplicht..hihi! @hier: morgen afspraak internist, groeiecho en gyn..Ben de hele ochtend onder de pannen dus..Ben benieuwd! Vnd he altijd maar spannend (erg he?!)
Oh sorry ja ik heb het bij de oktober mama's geplaatst! Heel verhaal, maar via m'n telefoon even moeilijk plakken sorry!
Toch gelukt! Nou hier moest ik na de ctg naar de gyn omdat ik had aangegeven er doorheen te zitten. Lief bedoeld, alleen daardoor dus 2,5 uur in het zkh gezeten en nog moeier... Maar goed. Die co-assistent vroeg of een ctg om de dag beter zou zijn. Nou dat lijkt me wel. Dus dat ging ze vragen maar dat werd geweigerd. De gyn zei dat met diabetes de "baby iedere dag kan overlijden" dus hij wil iedere een ctg. Ok... Dat klinkt ook lekker zeg!!! Hoe maak je iemand ongerust?!! Nou ja, toen ging ze dus informeren of ik aan huis een ctg kan krijgen. Maar dat kon maar tot 16:00 dus dat hoor ik morgen. Ik heb ook gevraagd of ze konden strippen en dat willen ze waarschijnlijk wel proberen. Maar eerder inleiden kon ik vrijwel zeker wel vergeten dacht ze Ben benieuwd wat ze morgen weer zeggen want het is iedere keer een ander dus je weet het nooit.
jeetje Nuage, ik schrik wel van hun ferme beleid en taal, waarom elke dag een ctg als ze nu niet bezig gaan met inleiden? Vind het bijzonder, dan zou je toch eerder denken aan een opname als het zo risicovol is???? of zie ik dat gewoon verkeerd? Je hebt je suikers harstikke goed onder controle meis, dus probeer niet te zwaar aan de arts te tillen want die spreekt wel hele forse taal, mijn zusje is zelf arts in opleiding tot gyn en die zei dat als de suikers goed zijn de groeiecho niet veel hoger uit wijst er geen extra riscos zijn voor overlijden oid....Maar goed....Daar heb je nu weinig aan! En wat zou je nu zelf graag willen? behalve dat meisje spontaan ieder moment komt natuurlijk? Iig, dikke knuffel, die kun je nu wel gebruiken! Bij deze
He bah, wat klinkt dat eng. De baby kan iedere dag overlijden. Als ze zo gaan praten kan het wel iedere minuut gebeurd zijn. Maar het is natuurlijk wel beter dat ze iedere dag eventjes kijken. Ik hoop dat ze ctg aan huis kunnen maken. Strippen is ook niet alles hoor. Je moet dan al wat ontsluiting hebben wil het een beetje werken. Vaak als je lichaam er nog niet klaar voor is geeft het alleen maar vervelende weeen die te weinig doen. Bij enkelen wil het de bevalling opwekken. Veel sterkte ik hoop dat ze het wat makkelijker voor je maken.
Nou ja volgende week zaterdag gaan ze sowieso inleiden, dus ik snap niet wat die paar dagen nou uitmaken? Ga er morgen ook zeker over doorzeuren! Die ferme taal hebben ze al eerder gehad, ik maak me er niet druk door verder ik weet dat dit een beetje inde cultuur van dit zkh zit ze nemen het gewoon onwijs serieus. Ben erg benieuwd wat er morgen wordt gezegd!
Misschien kan je wel vragen of je al inleidbaar bent. Want als ze over een paar dagen gaan inleiden en je bent nog niet inleidbaar kan het zo nog een paar dagen duren voordat ze echt de bevalling opgang hebben.
mag ik vragen welk ziekenhuis het is? Goed da tje de ferme taal met een korreltje zou neemt meis! Maar leuk is natuurlijk anders! spannend zowizo aftellen tot zaterdag....Duim voor je!
Ja klopt Rozeroos dat kan zomaar nog 2-4 dagen duren. Daarom zei ze dat strippen op zich niet verkeerd was, misschien helpt het met de eerste ontsluiting en dat scheelt met inleiden. Maar ik denk zelf wel al ontsluiting te hebben. Ben erg benieuwd. Dit is het Zaans Medisch Centrum. Op zich vind ik het fijn dat ze juist niet laks zijn hoor, dan past dit beter bij me hihi
Gatsie wat een nare woorden. Als dat werkelijk zo zou zijn zouden ze je met 38 weken inleiden. Ik voel me nu meteen zelf erg rot...ik heb net bokkenpootjes op..... Bah. Welke arts zegt nu zoiets.
Een andere arts daar zei weken geleden al tegen me dat ze met 40 weken dan sowieso inleiden omdat "de kans dat het kindje overleed dan veel groter was bij diabetes." En daarna zei hij dat ik wel moest bellen als ik minder leven voelde want "als het hartje stopt gebeurt dat niet zomaar opeens, er zijn wel symptomen vooraf en die moet jij dan wel melden". (alsof dat dus zeker ging gebeuren!) Dus ik ben ondertussen wel wat van ze gewend! Nou ben ik niet snel over de zeik gelukkig en dat moet jij ook niet zijn hoor MinnieMouse. Het zijn niets geheel toevallig allebei mannelijke jonge dokters, die zijn nog erg horkerig. Maar de bedoeling is wel goed geloof ik.
Pff. Maar als je minder leven voelt ben je al te laat. Ik ben deze zwangerschap sowieso erg gestressd. Ik hoop ook echt dat het allemaal goed komt. Vanaf morgen maar weer braaf aan het dieet. Soms trek ik het even niet meer.
We zijn er bijna meid, het komt echt goed. Als je minder leven voelt hoeft het niks te betekenen, maar daarom een ctg. En als het niet goed is word je meteen ingeleid en komt het dus goed. Als je maar op tijd aan de bel trekt. Wij moeten in ons geval dingen gewoon niet op z'n beloop laten, dat is eigenlijk het enige verschil. Dan komt het helemaal goed
Mijn bloeddruk is in ieder geval steeds goed. Volgende week donderdag weer op controle. Het zijn nu spannende momenten. Jij bent er eerder als ik zie ik.
Ik ben ook benieuwd naar mijn bloeddruk want vorige week was deze best hoog voor mijn doen. Heb je deze week geen controle gehad dan?? En jiji hebt dus niet die ctg's die ik krijg? Ben ik de enige die dat moet dan?