Moet vanaf maandag aan de insuline. Nu door gaan met 4 keer daags prikken voor de waarde vinger prik. En vanaf maandag 8 keer daags prikken 4 keer insuline en de vinger prik. Zie er wel tegenop. En de baby komt met 38 weken. Dat staat wel vast weet iemand waarom dat is? Als je 37. 4 weken bent dan ben je toch ook in de 38ste week? Iemand nog tips voor de insuline? Vind het best wel eng allemaal
Laat het over je heen komen. De prikjes in je vinger zijn vervelender als de insuline die je zelf toedient. Het lijkt erg eng (teminste ik werd lichtelijk beroerd toen ik de naald zag die i in mezelf moest steken) maar, toen de verpleegkundige me prikte viel het me reuze mee. Verder Blijf je aan het dieet houden en ga niet minder eten. Ze passen de hoeveelheid insuline wel aan op jou eten en daarbij glucosewaardes. Veel sterkte maandag en probeer je niet al te druk te maken.
Bedankt voor je lieve berichtje. Ik doe mijn best me niet te druk te maken. Best wel moeilijk. Nu is het ook allemaal net bekent natuurlijk. En is maandag ook wel even spannend. Jammer dat het weekend er dan tussen zit. De prikjes in mijn vinger vallen reuze mee. Vind de klik van het apparaat vervelender dan de prik zelf. Maar als ik hoor je krijgt een pen die je moet gebruiken vind ik dat wel eng klinken. Maar ook dat zal wel wennen. Hoeveel weken ben jij als het kindje gehaald wordt? Ik kreeg zo wie zo al een geplande keizersnee. Ik zie dat je ook in friesland woont. Daar woon ik zelf ook. Ik hou me zeker aan het dieet moest ook. Al vind ik dat ik nog veel mag eten.
Normaal als je insuline gebruikt word de baby gehaald met 38weken. Vandaag heeft de gyn besloten om de keizersnee na 39weken te doen omdat alles nog prima gaat en het beter is voor de rijping van de longetjes van de baby. En dat de baby nu nog verder groeit maakt met een keizersnee ook niet meer uit. Ik heb een pen waarop ik een naaldje moet draaien. Dat naaldje moet ik in me buik steken vlakbij me navel. Soms vinden zwangere het vervelend om in de buik te steken, en dan doen ze het i het bovenbeen. ik gebruik 3 maal daags novorapid snelwerkend insuline. bij ontbijt, lunch en avondeten. Daarbij prik ik 4 maal daags een glucosecurve. NovoRapid® - Novo Nordisk BV
kan het niet vergelijken maar prikjes in mn vinger vind ik niet leuk...haha @hier: gisteravond in het ziekenhuis geweest, was heel erg benauwd, hele lange harde buik en bovenband buikpijn en duizelig heel gek. maar alle controles waren goed of goed genoeg, urine en bloed schoon etc. Dus mocht later weer naar huis met advies rustig aan blijven doen...jajaja...
Hallo Voor aantal dames, bedankt voor de reactie. Internist valt ook reuze mee, hij stelt gewoon wat vragen en dan moest ik wat beantwoorden. Gisteren had ik een reünie van kleuterklasje tot groep 8. Dat was hartstikke leuk en gezellig. We waren naar pannenkoek schip gegaan om daar pannenkoek te gaan eten. (onbeperkt). Ik had gevraagd of ik een volkoren pannenkoek kon krijgen en ik kreeg hem ook met spek erop. Ik hoefde dus niet wat er op zoals stroop, suiker of andere dinges. Ik heb maar 1 pannenkoek gegeten, dat was een grote. Gisteravond om half 12 heb ik thuis nog wat warme melk gedronken. Vanmorgen heb ik glucose laten meten, 4,8. Ik dacht hartstikke goed. Daarna heb ik insuline 4EH ingespoten op mijn buik. En dan ontbijt yoghurt met keloggs en zoetstof zoals ik elke ochtend neemt. Na een uur moest ik weer even glucose meten, ineens schoot omhoog naar 8,2. Ik schrik wel en denk hoe kan dat. Ik vertrouwde het niet en deed na een minuut opnieuw, is 7,8 geworden. Hoe kan dat? had ik de pannenkoek niet moeten eten? Hebben jullie hiermee ervaring? Straks ongeveer rond 10 uur ga ik appel eten en dan om voor lunch moet ik weer insuline spuiten. Dan boterhammen eten. Gaat straks wel goed komen en of toch niet. Ik moet niet bezorgd om gaan maken, maar gewoon positief, maar toch. De waardes van afgelopen week ging helemaal super, na deze net dan. Anders ga ik morgen diabetesverpleegkundige vragen, ik denk dat ik voorlopig geen pannenkoek meer mag eten. Morgen 20 echo, spannend. Ik heb alleen wel last van linkerzijde, denk aan bandenpijn. Ik heb wel ontspannen gevoeld gisteren en nu nog steeds aan het nagenieten van gisteren. maar misschien ben ik uitje even niet gewend. Anders gaan we bellen als het lang duurt met pijn. Zijn al wat dames die al zijn bevallen of via keizersnede ter wereld gekomen? Groeten, Frie80
Die pannenkoek had je toch gisteren gegeten en je nuchtere waarde was prima. Dus het zal vast niet aan die pannenkoek gelegen hebben. Het schommelen opeens met glucose kan je verder niet veel aan doen. Het komt gewoon van je ontbijt. Waarschijnlijk heeft je lichaam het vandaag wat lastiger om de suikers te verwerken. Maar dat is ook de reden dat je steeds moet blijven controleren. Als dit vaker voorkomt zullen ze je meer insuline voorschrijven. Neem anders morgen even contact op met de diabetesverpleegkundige. Dan kan ze je geruststellen en evt insuline laten aanpassen.
hi Frie, die pannenkoek zal en kan t niet zijn want je nuchtere waarde was goed. Het is gewoon hormoonscommeling van de ochtend...Daar staan de ochtenden om bekend eigenlijk!....ontbijtgranen kunnen wel heel koolhydraatrijk zijn..probeer eens ander ontbijt mischien reageer je dan anders? succes! Ik las trouwens ergens anders dat Nuage is bevallen super!
Toevallig afgelopen week met de diëtiste ook over gehad dat de ene keer mijn suiker veel meer stijgt dan een andere dag. Ligt echt gewoon aan de hormonen. Bovendien kan dat altijd voorkomen, maar omdat andere mensen niet meten weten ze het gewoon niet. Bij mij was het op een gegeven moment na het eten 5,4... Twee uur later 8,4 terwijl ik niets gegeten had...
Ben erg zenuwachtig voor morgen. Hoogste waarde ooit had ik vandaag 9.2. Ben ook extreem moe kan dat hiermee te maken hebben? Terwijl ik echt niets anders heb gegeten als anders.
Kan zeker ook met stress te maken hebben ( moe Jan een vorm van stress zijn) en mijn hoogste was met insuline 10,8... Dus het kan nog erger
Hoi meiden ik ben bevallen hoor op 4 oktober via keizersnede De dame had zich op de tweede dag van de inleiding (eerste dag balloncatheter gehad) opeens volledig in stuit gedraaid!! En nog mooier, ik heb het niet gemerkt en dat is toch knap want ze woog 3840 gram Maar alles goed gegaan en onze dochter heet Fay Anna Yolina
Gefeliciteerd, en wat een prachtige naam. Echt ontzettend knap dat je dochter zich in een stuit heeft gedraaid. Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat jullie heerlijk kunnen genieten van de kraamtijd. En heerlijk dat je weer normaal mag eten.
Ik zeg je eerlijk dat ik opgelucht was dat het een keizersnede werd. Man wat was ik bang voor die bevalling... Nu heb ik natuurlijk een vrij zware kraamtijd door de wond maar ik denk iedere keer aan de weeën die ik nu niet heb gehad en dan ben ik echt dankbaar! Hahaha oh wat een mietje ben ik! En ik heb alweer wat lekkere dingen op toch was het lekkerste smeerworst. Had niet eens met de diabetes te maken dus, maar had ik in de zwangerschap laten staan. Nu heb ik een wat lage ijzerwaarde en is het juist goed voor me Fay had na de geboorte trouwens 3,1 geprikt en een uur later 3,0. Dat zijn voor den baby hele goede waardes begreep ik. Verder is ze niet meer geprikt. Ze is nog 2 dagen iedere 3 uur gecheckt op temperatuur en hartslag enzo maar werd daarna goedgekeurd. Ze heeft meteen bij mij op de kamer gelegen, niet op de kinderafdeling. En toch nog aangelegd binnen het uur nog op de verkoeverkamer dus ben erg tevreden met hoe dat verlopen is!
@nuage: gefeliciteerd meid! En een prachtige naam! Ik had de weeen ook graag overgeslagen haha. maar denk dat het herstel voor jou veel zwaarder wordt. dus misschien dan toch beter de weeen...
Ik hoop dat het voor mij ook zo goed gaat die keizersnee en dat mijn kindje ook bij me kan blijven. Ik heb nu wel mijn glucosewaardes stabiel door de insuline. Misschien redden we het wel. En Nuage, het is echt dat je een mietje bent omdat je blij bent dat je een keizersnee hebt gehad en daardoor niet door de weeen hoeft. Ik ben 4 keer bevallen op de normalen manier en ben nu ook blij dat ik niet door de weeen hoef en gewoon kan komen voor de keizersnee. Bij mij is het wel ietsjes anders. Ik kan me erop voorbereiden, ik krijg een rondleiding en gesprek met iemand van de afdeling en kinderarts en tijdens de keizersnee binden ze gelijk mijn eileiders af, zodat dit ook echt mijn laatste kindje is.
Nuage, gefeliciteerd meis! En wat een super leuke naam! Fijn dat alles goed is!!!!!!!!!!! EN nu kun jij je richten op t herstel en op alle lekkkere dingen die je weer mag eten...mmm hahaha! @rozeroos ik zag jou ook schrijven bij ik ben t zat..wat zit daar een gestoorde meid tussen zeg...Die heeft echt issues..Ik hoop dat er hulpverlening op dat gezin komt want hoe zij over haar zwangerschap en beeb praat geeft mij de kriebels!...herkenbaar? @vandaag op cpontrole bij de gyn en verder een drukke dag...We gaan t zien! hihi