De waarden hier gaan alleen maar omhoog. Hoogste vandaag 8.7. Snap er echt helemaal niks van. Normaal bij een dieet of aanpassing van de voeding zou je toch verwachten dat het juist omlaag gaat?
Yeeeaaaahhh. Nu heb je dus al wat ontsluiting en kunnen ze je inleiden. En hoezo in vrouwelijke eer aangetast? Omdat je pijnstilling vraagt? Op de eerste hulp verdoven ze zelfs voor een hechting. Bij de tandarts voor een piepklein gaatje. Dus waarom niet bij een bevalling. Bij mijn andere 4 kids was het nog heel anders. Daar kreeg je absoluut geen verdoving al smeekte je erom. Gelukkig is het beleid nu veranderd.
@Lana, ik bedoelde hoeveel koolhydraten gebruik je per keer dat je eet of drinkt? Ik mag maximaal 35 koolhydraten per maaltijd en eten om de 2 a 3 uur. Voor mij ziet me dag er dan zo uit: 9.00 2 snee volkorenbrood met boter en hartig beleg +kopje koffie 11.00 2 snee volkorenbrood sandwichspread +kop koffie 13.00 2 snee volkorenbrood met boter en hartig beleg + beker optimel limoen 15.00 fruit max 35 koolhydraten + water of rivella 18.00 avond eten max 35 koolhydraten +water of rivella 20.00 toetje max 35 koolhydraten (yoghurt met fruit) evt 22.00 2 kleine zakjes chips naturel + water of rivella. Bij de maaltijden spuit ik ook insuline om me glucose gehalte goed te houden ontbijt 2 EH, lunch 4 EH en avondeten 7 EH. Ook ik prik 2 uur na de maaltijd. en mijn waarde moet dan onder de 6.7 zijn. En smorgens nuchter onder de 5.3. Lukt dit niet meer dan word de insuline opgehoogd.
Succes vandaag Nuage: ik hoop dat je al bevallen bent meis! zet em op! Vandaag mijn laatste werkdag, dan met verlof! mmmmm
Als ontbijt 2 stukjes fijn volkoren met thee rond 10:00 thee of melk met een biscuitje of ontbijtkoek lunch 3 stukjes fijn volkoren 1 glas melk rond 15:00 1 stuks fruit met thee warm eten 4 stuks aardappelen met 4 opschep lepels groente + vlees Rond 20:00 1 stuks fruit en thee Dit op advies van de dietiste. Mag ook wel eens cola light drinken. En als ik geen aardappels eet, maar pasta of patat dan moet ik er groente bij nemen. Ik mag ook gewoon als ik op verjaardag ga een gebakje of luxe koek eten alleen dan de helft.
hebj e niet zon boekje waarin alle koolhydraten staan? dan kun je een beetje uitrekenen hoeveel je mag of kunt eten. Koolhydraten table online is ook nog wat. En wist je dat in verhouding je beter een moorkop kunt snoepen, zit relatief wienig koolhydraten in..(tip)
Ontbijt prima en dan 2 uur later pas volgende eten. Tussendoor als je melk en ontbijtkoek neemt samen kan dat pieken, teminste voor mij is dat teveel. Dus zou ik thee en ontbijtkoek of melk en biscuitje nemen. Lunch 3 sneetjes en melk kunnen ook pieken, ook voor mij is dat teveel, Raad je aan om er 2 te eten, zeker als je er melk bij drinkt. Warm eten zou ik geen friet uit frituur nemen dat piekt 9 van de 10 keer. Ook van snackbar is echt niet handig. Als je veel trek hebt zou ik extra salade, groente (behalve boontjes, sperciebonen kunnen wel), of ongepaneerd vlees nemen. Ik zou idd als ik jou was de hoeveelheid koolhydraten eens opzoeken per maaltijd. Want als ik zie jou dieet snap ik dat je suiker te hoog is.
Hi ladies! Ik hoop dat jullie wat kennis met me willen delen. Omdat mijn moeder ouderdoms suiker heeft, en ik wat overgewicht moest ik in totaal 3x naar het ziekenhuis om dan 3x op een dag te prikken. (1)= nuchter, (2)= 2 uur na het ontbijt, (3)= 2 uur na de lunch. Dit zijn mijn waardes: 24 weken (1)= 4.9 (2)= 6.4 (3)= 5.4 30 weken (1)= 5.5 (2)= 6.4 (3)= 4.7 34 weken (1)= 5.5 (2)= 6.0 (3)= 4.7 Nu werd me de eerste 2x verteld dat mijn waardes prima zijn, nergens zorgen om maken. Maar vandaag (een paar dagen na de 3e prikdag) werd ik gebeld dat het nu niet goed is! Ik schijn teveel schommelingen te hebben en mijn nuchtere waarde is te hoog. Moet nu naar de internist & diabetesverloskundige, op dieet en dagcurves bij gaan houden. Ik zie niet veel verschil tussen de 2e en 3e prikdag (30 & 34 weken). Bovendien tonen de groeiecho's dat mijn kindje mooi tussen de lijntjes groeit. Wat denken jullie dat niet goed kan zijn aan mijn waardes? Ik hoop zo dat jullie me meer kunnen vertellen, want ik breek mijn hoofd hier een beetje over... Ik begrijp het echt niet!
Vind je waardes erg netjes. Je nuchtere glucosewaarde is op het randje, dus misschien willen ze daarom het beter bekijken.
Lana, je nuchtere waarde is iets te hoog. die mag 5,3 zijn volgens mij. Dus dat is het misschien. het zit in de familie en je hebt overgewicht dus willen ze t zekere voor t onzekere denk ik.. Maar je hoeft nog maar ff dus zo zwaar zal het niet zijn, ze zullen je extra in de gaten houden gok ik. Nuage: hopelijk ben je al bevallen meis, van een gezond kindje! Denken aan je! Minnie: hoe issie met jou? ook bevallen?? @Rozeroos heb jij al een datum voor je inleiding? Ben je er al klaar voor en hoe issie met de glucoseschomelingen? @hier: ik heb officieel verlof, lekker!
Heerlijk dat je verlof hebt. Kan je nog ff lekker uitrusten voordat de baby er is. Vandaag een afspraak bij de gyn en hopelijk krijgen we een datum. Mijn suiker is eindelijk redelijk onder controle.
Rozeroos wat fijn dat er controle is! Succes bij de gyn vandaag, hoop ook dat je een datum krijgt meis! ben je al helemaal klaar? Het kan nu zelf natuurlijk ook elk moment gaan opspelen namelijk..(spannend idee toch?)
Ben er helemaal klaar voor. Voor de baby is alles klaar en geregeld. Over 5 minuten moet ik gaan Ik heb wel rare dingen nu. Ineens een hele vreemde bobbel onder me buik en niet van de baby. Ook is plassen wat lastiger en sinds gisternacht heb ik het gevoel dat ik druppel. Maar als ik trucjes toepas komt er niets, dus zal wel nog wat afscheiding zijn. Mijn slijmprop was ik met week 29 al verloren. Kleine is al ingedaald dus we zijn er klaar voor. Wel hoop ik dat ze nog ff 2 weken blijft zitten. Beter voor de longetjes.
Rozeroos met 37week zijn de longen toch ook rijp? Misschien verlies je idd wel wat vruchtwater hoor....zou best kunnen...
Met de kleine en mij is alles goed. Die bobbel blijkt een vochtbal onder me huid, en dat trekt na de zwangerschap vanzelf weer weg. We hebben een datum voor de keizersnee. Vanaf nu ga ik dus ook niet normaal meer bevallen al breken morgen mijn vliezen, dan nog word het een keizersnee. Omdat de groei niet meer uitmaakt word de baby gehaald na 39weken. Is beter voor de longetjes volgens de gyn. Tijdens een normale bevalling rijpen de longetjes tijdens de weeen nog en bij een keizersnee niet. En door de zwangerschapsdiabetes en glucoseschommelingen rijpen de longetjes minder snel. Dus dit is het beste voor mij en mijn baby. De datum maandag 29 oktober word de keizersnee gedaan. Zondag 28 okt word ik opgenomen. In ziekenhuis moet ik 3 a 4 dagen blijven.
Dankjewel voor jullie antwoorden Rozeroos & Sumshine! Zojuist ben ik gebeld door de verloskundige, maandag al naar de internist, en inderdaad omdat mijn nuchtere waarde op het randje zit. Maandag zal me dan vast meer duidelijk worden!
Rozeroos, fijn dat alles goed was bij de gyn! en nog max 24 dagen dus! spannend!! Huggy die zal je dooverwijzen naar dieetverpleegkundige en voorlichting geven w.s. Succes meis! probeer in tussentijd te letten op je koolhydraten inname: kijk maar even online koolhydraten voornamelijk savonds even opletten denk ik omdat je nuchtere waarde te hoog is. He tis voornamelijk: beperk suikers, niet te veel sap, suikerhoudende dranken etc. maar je zult toch stap voor stap kijken wat het is en hoe het gaat. Je bent nu bijna bij de eind streep en zo gek waren je waarden niet dus het loopt vast wel los meis! Succes
Sumshine: Bedankt voor je tips! Ik denk dat het inderdaad allemaal wel goed komt, omdat ik me altijd in voeding verdiept heb en jaren dieet heb gevolgd wegens voedselintoleranties weet ik eigenlijk precies wat goed en slecht is. Ik drink dan ook bijna nooit frisdrank (vind ik behalve bitter lemon niet lekker) en maar zelden een sapje. Eigenlijk altijd kruidenthee, water, koffie, geiten- of amandelmelk en zo nu en dan wijntje, maar sinds ik zwanger ben natuurlijk ook al geen druppel alcohol meer. Pasta e.d. altijd met een lage glycemische index, volkoren rijst, suikervrije cornflakes en gepofte spelt met yoghurt voor ontbijt en zo min mogelijk toegevoegde suikers. Dieet zal vast niet zwaarder zijn dan ik al gewend ben. (mijn overgewicht ligt dan ook niet aan mijn voeding maar aan gebrek aan beweging door heupdysplasie).